De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:12

Als je wilt dat de manen/ staart van je pony groeien en dikkerofvoller worden, welke cm kan je dan het beste gebruiken?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:51

Parkietjee_ schreef:
Als je wilt dat de manen/ staart van je pony groeien en dikkerofvoller worden, welke cm kan je dan het beste gebruiken?

Detangler..

De CM detangler legt, zoals de andere middelen wel doen, geen siliconen laagje om de haren. Dit silliconen laagje zorgt ervoor dat de haren sneller breken omdat ze verstikt raken..hierdoor werkt CM zeer goed en lijkt het alsof manen en staart dikker en voller worden.. echter breken er gewoon minder haren af en blijft het haar luchtiger, wat het voller doet lijken

Anoniem

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:15

maar in cm zitten ook siliconen...?

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:59

Ik ben er gister ook mee begonnen. Heb ook foto's gemaakt dus ik ben benieuwd of de haren minder afbreken waardoor de staart voller wordt.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:47

Anoniem schreef:
maar in cm zitten ook siliconen...?

Juist niet toch?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:55

nee er zitten geen silliconen in, althans dat is mij verteld, daarom werkt het zo goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:14

Ingredients: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexy Methoxycinnamate, Tocopheryl Acetate, Fragrance.

Cyclomethicone is a clear, odorless silicone

Dimethicone, also known as polydimethylsiloxane (PDMS), is a silicone oil with distinctive properties that make it a useful ingredient in many skin and hair care products.

lijkt me duidelijk he.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:23

Bij mijn pony zie je het vooral terug in de manen. Ze zijn beduidend dikker en langer geworden dit jaar. Terwijl ze hiervoor al jarenlang dezelfde lengte en dikte bleven.

CM maakt de haren niet direct dikker en er zit ook geen groeimiddel in. Dit lijken veel mensen nog steeds te denken := Het zit m in de verzorging. En daarbij, sommige paarden houden van zichzelf altijd een volle lang bos, terwijl een ander zn hele leven het met dunne sprietjes moet doen. Maar wanneer je een paard hebt met manen en staart die makkelijk klitten, afbreken en dooie punten hebben. Dan kan CM zeker een uitkomst zijn om ervoor te zorgen dat dit minder snel gebeurd en de haren dus mooier blijven en langer doorgroeien zonder af te breken. En daar krijgen ze een vollere bos van, niet van het spul zelf.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:29

Ook ik heb vandaag de Magic Detangler & Shine besteld, mijn fjord heeft een sprietenstaartje, dus hopelijk gaat dit wel een keer werken. Wassen jullie het van te voren altijd? Of gewoon op een droge staart?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:57

Die Detangler gebruiken jullie he? Waar kun je die bestellen online?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:21

Ik gebruik het gwoon op een droge staart, heb het besteld bij http://www.uhg-shop.nl/, maar er zijn talloze webwinkels die het aanbiedn

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:23

Precor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:56

UHg shop is wel 1 van de voordeligste in ieder geval.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:39

carolina1278 schreef:
Anoniem schreef:
Jeetje....en dat echt álleen door de detangler...?

Ja heb alleen detangler gebruikt en gewassen, natuulijk gaat er wel tijd overeen... tussen deze foto's zit ca een jaar, maar toch het resultaat mag er zijn.

Het resultaat was wel sneller zichtbaar, maar kon daarvan geen foto's vinden....

Je hebt de detangler gebruikt en gewassen met...? Of ook gewassen met de detangler nee toch? :+
Het is wel gaaf zeg dat verschil!

cvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:47

Zojuist ook maar eens een flesje besteld bij de paardendrogist

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:50

JessicaChico schreef:
Ook ik heb vandaag de Magic Detangler & Shine besteld, mijn fjord heeft een sprietenstaartje, dus hopelijk gaat dit wel een keer werken. Wassen jullie het van te voren altijd? Of gewoon op een droge staart?

Ik vind het zelf het fijnst om het op een natte/vochtige staart te gebruiken. Het trekt er dan naar mijn idee wat beter in.
Maar ik was de staart natuurlijk niet heel vaak dus ik doe het ook wel eens in de droge manen en staart. :)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:49

Hoi !
Mijn paard had altijd ontzettend dikke manen. Nu heb ik ze paar maanden geleden getrokken ( dat deed ik altijd al) maar normaal gesproken was t met een paar weken weer dik en lang. Nu blijft het dun en schuurt ze ook ineens ?
Zou cowboy magic een oplossing zijn?

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:01

Ik heb niet het hele topic doorgespit, maar hoe kan je CM nu het beste gebruiken dan. Hoeveel keer per week doe je het erin, en hoe verzorg je de staart dan verder (borstelen/niet borstelen, uitpluizen of niet?) ? Ik las in het begin iets over een vlecht in de staart?

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:26

kim2008 schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgespit, maar hoe kan je CM nu het beste gebruiken dan. Hoeveel keer per week doe je het erin, en hoe verzorg je de staart dan verder (borstelen/niet borstelen, uitpluizen of niet?) ? Ik las in het begin iets over een vlecht in de staart?

hier ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar.
Ik denk er ook over om detangler (?) ofzo te bestellen.
Maar mijn pony heeft wel echt heeel weinig staart, altijd al geha'd.
En nog minder dan van TS.
Ben benieuwd of het dan ook helpt.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:30

Ik doe het maar 1x per week erin, het liefst op vochtig haar maar anders gewoon droog erin.
Verder borstel ik de staart en de manen laat ik wel met rust, daar doe ik ook CM in en dan gaan die in de vlechten.
Haal die vlechten dan 1x per week los en doe ze dan weer opnieuw erin met opnieuw weer CM er op.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:26

Ik gebruik het altijd op een droge staart tot nu toe, eens per week of 2 weken. Werkt super, paardje staat 24/7 buiten maar zit nooit heel erg in de knoop

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:48

CM gaat schuren niet tegen en je moet het niet op de kam of op de staartwortel smeren. Alleen in de haren zelf.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:15

Breken de haren bij gebruik van CM snel af ? dat hoorde ik wel over het action haarserum .....

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:28

hier breken geen haren af van de cowboy magic, in tegendeel zelfs.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het er 2x pw in smeer, en dan onderaan beginnen met uitpluizen en mn vingers erdoor. en daarna na borstelen, dan komen er geen haren mee :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:29

Ik vind dat het juist minder snel afbreekt met CM inderdaad. :)