Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dees_daan schreef:Als als.. Ik verbaas me in topic echt over het feit dat de mens blijkbaar zo slecht is in het aanpassen aan de natuur dat alles een probleem lijkt te zijn.
Het is maar goed dat er verder geen grote roofdieren meer in Nederland leven want als ik het hier zo lees was iedereen dan al lang dood geweest en hadden we geen enkel huisdier meer kunnen hebben want die waren dan allemaal al lang opgegeten.
Blijkbaar kunnen "we" ons alleen aanpassen als dat in ons voordeel is en wordt het een probleem als "we" er zelf geen profijt van hebben.
Popstra schreef:Andere kant vd wereld?? In Europa,lees Italie worden ook honden verscheurd gevonden. Kijk hoe men zich in Duitsland zorgen maakt! Zo ver is dat allemaal niet hoor
En ja, van.mij mag de wolf weg blijven ja. De natuur red het prima zonder hier
tienus63 schreef:Heb je de foto’s gezien van de schapen in Löningen? Dat is niet zo ver over de grens.
In oktober liepen er een stel in Emlichheim.
Afgelopen weken was het raak in Noord-Drenthe , Friesland en Groningen.
Evenals op de Veluwe.
mysa schreef:En wat mij betreft is zeker niet 'alles een probleem'. Maar het is een feit dat het op dit moment al zo is dat er in onze nabijheid wolven leven, ik treed niet in detail in het openbaar (ivm wolven spotters of nog erger), at dat jou en vele anderen
mysa schreef:Leuk bedacht, stop ik de honden voor de rest van hun leven in een kennel. En nee, jij gelooft niet dat het zo ver komt. Maar ik kan je vertellen dat mijn achterbuuf een wolf heeft gezien, dat hier hemelsbreed op zo'n vijf km een ander wolvengezin woont. Dat buurtgenoten uitwerpselen hebben gevonden, evenals de boswachter en dat een vriend een paar dagen geleden zo'n vijfhonderd meter een uitgehold hert met een gebroken rug vond. Dus de kans dat ik een wolf tegenkom is echt niet nihil. En de kans dat ze mijn pony's zouden aanvallen is vooralsnog klein maar niet ondenkbaar. In Duitsland en Zweden is dat ook gebeurd, dus waarom hier niet in de nabije toekomst?
En doodgereden zal hier niet zo snel als ergens anders gebeuren. Voor mijn tuin hoeven de naburige wolven alvast geen weg over.
mysa schreef:Dat bedoelde ik inderdaad en ik heb het niet op stropers. Ten eerste te veel ellende van gezien, ten tweede baal ik van de voorbereidingen die ik moet nemen en gewoon van het onrustige idee. Maar wat er is gebeurd (hoogstwaarschijnlijk) in Limburg, dat vind ik beneden peil.