Nadya schreef:Ik ken dus mensen die nooit een hoefsmid laten komen. Die alleen maar even over de weg gaan rijden om de voetjes af te slijten.
dat is idd niet de oplossing... ookal zijn de hoeven dan kort, vaak zijn ze wel scheef of moet er iets aan gebeuren
mijn smid komt om de zoveel weken en als er dan 1 niet nodig is slaat ie die gewoon over... zegt ie zelf dat het zonde van mijn geld is 
op zulke dingen bespaar ik dus echt geen geld. iedere keer als de smid is geweest denk ik wel van zo dat was weer prijzig, maar een andere smid zoeken om kosten te beparen doe ik zelfs niet omdat ik goed tevreden ben en je nog maar moet afwachten wat de volgende smid allemaal doet...
Wildgirl schreef:Ik ken véél, héél veel mensen die gen flauw benul hebben van goed voeren en dus maar enorme hoeveelheden brok en muesli voeren terwijl het paard prima toekan met hooi en een handje krachtvoer; scheelt je zo weer een paar tientjes per maand.
maar ik moet zeggen dat de fabrikant ook niet meehelpt met zijn voeradviezen... op mijn zakken muesli staat bijv. ook dat je er 2,5 kg per dag van moet voeren als een paard lichte arbeid heeft... en bij meer arbeid met 1 kg verhogen volgens mij. en als je dan gaat rekenen kom je zelf kwa voergift veel lager uit...