Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:12

Is het een meisje? Ik heb volgens mij nog een bodywarmer met handvat op de rug liggen. Is om kinderen te leren fietsen, maar wij gebruikten hem bij onze dochter met paardrijden. Zij was ook 3. Zo kon ik met de shet meelopen en haar met draf of galop vast houden aan het handvat op de rug.

Als je het wat vindt, laat het maar weten. Dan ga ik m nog even zoeken. Had m laatst nog in mijn handen, maar hij lag in de weg en ik weet niet waar ik m geb gelaten. Hoef er niks voor te hebben. Alleen verzendkosten zie ik graag vergoed.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:39

Antheman schreef:
Weet iemand trouwens waar je kinderlaarsjes kunt kopen? Ik heb een lesklantje van 3 jaar, echt waar. Ze heeft al een roze rijbroek, hihi. Maar haar mama wil echte rijlaarzen, maar t schaap heeft maatje 26....

Ik kon voor mijn 4 jarige zoontje geen fijne laarzen vinden, dus die heeft chaps (en stoer dat hij ze vindt!!)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 03:02

Abbyblues, wat bedoel je precies met lastig als je er nog een stroomdraadje voor hebt?

Selka, u vraagt, wij draaien :D

Afbeelding

:')

Horsies, licor en de mini samen dan? Lastig zo'n kudde met grote verschillen. Enige bij mij wat werkte was onbeperkt voeren en dan zoveel voerplekken dat elk paard ook echt onbeperkt erbij kon. Maar dan moeten de paarden wel stoppen met eten. Ik heb zelf nog nooit een gehad die dat niet deed, maar hoor van zoveel kanten dat het bestaat, dus het zal best :D

Leuk diertje Sandra! Mooi correct van bouw ook. Alleen de halsopzet is niet helemaal mijn ding, maar dat is voor een gedeelte ook smaak.

Spatter en Blue weer een wedstrijdervaring rijker :) Sneu van het paard van de vriendin

Fabster, lastig met de belg. Is denk ik ook kwestie van sterker worden. Snap dat je hem niet weer kapot wilt maken, heel dubbel. Wat een vreselijk knap dier trouwens <3

Duimen draaien voor vrijdag willemlover. Kan het niet in de paar dagen nog erger worden dan, omdat het nu al zo rap zichtbaar werd?

Ik zou persoonlijk dus nooit naar de vorige eigenaar gaan. Je hebt als koper gewoon onderzoeksplicht en bij een paard houden zitten nou eenmaal kosten. Mijn vorige paard had ik ook binnen een maand kreupel. Alle alarmbellen rinkelen omdat ik haar niet had gekeurd. Dus alsnog alle buigproeven laten doen. Niets uit gekomen gelukkig, waarschijnlijk is ze alleen wat te kort bekapt geweest....

Spannend Monmaster, toch nog een erbij dus? Of gaat de Tinker dan weg?

Gefeliciteerd Solleke_Noah! *\%/* /3 Heerlijk!
Ben benieuwd naar de foto's en plek nu, maar de advertentie uit je link is al weg -O-

Antheman. Stuur bokker Calice eens een bericht, die post geregeld foto's van haar zoontje compleet als volwaardig ruiter.

Oh, paardje erbij. Liefste wil ik een hele kudde Tinkers. Maar merries hoef ik absoluut niet meer. Dan blijf ik altijd afvragen waarom Caily en Bibi hebben moeten gaan. Denk ook niet dat ik wat kan vinden wat enigzins in de buurt komt van prinses Lola, daarin is Kyra toch wel de enige.
Zou wel heel graag ooit een eigen hengst opfokken. En er staat een ge-wel-dig mooi veulen te koop. Maar gaan we toch echt even niet doen :+ Heb ik absoluut echt de situatie niet voor op ongeveer alle vlakken -O-

Hier net een kilometer vandaan woedt een grote brand in een papierloods. Heel veel rook waar papiervlokken in zitten, sommige groter dan een vingertop! Heel bizar, want tot in het centrum nog eens 3 km de verderop ligt alles eronder. Brand moet uitbranden omdat er met blussen teveel rook vrij komt. Kan nog dagen duren... Ben wel heel blij dat mijn paarden hier nu niet meer staan. Ik zou ze nergens onder dak kunnen zetten, en voer en water dus ook gewoon buiten. Waar ze nu staan is nog weer wat kilometers verder en ook buiten de rookwolk gelukkig. En in geval van nood kan ik ze dan gewoon elk in een box zetten.

willemlover

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 05:32

Goedemorgen! Zo naar m'n werk en ik ben moe! Even douchen en hopelijk ben ik dan wakker.
Zó Caily dat klinkt spannend en heftig.. is het inmiddels geblust? En wat een geluk en timing met de verhuizing van je paarden dan! Scheelt een hoop zorgen dan!

Wbt erger worden. Ik hou het nauwlettend in de gaten en mocht dat wel het geval zijn dan onderneem ik natuurlijk zo snel mogelijk iets. Hij staat nu ook op de antibiotica dus hoop het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 05:36

Goedemorgen! Ik lees van alles..... (man wat gaan jullie hard!).

solleke van harte gefeliciteerd! Willemlover, wat vervelend voor je paard, hoop dat hij snel opknapt.

Werk ze!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 05:53

Zo! Wat een tijd! Kan er niet goed aan wennen, hoor! Wel blij dathetallichtis buiten.

Maandag 4 paarden gereden in de baken aardigpijnin mijn lijf. Das toch anders dan buiten, blijkbaar. Zo ff snel de paarden doen en dan naar mijn vriendin voor het ziekenhuis. Dochter pech, want die moet nu mee (meivakantie). Dus die moet ook veieg op.
Kan ik Vanmiddag mooi nog een x met de paarden spelen. Man wil fietsen in de drunense duinen. We zijn er gisteren geweest om te wandelen met de honden. Was aan de andere kant van waar we afgelopen x waren. En daar durf ik het dan wel aan, alleen. Is makkelijker een rondje te rijden. Wel echt mooi gebied daar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:14

Caily, _O- I'm sexy and I (don't ;)) know it :D

Willemlover, heel veel beterschap met je Spanjaard!

Fabster, welk deel ben je gister geweest?
Succes in het ziekenhuis.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:16

Solleke... *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :D

Monmaster....1 is geen,2 is leuker en 3 is een mini-kudde... :o :D Succes!!

Ik las iets over een kies,naar wellicht dat de vorige eigenaar een deel wil vergoeden,zou de meest nette oplossing zijn.

Caily...ik hoorde net op het nieuws dat de brand nog even kan duren.Zo'n papierbrand is ook niet te blussen.In Amsterdam wel eens gehad dat een cacao-loods in de fik stond,dat was ook zo'n ramp.Door de warmte kwam de olie vrij die in de cacao-bonen zit.Was ook niet te blussen,dagenlang heeft dat (gecontroleerd) gebrand.
Dikke zwarte rookwolken...dan ben je blij als de wind weer eens de andere kant op gaat :)
Sterkte!
Hihi...het zijn ook net een stelletje oude wijven he :D

Zo rest alweer kwijt :P Ga de jongens zo doen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:32

Dankjulliewel allemaal :D :D

Monmaster: benieuwd naar het veulen waar je naar gaat kijken! Vier of vijfganger?

Willemlover: beterschap met je nieuwe paard!

Fabster: wow vier paarden gereden op één dag, dan zou 'k ook half uit elkaar vallen :')

Gisteren nog heel snel de foto's van de advertentie opgeslagen, dus hier komen ze *\o/*

Het huis, moet nog deels gevoegd worden :P maar het heeft houten luiken aan de ramen <3 die worden lichtblauw geschilderd, haha.

Afbeelding

Wei 1 van 1 hectare, recht achter het huis. Hier staan ook twee stallen (stalletjes) op.

Afbeelding

Dreef naar stuk bos toe, met daarachter wei 2 :) als bioloog ben 'k ook super blij met het stuk bos :D beetje natuurbeheerder spelen haha. Van wei 2 geen foto maar dat is ook opnieuw 1 hectare (je ziet het een beetje helemaal achter aan de dreef en door het bos heen)

Afbeelding

De tuin :D weet nog niet wat we daarmee doen. Tuin houden waarschijnlijk (of longeercirkel O:) )

Afbeelding

En het totaalplaatje vanaf de weg <3 ook helemaal verliefd op de stokoude wilgen voor het huis, echt prachtig! Ennnn de buurman (langs links) heeft een buitenpiste die we waarschijnlijk mogen gebruiken *\o/*

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:43

Ziet goed uit Solleke <3 en nu al goed contact met de buurtjes...

Oooo...dat speelhuis,daar horen geitjes in O:)

Nu op naar de jongens...ze willen grasjuhs :D :wave:

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:00

Gefeliciteerd Solleke. Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de binnenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:22

Zooooo Solleke! Wat een gave plek!!!!! Heel veel geluk daar.

Wanneer gaan jullie verhuizen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:57

Delka: ik was bij de Roestelberg gisteren.

Solleke! Echt heel mooi! Gefeliciteerd!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:14

Solleke, mooi hoor!
Ik zou als ik jou was ook een stuk tuin laten.... Na al die noeste arbeid moet je ook ontspannen en tuinfeestjes geven *\%/*

Ik ga niet voor een veulen kijken hoor, hij is 10 jaar....
De Tinker gaat niet weg.... Wat mij betreft kan ze tot haar einde blijven, zo ontzettend lief.... En het baasje wat erbij hoort ook! Maar wel in acht genomen... De Tinker is 22..... Die heeft ,niet negatief bedoelt..., Z' n langste tijd wel gehad.

Zo vanmorgen vond de hond om 5:45 dat hij lang genoeg geslapen had.... Dus die blafte ons eruit.
Stalletjes gedaan, huis alleen nog stofzuigen... En hoppa genieten van het mooie weer.
Vanavond dan toch echt naar het bos... ( met de trailer)

Fijne dag.... {:}

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:16

Solleke echt een droomplek! Dat wordt genieten.

Brand brrr...goed schrikken. Ven altijd bang dat het zich uitbreid.

Drunense duinen zijn PRACHTIG!

Laarsje: Decathlon?

Ben wel benieuwd naar die bodywarmer met handvat eraan...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:21

Caily schreef:
Abbyblues, wat bedoel je precies met lastig als je er nog een stroomdraadje voor hebt?

Nou ja ik stel me zo voor dat de bakrand iets schuin naar buiten staat zodat als je paard irritant gaat doen je niet klem zit tussen paard en bakrand. Maar als je er dan een draadje voor hebt lopen dan haak je alsnog met je voet achter de draad.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:48

Monmaster: oooh ja, Sandra ging voor het veulen en jij voor de 10 jarige :) haha maar de vraag blijft: vier of vijfganger? Wat zijn de plannen, ook lekker voor de recreatie? :)

Haha Tinky, daar zeg je iets, een geitenhuisje :)* op de wei loopt nu een kudde melkgeiten, echt super toffe dieren.

Over 6 weken gaan de oude eigenaars eruit. We moeten het nog even bekijken wanneer we erin gaan, komt veel bij kijken, onze huishuur opzeggen, weide huur van de paarden. Laat staan vervoer voor mijn vier lummels haha. Na de zomer lijkt me wel realistisch :)

Bedankt allemaal :D het voelt nog zo onwerkelijk. En ook best eng := 'k blijf denken dat we ergens een rekenfout gemaakt hebben en het eigenlijk helemaal niet kunnen betalen ofzo :')

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:56

Super mooi huis! Gefeliciteerd!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:00

Wow heel mooi huis Solleke!
Oeh bah brand. Hopelijk is het allemaal snel opgelost!

Vroeg begin van de dag Monmaster. Hier gelukkig vanaf morgen lekker 4 dagen vrij.

Hier gisteren mijn mestbak geleegd. Daar word ik ook altijd weer heel blij van :)
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:18

Goedemorgen!

@solleke: gefeliciteerd!
@sandra: mooi veulen zeg... zoiets zou ik in de toekomst ook wel willen, stiekum :D

Ik heb het topic niet bij kunnen houden, teveel aan mijn hoofd.
Maar wel heel goed nieuws... we wonen hier al anderhalf jaar, maar officieel was het huis nog steeds niet van ons. Tot vorige week vrijdag, toen heeft eindelijk de officiële overdracht plaatsgevonden.
Het is nu echt definitief ons huis en we hoeven hier niet meer weg! We kunnen weer vooruit plannen, de dingen doen die we eigenlijk al bedacht hadden!
Fototje van gisterenavond...
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:19

Gefeliciteerd Wendy!
Heb even niet meegekregen waarom je geen eigenaar was, maar ben blij voor je dat nu alles rond is. +:)+

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:20

Fijn Wendy! Gefeliciteerd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:26

Even een quote uit een ander topic, daar heb ik bijgehouden wat er aan de hand was...
Wendy schreef:
Citaat:
De overdracht was gepland op 4 oktober 2014 :+ :')
Een paar dagen hiervoor kwam onze notaris er achter dat er iets niet klopte, het tweede van de in totaal vier percelen bleek nog gedeeltelijk op naam te staan van de overleden echtgenoot van de verkoopster. In het verleden had al eens een boedelscheiding plaatsgevonden ivm de eigen zaak van die echtgenoot, alleen had die notaris destijds een fout gemaakt met dat perceel.

De bank heeft dat niet gezien bij het verstrekken van de hypotheek op het perceel, de verkopend makelaar had het ook moeten zien, maar niet dus. En wij zagen het wel, maar omdat wij het verhaal achter die erfenis niet kenden, is er bij ons ook geen belletje gaan rinkelen (het huis van mijn moeder stond destijds ook nog op naam van mijn vader toen zij het verkocht, maar dat was geen probleem, omdat wij de erfenis aanvaard hadden).

De erfenis was door de verkoopster en haar kinderen verworpen, daarom werd dat ineens een probleem. De notaris die de fout gemaakt heeft, leeft niet meer. Zijn opvolger wilde er geen uitspraken over doen.
Daarna is het geprobeerd via een rechtszaak, die is niet-ontvankelijk verklaard.

Vervolgens was de bank (schuldeiser van de erfenis) zo ver dat zij ook wilden investeren (o.a. doordat wij wel een hypotheek bij hen wilden afsluiten), waarna een advocaat recherche is gaan doen naar de nabestaanden. Er bleken nog veel meer nabestaanden dan gedacht, deze zijn allemaal meerdere keren aangeschreven. Van de meeste geen reactie.
Vervolgens heeft de rechtbank in november een andere notaris als vereffenaar aangesteld. Die moet de zaken rondom de erfenis nu gaan regelen.
Ondertussen wonen wij nu alweer ruim een jaar in het huis (hadden ons vorige huis namelijk keurig verkocht). Maar we kunnen/willen niet investeren in een huis wat nog niet van ons is. Kleine dingetjes hebben we natuurlijk wel gedaan, maar grote zaken die we willen doen, nog niet. Dan heb je het over zaken als asbest dakbeschot verwijderen/dakisolatie aanbrengen, bovenverdieping verbouwen, schuur strippen en houten delen opnieuw opbouwen, nieuwe schuur bouwen, etc.

Ook zijn we inmiddels met onze 4e hypotheekaanvraag bezig, omdat er nu (weer) zicht lijkt op een definitieve oplossing.

Dus ja, ook al is de datum gepland, er kan zeker nog wat mis gaan....

Citaat:
Nou, even weer terugkomend hierop.
Er was ons beloofd dat in januari de overdracht zou kunnen plaatsvinden.
Natuurlijk is er weer een fout boven tafel gekomen, waardoor het hele circus van het aanschrijven van erfgenamen opnieuw heeft plaatsgevonden.
Ook is er een publicatie geweest in de Staatscourant voor het oproepen van schuldeisers van de erfenis.
De overdracht vindt sowieso niet voor eind maart plaats, zucht.

Citaat:
Vorige week vrijdag weer een pittig gesprek gehad met verkoper, bank, advocaat en notaris (vereffenaar).
Er ligt op dit moment een verzoek bij de rechtbank van de vereffenaar (notaris) om het perceel wat vast zit in de erfenis onderhands aan ons te verkopen, ondanks dat nog niet alle schuldeisers bekend zijn en niet alle erfenamen gevonden. Omdat het toch aan ons geleverd moet worden (er ligt immers een voorlopig koopcontract wat bindend is) en dit ook voor de vereffenaar de beste mogelijkheid lijkt om de opbrengst zo hoog mogelijk te krijgen. Dat verzoek is maandag ingediend, het wachten is op de reactie van de rechtbank. Die verwachten we met een week of 3.

Citaat:
Inmiddels is het eind maart. Natuurlijk is het rondom dat verzoek aan de rechtbank niet verlopen zoals gepland. Andere rechtbank, met wachtlijsten. De rechtbank vond vervolgens dat de vereffenaar haar gang maar moest gaan, maar dat vond de vereffenaar weer niet.
Daarna was het wachten op de vordering van de laatste schuldeiser.
Maar vandaag kwam het verlossende woord: de vereffenaar wil dat de levering in gang gezet wordt.
Het is enerzijds heel gaaf, anderzijds kunnen we niet geloven dat het eind in zicht is totdat we daadwerkelijk de handtekeningen kunnen zetten.
Binnen anderhalf jaar gaan we niet redden, maar we gaan opnieuw alles in het werk stellen om een snelle levering mogelijk te maken.
Voor wat het waard is: we hebben al telefoon gehad van onze eigen notaris die door de vereffenaar in kennis is gesteld.
Zou het dan toch????

Citaat:
Afgelopen vrijdag (de 22e) stond de overdracht gepland. Alle seinen stonden op groen, concept aktes doorgenomen, paar aanvullingen gestuurd die netjes waren verwerkt. Dus we zaten vrijdag bij de notaris met de verkoopster.
De hele boel doorgelopen....
En ze komt met de mededeling dat ze niet gaat tekenen 8)7 |o -:(- . Iets wat niet duidelijk was voor de verkoopster, waardoor zij niet wilde tekenen.

Een week later waren de onduidelijkheden opgelost en heeft ze toch getekend, op de 29e.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:29

@wendy: wow, dat zou idd tijd worden. Wat zal dat een opluchting geven.
@Caily: daar wordt je niet blij van als je je paarden net in die trek hebt staan. Zou er nog iets van compensatie zijn voor mensen die hun (paarden)wei en groentetuin vergiftigd zien worden ??
@solleke: super plekje, vooral die doorgang schreeuwt om een PP :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:32

Haha wie weet, een PP, voor nu zijn de centen op :')

Wendy: pffff wat een verhaal. Wat een lange adem hebben jullie gehad. Dus: proficiat dat het eindelijk van jullie is *\o/* mooi huis ook!