Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suuzepuus schreef:mijn paarden staan de hele dag buiten (zoveel mogelijk op de wei) en krijgen in de paddock hooi bijgevoerd. de inloop stal met vlas is niks zieligs aan hoor!
Stro zal helemaal een bende worden omdat dat nauwelijks absorbeerd... 
Nonnekuh schreef:Mits je het goed oppot.
brennie75 schreef:iik vind dat paarden de heledag moeten knabbelen, en op vlas kan dat niet ,
Dan horen ze hooi/kuil over kleinere porties per dag verdeels te krijgen als ze op vlas staan.brennie75 schreef:het is toch ook wat kouder als stro?
Vippie schreef:brennie75 schreef:iik vind dat paarden de heledag moeten knabbelen, en op vlas kan dat niet ,
Dat ligt niet aan het vlas maar aan het voerbeleidDan horen ze hooi/kuil over kleinere porties per dag verdeels te krijgen als ze op vlas staan.
brennie75 schreef:het is toch ook wat kouder als stro?
Juist niet, het is een gelijkmatige verende bodem die juist door het potten warmer is dan stro.
Moet natuurlijk niet te warm worden want dan krijg je weer problemen aan de straal en zool.

sassie22 schreef:Mee eens, die van mij gaat 's winters rond 8.30 naar buiten en rond 16.30 terug naar stal. Daarbij wordt er 5xdd hooi of kuil gevoerd en wordt hij vaak 's avonds gereden. Nee, dat het zielig is vind ik echt onzin!

kjcm schreef:waarom maak je de vloer van de stal nat voordat je het nieuwe vlas er in doet?