Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esmespitfire

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:46

@ diaz: Een kast heb je minder last van muizen. Maar wat je wel kunt doen is je zadel en hoofdstellen/halsters in een hoekje van de schuur maken met bv een handdoek erover heen. En in de kast kun je dus je losse spullen in leggen denk hier aan bv poetsspullen, medicijnen en zalfjes, been beschermers enz...
Ik heb in mijn schuur alles in kratten zitten en de dekens hangen aan een dekenrek zelf gemaakt. Ik heb schappen aan de muur zodat het opgeruimd is en niets op de vloer hangt/ligt.

Zal binnen kort even een foto plaatsen van de schuur en de zadelkast op stal.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:10

We gaan binnen een 2-tal weken de grote lenteschoonmaak houden, ook worden de muren weer geverfd en we gaan de zadelkast proberen te verplaatsen. Hij staat nu voor een raampje en verschrikkelijk onhandig. Ik moet dus deur toe doen dan tegen de muur gaan staan, deur open zadel eruit weer in het hoekje kruipen deur toe en dan kan ik verder :') We hebben een schuurtje met 3 stallen en ervoor is een gangetje van anderhalve meter breed. Kast kan er precies in de breedte in dus die gaan we nu gewoon tegen de muur van anderhalve meter zetten. Dan hebben we weer wat meer licht in de winter en verluchting.
Ik zal dan wel foto's maken :)

Diaz schreef:
Is er een voordeel aan een kast in een garage ten opzichte van de spullen los? (dus zadeldrager aan de muur e.d.)
Ik kan me voorstellen dat het opgeruimder en midder stoffig is?
Maar aan de andere kant zit je dan weer met een kast?
Ik zit te twijfelen wat ik zal doen

Spullen zullen mindersnel vallen als er iemand tegen aan loopt oid. Denk ook aan muizen, stof en vocht.
Eventueel kan je wel open rekken plaatsen voor dekjes, dekens, poetskist, potjes en flesjes,... Dan is het wel opgeruimd maar open, dus je kan er vlot aan.

Persoonlijk zou ik altijd een gesloten kast willen, als eerste om inbraak te vermoeilijken (mist er een slot opstaat natuurlijk) en omdat dan alles ordelijk oogt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:40

Muizen heb ik nieteens aan gedacht! Tot nu toe altijd op plekken zonder muizen geweest nml.
Wel een goeie idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:34

Roverrr schreef:
VivaLaVida: Weet je dan ook hoe breed en diep de kast ongeveer moet zijn? Zou 80 breed en diep genoeg zijn? Ik wilde sowieso voor mn zadel in de hoogte 1 meter vrij houden, en dan daar boven planken denk ik.

Ja das wel goed hoor. Mijn zadel is iets van 65 cm lang en breed geen idee maar geen 80 cm! En ik heb een fiks zadel haha

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:36

Leuk allemaal :)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:46

Onze kast voor 1 paard/1pony:

Afbeelding

Staat onder de zadelsteunen een IKEA-kastje met bakken erin voor peeskappen/medicijnen etc.
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:47

:Y) En ik die al twijfelde of 2 hoofdstellen niet te veel van het goede waren voor 1 paard :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:49

Heee staat daarachter mijn oude jeugdliefde Ochella? :+:

En wat een heerlijk ruime kast!!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:51

Die kast hierboven is echt ideaal !
Ik heb nu maar 1 zadelsteun en als ik dus mn dressuur wil gebruiken moet ik die apart mee naar stal nemen wat op de fiets niet altijd even handig is..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:52

Mies: nope, die staat eentje naar rechts. Zal d'r vanavond kusje geven van je ;) :j

Zal maar niet zeggen dat we af en toe nog ruimtegebrek hebben en dat de trailer ook nog vol ligt :o :+ :D

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:53

Wij hebben in de oude (rommel) stal onze 'zadelkamer'
Aan een uitstekende plank hangt het hoofdtel, op een standaard ligt het zadel en er staat een bang waar de dekens op liggen.
Simpel maar wel fijn :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:02

elady schreef:
Mies: nope, die staat eentje naar rechts. Zal d'r vanavond kusje geven van je ;) :j

Zal maar niet zeggen dat we af en toe nog ruimtegebrek hebben en dat de trailer ook nog vol ligt :o :+ :D

Haha leuk!
Ik ben er denk ik weer is een keer als er wedstrijd is! :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:14

Wij hebben onze zadelkamer in een oude stal. Opzich ruimte gemoeg maar het is donker en de stroom aansluiting is niet ideaal.
We hebben nu een keet gekocht welke voorheen als mannen/vrouwen toilet heeft gediend dus er zijn twee aparte ruimtes. Iemand een idee hoe we dit het beste kunnen inrichten ? We wilden graag 1 deel voor alle zadels e.d gebruiken en van het andere deel een kantine/zithoek maken.

Miss_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:06

VivaLaVida schreef:
Roverrr schreef:
VivaLaVida: Weet je dan ook hoe breed en diep de kast ongeveer moet zijn? Zou 80 breed en diep genoeg zijn? Ik wilde sowieso voor mn zadel in de hoogte 1 meter vrij houden, en dan daar boven planken denk ik.

Ja das wel goed hoor. Mijn zadel is iets van 65 cm lang en breed geen idee maar geen 80 cm! En ik heb een fiks zadel haha

Ik heb een zadelkast gemaakt met de diepte van 70 cm. En daar past mijn zadel van 17,5 inch prima in. Ik zelf ben niet zo groot. 162 cm. :o
En ik heb mijn hoofdstellen aan de achterkant hangen zeg maar.
Maar ik moet altijd wel heel ver mijn kast 'inhangen' om er bij te kunnen. :o Niet heel handig als ik mijn zadel al in mijn handen heb.
Dus houd er wel rekening mee of je overal even makkelijk bij komt enz. Ik had plek voor een aardig grote zadelkast.
Maar soms kan ik dus niet altijd overal even goed bij, omdat hij zo groot is. haha.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:34

Wat een geniaal topic!!! Ik sta op een pensionstal met redelijk grote kasten die je zelf mag verbouwen als je wilt... Vorig jaar heb ik er 1 helemaal naar eigen inzicht ingedeeld (inclusief tapijt aan de wanden tegen beschadiging zadel en laarzen) maar ben toen verhuisd en toen is de kast natuurlijk ingepikt door een stadgenoot.:) nu weer terug en heb er een met iets andere afmetingen. Ik ben niet zo heel blij met de indeling van deze kast dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken! Zal vanavond of morgen ff fotos maken.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:46

Mooi :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:43

Aangezien ik steeds in rel lig met mijn zadelkast,
denk ik erover na om deze te verkopen.

Iemand een idee wat je zou kunnen vragen voor een metalen zadelkast,
150 x 60 x 60 incl. 1 schapje, 1 zadelsteun en 2 hoofdstelhouders?
Nieuwprijs €360.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:59

Mi_Amore schreef:
Aangezien ik steeds in rel lig met mijn zadelkast,
denk ik erover na om deze te verkopen.

Iemand een idee wat je zou kunnen vragen voor een metalen zadelkast,
150 x 60 x 60 incl. 1 schapje, 1 zadelsteun en 2 hoofdstelhouders?
Nieuwprijs €360.

Die heb ik ook, maar met 2 zadelsteunen. Zat ook nog een kleine losse kast bij.
Heb er toen € 80 voor betaald. Koopje eigenlijk.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:26

Doordat ik uiteindelijk (weer) ga verhuizen van stal, komt mijn kast later :')
Zit ondertussen ook te twijfelen of de afmetingen die ik wou, niet groter moeten zijn..
Dit ligt nu thuis in mijn kelder... :

Afbeelding
onder de trap (links) ligt het ook nog vol + in die grijze curverbox (onder de kartonnen doos) zitten nog allemaal halsters, in de kartonnen doos mijn (lak) leren beschermers

Afbeelding

Op stal liggen er nog 2 dekjes, ander hoofdstel, prullen en poetsbak, het is wel de bedoeling dat dit allemaal in 1 kast geraakt, die we zelf gaan 'bouwen'..

Iemand die ook aardig veel gerief heeft, die een foto & afmetingen van zijn/haar kast kan doorgeven? :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:43

Ehm mijn kast is 1,70x60x65 ofzo? Maar zie dat je een wintec heb dus dan zal ik qua breedte toch wel meer doen 1 meter ofzo want mijn zadel past er nu eigenlijk niet in en word dus samengedrukt terwijl der een medium boom inzit := En dan kan je naast het zadel nog hoofdstelhangers ophangen dat is wel handig :j

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:45

Ik zoek nog een kast maar kan e geen 1 vinden

Ik zoek er 1 het liefst waar tuig in kan en poets spullen en halster haken

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:56

@ lovey_ou ; Ja klopt, geen enkel ander zadel lag goed op mijn fjord :') & bedankt! zal eens proberen met die afmetingen iets te tekenen :)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:45

Ik zou hier graag wat gaan meevolgen :P
Ik zou graag mijn vader in het werk steken ;-) alleen weet hij het nog niet...
Op stal zit alles nu echt overvol, het zou dus fijn zijn met een aparte zadelkast ...

Hier doe ik dus wel wat ideetjes op! ;)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:13

Ja! Eindelijk foto's gemaakt.

Het is nu nog een bende en de opruiming staat in de planning. Ik wil er alleen niet aan beginnen tot ik weet hoe ik het wil want dan blijf ik in de weer. De voerton staat op de grond en de plank met de 2 bakken is de bovenste.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik had hiervoor ook de kast links van deze, maar er zouden nieuwe klanten komen dus ik moest eruit. Omdat hij nog steeds leeg staat ga ik hem maar weer inpikken denk ik, we hebben straks 8 stallen leeg dus niemand die ik in de weg zit :p Nadeel is wel dat als ik er weer uit moet ik weer al die spullen thuis heb.
Het zadel wat er nu in ligt heb ik te leen voor tijdens de dracht, ik heb 2 normale zadels nu thuis liggen die er ook in moeten eigenlijk. Verder zou ik graag een handigere oplossing hebben voor mijn beschermers. Mijn dekjes had ik in die andere kast allemaal op de 2e plank gestapeld liggen en op de bovenste plank had ik 2 lage maar brede bakken met buiten seizoen dekens. Ik had in een kast hiervoor vakjes aan de rechterkant van het zadel, vet handig maar omdat het net te krap is beschadigde mijn zadel (ik had hier tapijt voor aan de zijwand gedaan).

Alle tips zijn welkom! Ik heb al naar Ikea bakken gekeken voor onderop, dan een plankje erover eventueel. De voerton die hier nu staat kan eruit en in de voerkeet. Het liefst heb ik al mijn spullen in de kast en niks thuis. Dit lukte me wel met 2 kasten, maar nu niet meer haha.

Naast deze kasten heb ik nog 2 dekenrekken waar mijn binnen seizoen dekens hangen :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:45

Vrijdag haal ik m'n nieuwe kast op, ik doe alvast inspiratie op :D Wat een gave kasten zeg, dat krijg ik nooit voor elkaar!
Heb wel al een paar leuke ideetjes, ik kan niet meer wachten :')