Ik weet in ieder geval waar ik voor aan het werk ben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fjorj schreef:Je haalt op eind 3.000,- van af omdat je een paard verkocht hebtEn als ik goed lees, lees heb je maar 1 paard waar op je kunt rijden en je neemt de hypotheek van grond niet mee in de berekening
Als ik dat ook zo doe dan kom ik op 2.000,- uit voor 2 rij paarden, maar dan moet ik er wel eentje aan einde van jaar verkopen
ninz schreef:@donja Maar ik zag dat je slechts 280 euro had berekend voor de hoefsmid voor 9 paarden...31 euro per paard per jaar dus.dan wordt een heel deel dus niet bekapt of slechts 1 keer per jaar of...?
Chouchou schreef:December
Stalling €110
Hooi €83
Marstall Force 10 kg €23,00
Zoutblok €4,75
Hartslagmeter €115,85
Stro €5
Totaal: €341,60
Totale kosten 2014
Stalling: 12 x 110 = €1320
Hooi: €529,82 = gemiddeld €44 per maand
Voer: €136,63 (vitaminebrokjes, 1 x slobber en 1 x snoepjes)
Hoefsmid bekappen, tandarts en dierenarts (inclusief mestonderzoeken en wormenkuur): €741,97
Harnachement (incl. zadel): €1232,41
Diversen (slowfeeder, kunstmest, zoutblok, zalfje, rijbroek, hartslagmeter, paar baaltjes stro): €191,60
Totaal: €4152,43 = gemiddeld €346,04 per maand
Best veel geld, maar ik schrik niet ontzettend. Mijn zadel gaat hopelijk nog heel lang mee en hoef ik voorlopig niks aan uit te geven. Ook moest ik alles nieuw kopen aangezien ik mijn paard pas heb sinds januari 2014, dus ook hoofdstellen, dekjes en beugels etc moesten worden aangeschaft. Ook de dierenarts is vaak langs geweest voor een langdurige wondbehandeling, dus dat tikt natuurlijk ook aan. De kosten aan stalling, hooi en voer vind ik niet bijzonder en die zullen ook ongeveer zo blijven. Echter wil ik volgend jaar wel meedoen aan wedstrijden, dus dat wordt een nieuwe kostenpost, hopelijk in ruil voor de dierenarts- en harnachementskosten
Benzine zit hier niet bij, ik ga dagelijks met de auto naar mijn paard, 8 km retour.
RiannaB schreef:Ik ga vandaag maar eens een goedkoop schriftje kopen bij de Hema, zodat ik mijn kosten goed kan bijhouden voor het komende jaar.
Is het bij jullie ook dat je stalgeld achteraf betaalt? Ik heb gister een factuur gehad voor december, maar zetten jullie die dan bij de kosten voor januari of voor december? Of schrijf je gewoon alle betaalde dingen op van bijv. 1 januari t/m 31 jan, ongeacht voor welke maand het was?
RiannaB schreef:Ik ga vandaag maar eens een goedkoop schriftje kopen bij de Hema, zodat ik mijn kosten goed kan bijhouden voor het komende jaar.
Is het bij jullie ook dat je stalgeld achteraf betaalt? Ik heb gister een factuur gehad voor december, maar zetten jullie die dan bij de kosten voor januari of voor december? Of schrijf je gewoon alle betaalde dingen op van bijv. 1 januari t/m 31 jan, ongeacht voor welke maand het was?
iEmmaaa schreef:Ik betaal op 1 januari de stalling voor januari dus betaal altijd gewoon die maand zeg maar. Ik heb nu een app gedownload waar ik alles ik ga bijhouden, ik schrijf het gewoon op wanneer ik het daadwerkelijk uitgeef. Dus als ik me nu inschrijf voor een wedstrijd in februari zet ik de kosten wel bij februari.
Snorlex schreef:iEmmaaa schreef:Ik betaal op 1 januari de stalling voor januari dus betaal altijd gewoon die maand zeg maar. Ik heb nu een app gedownload waar ik alles ik ga bijhouden, ik schrijf het gewoon op wanneer ik het daadwerkelijk uitgeef. Dus als ik me nu inschrijf voor een wedstrijd in februari zet ik de kosten wel bij februari.
Welke app is dat?