Ik ga wel eens in het donker buitenrijden in het bos, als het even niet anders is. Ik zie geen klap maar paardlief scheurt er vrolijk doorheen. (Doodeng ja.)
joce mijn paarden worden ook onrustig als ik van de routine afwijk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Het is dus voor jullie teveel moeite om bv paddocks aan te leggen waar de boer een lamp op kan hangen. Maar daar hebben de paarden toch geen boodschap aan?
poes schreef:Ik snap dit wel. Niet je eigen plek, paard moet over het erf en niet veilig erf, ja dan zou ik ook zeggen voor donker binnen. Maar ik snap ook niet dat je het erf dan gewoon niet beter verlicht.
Ik ken ook wel maneges waar de paarden gelukkig wel blij waren. Niet elke manege is slecht net zoals met de rest van deze discussie.
Het filmpje van de hengst vind ik wel sneu. Voor mij gaat dat te ver. Te veel mens die wat wilt.
poes schreef:Dat is geen slechte situatie nee.
Gypsy schreef:Het is dus voor jullie teveel moeite om bv paddocks aan te leggen waar de boer een lamp op kan hangen. Maar daar hebben de paarden toch geen boodschap aan?
Sees schreef:Elena, dat probleem heb je inderdaad misschien vaker op een pensionstal en ik zou de pensionhouder daar ook best in begrijpen maarrrr ik persoonlijk zou dan dus verder zoeken naar een andere stal met betere vrije buitengang mogelijkheden.
Citaat:ze staan van zo'n 8.30h tot 17.00h momenteel met 9 paarden op een ruime 4 hectare
Sclimpre schreef:Ik begrijp jouw reactie niet zo goed.
Dit haal ik uit Elena haar post :Citaat:ze staan van zo'n 8.30h tot 17.00h momenteel met 9 paarden op een ruime 4 hectare
Als je een plek vindt die meer biedt dan dit kan je uiteraard verhuizen. Maar aan de reacties die ik hier lees kunnen de meeste paarden daar in de winter enkel van dromen. Op veel plaatsen komen de paarden in de winter amper uit de stal of enkel op een paddock omdat het land te nat is, kleigrond is, etc. Dus ik denk dat de paarden van Elena geluksvogels zijn, ook al moeten ze voor donker thuis zijn.
Gypsy schreef:Als je dit prima vind voor jouw paard dan mag je wat mij betreft gelukkig zijn met die keuze.
In het eerste verhaal stond ook niet dat ze nog uitloop aan de stallen hebben.
Maar het is dan imo wel een keuze die je maakt, het is niet zo dat 24/7 in deze situatie onmogelijk is. Dat je dat niet wil/nodig vind is een ander verhaal. Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen zich achter kan helaas niet verschuilen terwijl het eigenlijk een wil niet kwestie is.
Gypsy schreef:Als je dit prima vind voor jouw paard dan mag je wat mij betreft gelukkig zijn met die keuze.
Maar het is dan imo wel een keuze die je maakt, het is niet zo dat 24/7 in deze situatie onmogelijk is. Dat je dat niet wil/nodig vind is een ander verhaal. Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen zich achter kan helaas niet verschuilen terwijl het eigenlijk een wil niet kwestie is.
Gypsy schreef:Op basis van twee foto's zonder verdere uitleg van hoe ze op die andere stal verzorgd werden kan je toch niks zinnigs zeggen.
Als ze bij het 24/7 buiten staan amper te vreten kregen en niet voldoende schuilgelegenheid hadden ja dan komt elk paard er zo bij te staan. En als ze dan op stal wel weer te eten hebben dan worden ze dikker ja. Dat zegt toch niks over hoeveel ze buiten komen en of dat wel of niet goed is.
Gypsy schreef:Op basis van twee foto's zonder verdere uitleg van hoe ze op die andere stal verzorgd werden kan je toch niks zinnigs zeggen.
Als ze bij het 24/7 buiten staan amper te vreten kregen en niet voldoende schuilgelegenheid hadden ja dan komt elk paard er zo bij te staan. En als ze dan op stal wel weer te eten hebben dan worden ze dikker ja. Dat zegt toch niks over hoeveel ze buiten komen en of dat wel of niet goed is.
Citaat:Ik ben het wel met je eens, maar het is een beetje een ideale situatie vs. praktische situatie verhaal.
Ik denk dat elk paard prima 24/7 buiten kan, met schuilstal en minimaal één vriendje, maar praktisch gezien zijn er niet altijd mogelijkheden dat voor elkaar te krijgen. Als je niet je eigen plek hebt, moet je soms kiezen. En dan kies je soms voor een beter voerbeleid, of een kleinere groep of...