Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:01

Oh dat is wel slim carola, op z'n manier valt "de paarden verzorgen" idd best mee. Maar hij zal wel poep moeten scheppen neem ik aan. Vind hij dat erg?

Ik ben vandaag thuis, leren voor school en straks nog even werken. Vriendlief is naar de paarden, hij belde net dat de bak keurig leeg is, en toen hij er even mee stond te rommelen kwam meteen die pony aangerend. :') Die heeft het dus door. Van de week voor de zekerheid toch maar even kijken of die bak lager kan dan.

Normaal voer ik ook met een emmer op de grond namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:03

Ik ging voorheen eerlijk gezegd ook bijna nooit op vakantie. Heb er niet zoveel behoefte aan. Ik heb elke dag een beetje vakantie :D . En nu ik mijn paarden aan huis heb staan, heb ik helemaal geen zin meer om weg te gaan.

Manlief is geen paardenman, maar straks gaan ze dag en nacht op het land, dus hoeft hij alleen maar af en toe te kijken of ze nog rechtop staan en water hebben.

Verder maken we het volgende winter zo dat hij ook alleen maar een draadje hoeft open te gooien en dan kunnen ze de paddock en het bestrate stuk op. Net zoals carola beschrijft :j .

Mijn voerbakken hangen gewoon op borsthoogte. Ze krijgen zo weinig krachtvoer dat dat in mijn ogen geen problemen oplevert. Hooi hangt in de stal ook op borsthoogte in netten. Als ik het op de grond gooi wordt er veel te veel vertrapt. Dan trekken ze alles de box door en mesten erop of roeren het door het stro/vlas.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:07

Gypsy schreef:
Oh dat is wel slim carola, op z'n manier valt "de paarden verzorgen" idd best mee. Maar hij zal wel poep moeten scheppen neem ik aan. Vind hij dat erg?

Nee, dat vind ie niet zo erg. Het ergste vind hij om met paarden aan een touw / halster te lopen. Toegegeven: ik heb ook een paar minder gemakkelijke dieren erbij staan (oa twee jaarlingen), en ze zijn toch best wel groot vind hij.
Maar uitmesten doe ik 's ochtends nog op de dag dat ik weg ga en 's avonds op de dag dat ik terugkom. Dus dat scheelt ook al weer flink voor hem. Dus alleen als ik langer dan 2 / 3 dagen weg ben gaat hij uitmesten. Zelf mest ik altijd 3x per dag uit, dus dan word het in zo'n weekend wel wat smeriger, maar ach, dat is dan maar even zo hoor.
Ze kunnen ten aller tijde de paddock in (en mesten dus ook veel in de paddock), dus staan niet op stal in hun eigen stront opgesloten.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:10

Oh dat scheelt, en idd voor een keertje is niet erg.
Ik bof toch maar denk ik, met een vriend die zelf ook rijd. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:35

carola schreef:
Gypsy schreef:

Nee, dat vind ie niet zo erg. Het ergste vind hij om met paarden aan een touw / halster te lopen. Toegegeven: ik heb ook een paar minder gemakkelijke dieren erbij staan (oa twee jaarlingen), en ze zijn toch best wel groot vind hij.

Wat grappig, hier exact hetzelfde. Mijn man wil ook niet met mijn paarden aan een halster/touw lopen. Gewoon te weinig kennis en ervaring. Eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee dat hij dat gewoon aangeeft. Heb vroeger bij ons op de pensionstal wel eens nare taferelen meegemaakt met vrienden/mannen van stalgenoten die "wel even" het paard van vrouwlief zouden binnenzetten, opladen, buitenzetten enz.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:09

Mijn man doet alles bij de paarden qua mesten en voeren etc. Die kent het reilen en zeilen wel. In de zomer is het ook simpel een poortje naar een weide openzetten en klaar. Hij kan ze wel een halster aandoen en kan er ook mee wandelen maar doet het inderdaad liever niet. Alleen met de Shetlander. Die heeft zijn hart gestolen.

Ik ben 5 jaar samen met mijn man en heb hem nog nooit zien huilen tot we dit voorjaar mijn haflinger hebben laten inslapen. Toen was het ook tranen met tuiten. Hij ziet de beesten dus ondanks alles ook doodgraag :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:48

Mijn vriend durft alleen de hengst niet (meer) .
Dat is de braafste van het stel maar je moet er heel zelfverzekerd en zwart-wit mee omgaan. Dat kan hij blijkbaar niet want dan zie ik gelijk een ander paard.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:20

Hier gaan de voerbakken wss ook op borsthoogte hangen... Ze hebben het al altijd zo gehad en geen problemen mee gehad eigenlijk.

Vakantie, ik ga zoiezo al niet zo graag op vakantie (omwille van de diertjes). Maar als ik ga, zorgen mijn ouders er wel voor. :j en er zitten ook wel genoeg mensen die het in het oog kunnen houden.

Hier vandaag zadelkamer eindelijk afgewerkt! <3 ik ben erg blij. Volgend weekend beginnen we aan het dak van de oude stal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:42

Wow micheleee dat ziet er echt super netjes uit. Mooi gedaan hoor.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:51

Wauw super mooie zadelmaker!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:04

Haha mooie en herkenbare verhalen over modder, stoute paarden en vastgereden tractor ;) achteraf kun je er meestal wel om lachen :D
Prachtige zadelkamer mooi licht ruim en overzichtelijk <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:06

Wat mooi!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:21

Die zadelkamer! Is haast een slaapkamer van een penny :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:40

Wauw zeg die zadelkamer is echt prachtig zeg!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:44

Heel mooi!! Wij gaan morgen beginnen aan het zadelhok, maar die zal lang niet zo worden als die van jou!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Afbeelding

Afbeelding

Zo staan mijn paarden dus. Achteraan zie je het hek naar het weiland. Lint aan de kant, hek open en ze lopen zelf naar het weiland. Ook handig dat ze terug moeten naar stal om water te drinken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Wauw :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:48

Ja kom jij je prachtige plek ff showen roos!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:49

Wat handig ingedeeld! :) En erg fijne stallen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:59

Afbeelding
En de slachtoffers. Ik zal eens kijken of ik op de zaak een foto heb van hoe het was hier.
Overigens is onze grootste leverancier Marktplaats geweest hoor (paarden en boxen in elk geval)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:08

Bedankt voor de leuke reacties!!! :D <3

En waaaaauw, wat een prachtig plekje hierboven!!! :~

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:26

Wauw, wat een mooie plekjes allemaal! En inderdaad hele herkenbare verhalen gelezen (ff met goede kleren bij de paarden....kan wel.....) niet dus ;-)
Hier is het verschillend qua vakantie. Een keer de paarden in pension gebracht, dat was niet echt heel succesvol aangezien ze niet gewend zijn om in een stal te staan. Voor de rest steeds "iemand" gevonden die (tegen betaling) voor de paarden wil zorgen. Ik wil niet dat de paarden een "belemmerende factor" zijn voor ons gezin, dus we gaan regelmatig er even tussenuit.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:35

Ik kom even binnen vallen :D

Ipsilonka, wat een mooi plekje :wow:

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:42

Zo he dat zijn sjieke stallen. En dat afdakje , keurig hoor! Om nog maar te zwijgen over die prachtige paddock. :o

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:27

Wauw!

Wat afzien in beide gevallen.

Echt rot zo'n armoedig zadel kamertje

en die stallen met deuren naar buiten in de boxen met overkapping. ....Tjeetje wat een zwaar leven......

Tis jullie gegund hoor ;)
Echt super gaaf!