hier gaan ze rond kwart voor 9 naar buiten, en rond vier uur weer naar binnen.
Nouvel
Geplaatst: 18-11-13 00:00
Hier van ong half 9 tot 5 uur in de paddocks, mijn merrie staat alleen in een paddockje, mijn jonge ruin samen met een maatje.
Martje80
Geplaatst: 18-11-13 09:41
Hier staan ze nog steeds op gras. Van 8-15 ongeveer. Ze gaan voor het donker wordt naar de paddock. Daar staan ze dan snachts in een paddock van 16x40 met een verhard pad van 2, 5 bij 15 die nar de schuilstal loopt.
Hier gaan ze om 07.00 uur de wei op en gaan ze rond 19.00 uur weer naar binnen. Er staat nog gras op de wei en ze hebben de beschikking over onbeperkt hooi/kuil in de hooiruif in de wei.
Nog steeds gras in de wei, elke dag de draad een stukje verzetten, voorlopig nog genoeg. Ze hebben voor de winter ongeveer 1 ha met z'n 2-en, zandgrond dus ook niet nat. Bofkonten.
Gerdagorter
Geplaatst: 18-11-13 10:09
Ik sta op een stal waar de paarden in de zomer 24/7 buiten in een weiland staan en in de winter de hele dag buiten en alleen s'nachts op stal.
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 18-11-13 10:10
Paarden hier staan van 08:00 tot 18:00 buiten. Dat zal niet veranderen ook. Weer of geen weer, gewoon naar buiten. Ook als het land kapot is.
Natalievdj
Geplaatst: 18-11-13 10:14
De mijne heeft ook de kans om altijd buite te gaan is een shetveulen van 7 maand en welk weer het ook is staat nooit in de stal draagt trouwens ook geen deke , ze kunnen er zeker en vast tegen
Bij ons gaan ze tussen 8.30 en 9.00 uur naar buiten (weiland) en tussen 15.30 en 16.30 naar binnen. Dat is een beetje afhankelijk van het weer.
Als het echt heel warm is in de zomer, gaan ze om 5.30 naar buiten en komen ze rond 12.30 binnen. Als het heel slecht is in de winter met dikke sneeuw, gaan ze om 10.00 naar buiten en komen ze rond 14.00 weer binnen.
Gemiddeld staan ze dus een uur of 7 buiten.
Mirjam_x
Geplaatst: 18-11-13 11:11
Ik stond op een stal waar de paarden nooit buiten kwamen. We zijn nu verhuisd naar een stal waar de stalgenoten elkaars paarden buiten zetten, dat is wel een stuk fijner! Helaas hebben we maar een half uur ( en als het rustig is op stal een uur) per keer, omdat we maar 2 paddocks hebben en iedereen wil haar paard buiten zetten, dus om het half uur- uur wisselen. Vaak is het zo dat dit 2 keer per dag is en dat ik of mijn zusje dan zelf nog gaat om te rijden/longeren. Dus per dag ongeveer 3 uur buiten. In de zomer van begin april t/m eind oktober 24/7 op stal. Het is niet ideaal in de winter dus, maar beter kan ik nu niet krijgen op fietsafstand. (omgeving Rotterdam).
Waar ik rij staan ze om 6:00 uur buiten en gaan ze aan het einde van de dag rond een uur of 17 of 18 naar binnen. Ze zijn altijd met zijn tweeen, echt twee schatjes om te zien. Een tinker en een groninger, ik rij de tinker.
Mijn paard gaat om half negen de wei op en rond vier uur word ze weer op stal gezet. ik ben speciaal op deze stal gaan staan omdat ze hier ook in de winter de wei op mag. Dana word helemaal kriebelig als ze in een padock moet staan! die staat het liefste in een wei waar ze genoeg ruimte heeft. als het heel slecht weer is willen ze nog wel is wat eerder naar binnen gaan, maar dit komt zelden voor
tine10
Geplaatst: 18-11-13 16:27
Hier ook nog steeds 24/7 (nou ja, minus de trainingstijd dan) in de wei.
Kedevr
Geplaatst: 18-11-13 16:36
Zomers staan ze 24/7 buiten. 's Winters als het pad bevroren is blijven ze binnen en als het regent gaan ze even naar buiten om hun benen te strekken +/- 2 uur. Normaal als het droog is gaan ze 5 a 6 uur naar buiten. Ze hebben alle 3 wel een giga stal gelukkig. Bijna het dubbele van een normale afmeting
´s ochtends na de voerbeurt gaat zijn stal open en staat hij op een verharde uitloop met een ander paard, met kuil. Om 12uur gaat hij naar buiten met 2 merries(paddock) tot 3uur. Daarna weer op de uitloop met kuil tot een uur of 7/8.
Ook in de winterperiode staan die van mij buiten, en ik laat het niet afhangen van het weer tenzij het heel extreem is. Dwz…bijvoorbeeld een zeiknatte paddock waar ze 's nachts niet kunnen staan. Kedevr, waarom gaan die van jou maar 2 uur naar buiten als het regent? Ik kan uit ervaring zeggen dat ze niet smelten van regen
@ Kinke. De wei ligt best laag en het is dan 1 groot zwembad. Ze staan dan ook te drammen en te hinneken dat ze weer naar binnen willen. Ik bedoel overigens geen buitje maar echt de hele dag regen. Voor een buitje laat ik ze echt niet binnen.
Die van mij staan nu de hele dag buiten en gaan savons naar stal. In de zomer dag en nacht. Toen mijn pony nog op stal stond zorgde ik er ook voor dat hij er minimaal 4 uur per dag uit kwam. Vind dat wel een must.
Van maart tot en met oktober gaan ze van 8:00 tot 20:00 het land op. Nu staan ze van 11:00 tot 16:00 op de paddock. Ik haal hem dan niet eruit om te werken dus hij komt buiten zijn buitenspeeltijd er nog twee uur extra uit.