Akhal_Teke schreef:Isegrim: Kun je uitleggen hoe die voerstations werken? Ik zag een soort stokje achter de paarden die er instaan? Wat eten ze daar? Kan er niet nog een paard bijwringen? Kunnen ze er ook langs ze zijkant uit of is dat enkel voor mensen?
Op die poortjes staat stroom (strip aan buitenzijde) zodat de paarden elkaar niet kunnen storen. Nou moet ik zeggen dat er hier eigenlijk nooit gedrang is, omdat er zat voerstations zijn en ze dus nooit lang hoeven te wachten. En erbij wringen? No way, daar is het echt te smal voor. En ze hebben ook wel respect voor die poortjes, en terecht (heb ze zelf een keer getest

). Bij mijn vorige stal (ook hitactief) waren die poortjes altijd kapot en daar was dus wel gezeik altijd bij de stations (maar daar stonden ook véél te veel paarden).
De paarden lopen er aan de achterkant in en aan de voorkant weer uit, via die hekjes. Die kunnen alleen naar buiten toe open. Sommige paarden gaan er achterwaarts weer uit omdat ze het niet prettig vinden om die hekjes open te duwen, maar de meeste doen het 'zoals het hoort'.
Er is één biksstation (het station achterin, bij de liggende paarden) en de rest zijn voordroog.
Je mag zelf bepalen hoeveel minuten per dag je paard mag eten (voor voordroog) en hoeveel kg biks. Het ruwvoer is allemaal van eigen land en zeer goed van kwaliteit (bijna hooi, zeer droge voordroog).