[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:25

DubbelDun schreef:
Ik denk dat als je een ander rek neemt met 3x3 mazen of 3x4, 4x4 dat je het probleem al hebt opgelost :D
Een frame met een fijnmazig net ertussen is ook een oplossing. Dat zou ik dan wel van metalen pijpen maken, dan heeft het meteen ook lekker 'gewicht'.

naar een rek van ong 4x4 zijn we ook op zoek maar die is dus niet te vinden.
we wilden idd het frame van metalen pijpen maken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:30

kennis heeft ze zo gebouwd
Afbeelding

Tancreda4

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:35

Die zijn ook mooi :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:19

Das ook slim ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:21

Het ziet er heel landelijk en stevig uit, maar ik vind um nogal lomp met die schuine palen. Een paard kan daar nooit makkelijk in de lengte naast staan en zijwaarts hapjes nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:40

Ik vind het ook meer iets voor Blijdorp tussen de olifanten :+

Heel mooi stevig maar een beetje tè :P

Wel handig denk ik dat ze hierbij niet zo snel aan de ene kant gaan staan...en dan over het net heen buigen en aan de andere kant gaan eten, zodat er nog geen ander paard bij kan :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:55

Daar zijn ook wel andere dingen voor :D

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:59

Voor diegene die nog op zoek zijn naar een goed hooinet als slowfeeder...
En geld heeft....
Hier een leuke link , ze zijn in de aanbieding!
http://www.slowfeeding.com

Heb geen aandelen of zo , maar het scheelt wel een poepie!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:46

Nammie schreef:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een goed hooinet als slowfeeder...
En geld heeft....
Hier een leuke link , ze zijn in de aanbieding!
http://www.slowfeeding.com

Heb geen aandelen of zo , maar het scheelt wel een poepie!

Doodeng die pallet onder dat hooinet.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:57

uhhh , het ging mij meer om de netten die in de aanbieding zijn....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:14

@Nammie: Hoe kun je zien dat ze in de aanbieding zijn? Ik kan het niet terugvinden op die site.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:17

Klik op de nederlandse vlag en ga naar caisas shop.se , klik daar de engelse vlag aan en helemaal rechts kun je de kronen veranderen in euro's en links vind je het kopje horses and hay nets

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:29

nammie, dit zijn de SMHN slowfeeders.
diegene die nu in de aanbieding zijn zijn speciale gemaakt van Dyneema, dit materiaal is veel sterker dan nylon waar hun normale nylon van gemaakt zijn en heel veel sterker dan polyesther waar de meeste van gemaakt zijn.
Ze hebben deze netten niet standaard op voorraad en maken ze alleen op bestelling (dit ivm het dure materiaal, is 3x duurder dan nylon maar ook 9x sterker), verder zit je dan natuurlijk ook nog met de verzendkosten vanuit zweden.
De echte nylon netten kun je bij http://minihorseshop.nl/ kopen (let op, de site word dit weekend vernieuwd dus het kan zijn dat hij er tussen door even uitligt...op dit moment staat ook niet alles meer op de site maar de hooinetten wel)

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:02

besita schreef:
kennis heeft ze zo gebouwd
[ Afbeelding ]

Dat is idd handig!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:54

MHS schreef:
nammie, dit zijn de SMHN slowfeeders.
diegene die nu in de aanbieding zijn zijn speciale gemaakt van Dyneema, dit materiaal is veel sterker dan nylon waar hun normale nylon van gemaakt zijn en heel veel sterker dan polyesther waar de meeste van gemaakt zijn.
Ze hebben deze netten niet standaard op voorraad en maken ze alleen op bestelling (dit ivm het dure materiaal, is 3x duurder dan nylon maar ook 9x sterker), verder zit je dan natuurlijk ook nog met de verzendkosten vanuit zweden.
De echte nylon netten kun je bij http://minihorseshop.nl/ kopen (let op, de site word dit weekend vernieuwd dus het kan zijn dat hij er tussen door even uitligt...op dit moment staat ook niet alles meer op de site maar de hooinetten wel)

Ik heb de dyneema bestelt afgelopen maandag en heb ze vandaag in huis.....
Heb 2 netten besteld , en ja , de verzendkosten waren 22 euro...maar dan nog zijn ze goedkoop...en sterk!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 02:41

Nammie schreef:
Klik op de nederlandse vlag en ga naar caisas shop.se , klik daar de engelse vlag aan en helemaal rechts kun je de kronen veranderen in euro's en links vind je het kopje horses and hay nets

Dankje Nammie! Ik keek altijd over de link naar de shop heen }:0 .

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:17

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:31

ziet er wel handig uit maar geen ervaring mee!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:06

Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik vind de haak er zeker degelijk uit zien, de zwakke schakel lijken mij de moertjes. Die zijn in verhouding smal. Maar voor die prijs zou ik het gewoon uit proberen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:55

Heeft iemand hier ervaring met de Harry's Horse Adagio tas? Lijkt op de Little Bit. Ik twijfel om de Adagio of de Little Bit aan te schaffen. De tas komt op stal te hangen en ik doe er voor de hele dag hooi in. Daarnaast krijgt ze nog twee keer per dag een pluk hooi los. Ze eet vreselijk snel en wordt dan benauwd. Een grote plak hooi eet ze in 20 minuten op. Ik hoop met de Little Bit haar wat rustiger te laten eten. Ze is wel heel netjes, ik verwacht eigenlijk niet dat ze de tas sloopt om sneller te kunnen eten.
Kan er in de 8 kg tas van Little Bit echt makkelijk 8 kg, of kan ik beter dan de 12 kg tas nemen? De ring hangt nu op ongeveer een meter hoogte, zou hij daar aankunnen hangen?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:40

Ik heb mijn netten gewoon aan zo'n ringetje hangen.. http://www.ej.nl/products/10000119/8490002/
Hiermee kan ik ze zo hoog/laag hangen als ik zelf wil.. En tot nu toe zijn ze altijd blijven hangen.. Wel met een dubbele knoop, anders gaat mijn haf er mee aan de haal _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

ik lees ook weer even mee hier, we zijn bezig om onze paddock voor de winter te verbeteren.

de schuilstal wordt voorzien van nieuwe muren en dak, er komt een stuk bestrating in en ik wil een overdekte hooibar.

hiervoor had ik een 1000 litervat met een rooster erover, maar wat ik erg vervelend vond is dat het nat regent en gaat schimmelen.

Op stal hebben ze fijnmazige hooinetten, ik wil eigenlijk onbeperkt ruwvoer ter beschikking stellen in de winter.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:59

Afbeelding

zoiets wil ik graag (plaatje van bokt gepikt) maar dan 2 of 3 x zo breed

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:17

Degene had daar een topic van gemaakt toch? Of niet? Want vind dat inderdaad een mooi ding, ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten als je dat zelf maakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 06:59

2005 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de Harry's Horse Adagio tas? Lijkt op de Little Bit. Ik twijfel om de Adagio of de Little Bit aan te schaffen. De tas komt op stal te hangen en ik doe er voor de hele dag hooi in. Daarnaast krijgt ze nog twee keer per dag een pluk hooi los. Ze eet vreselijk snel en wordt dan benauwd. Een grote plak hooi eet ze in 20 minuten op. Ik hoop met de Little Bit haar wat rustiger te laten eten. Ze is wel heel netjes, ik verwacht eigenlijk niet dat ze de tas sloopt om sneller te kunnen eten.
Kan er in de 8 kg tas van Little Bit echt makkelijk 8 kg, of kan ik beter dan de 12 kg tas nemen? De ring hangt nu op ongeveer een meter hoogte, zou hij daar aankunnen hangen?

ik zou de 12 nemen, ik heb de 8 niet, maar ik betwijfel of er echt 12 gaat in de 12 kg tas...
ik heb ook wel de hele kleine, trailertas, maar die is echt klein...