joyce B schreef:Het is soms gewoon schipperen en een tussenweg zoeken.
Hier worden paarden ook niet blij van alleen maar in de regen buiten staan. Als ik ze in de wei heb lopen in het najaar willen ze er ook echt uit na een paar uur. Dan staan ze liever in de stal en onder het afdak met wat hooi om te knabbelen... Met droge voeten uiteraard.
Mijn nieuwe paard stond ook niet heel veel uur buiten de laatste tijd heb ik begrepen. Die ging bij mij gelijk graven en wroeten in het zand. Ondanks ruwvoer wat er lag. En toen het zo regende zondag deed ik haar er helemaal geen plezier mee. Die heb ik een paar dagen in etappes buiten gezet. In de ochtend 2 tot 3 uurtjes, in de middag 2 tot 3 uur en 's avonds nog 45 minuten bij de laatste ronde. In uren vond ik dat ook te weinig, maar met de afwisseling en het binnen voeren had ze wel steeds wat te doen.
Ja maar er is wel een verschil tussen een dichte stal, helemaal geen stal, en de keuze tussen in de regen staan of onder een afdak vind ik. Ik zou ook in de winter nooit mn paard zonder overkapping hele dagen buiten zetten.
Ik heb nu onze ponys in een afgezet stuk met 2 schuilstallen staan. Helaas weinig bewegingsvrijheid omdat alles 1 grote blubberellende is en ik ook nog een beeeeetje de hoeven wil beschermen en het gras. HEt is echt ellendig nu....