Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sientje schreef:Die indruk krijg ik ook. TS, ik heb je een pm gestuurd, al zou ik het op zich wel zo normaal vinden als je ook in dit topic plaatst wat je pony makeert.

Miss_Montana schreef:Ik zou maar snel weer onder je normale account gaan. Je bevestigd nu openbaar dat je een schaduwaccount hebt aangemaakt wat niet mag op bokt. Grote kans dat je straks een ban aan je broek hebt en niet meer terug mag komen
Goed dat je paard geen last meer heeft van het hoesten.
Lara_Silver schreef:Schrijf maar gewoon zielig, dat komt minder penny over.
En waarom zou je het jezelf aandoen een ziek paard te kopen? Daar ben je meer ziektekosten aan kwijt dan de prijs waar aan je haar gekocht hebt. Daarbij bestaat er een risico dat ze afgekeurd kan worden als rijpaard.
Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen, maar wellicht denken anderen daar anders over.

masseeqa schreef:Hallo,
Ik kan een paard kopen omdat ik hem zielug vindt staan wil ik hem wel maar hij vertoont symptomen van dampigheid.
Ze is wat ouder 20 jaar
ze ademt hevig bij inspanning, ze bokt ook
in de wei kucht ze.
Kan dit paard met de juiste behandeling nog bereden worden en in hoevere?
Ze wordt er nu totaal niet voor behandelt en staat in een stoffige stal en krijgt oud stoffig hooi.
Hopelijk krijg ik zo reactie
Groetjes Kim
Sientje schreef:masseeqa schreef:Hallo,
Ik kan een paard kopen omdat ik hem zielug vindt staan wil ik hem wel maar hij vertoont symptomen van dampigheid.
Ze is wat ouder 20 jaar
ze ademt hevig bij inspanning, ze bokt ook
in de wei kucht ze.
Kan dit paard met de juiste behandeling nog bereden worden en in hoevere?
Ze wordt er nu totaal niet voor behandelt en staat in een stoffige stal en krijgt oud stoffig hooi.
Hopelijk krijg ik zo reactie
Groetjes Kim
Ik zie dat er getwijfeld wordt aan je account, het lijkt me aan de mods om daarover te beslissen.
Wat betreft het paard: het zou om een simpele stofallergie kunnen gaan en niet om dampigheid, dat kan een DA zo uitmaken.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij je vraag of het dier nog bereden kan worden. Wil je het dier helpen of zoek je een goedkope manier om aan een rijpaard te komen?
upperlady schreef:okeej, even mijn mening dan.
Mensen kom op! dit meisje is 11 jaar!!!!(las ik in haar profile) Is het even logish dat ze niet bar veel van paarden of pony's weet. Tuurlijk moet ze er een da bij halen en tuurlijk moet die pony de juiste verzorging en behandeling hebben. Maar kunnen we dat alsjeblieft even op een normale manier duidelijk gaan maken?
@Ts zou je me willen vertellen (mag ook via pm) wat er nu met je pony aan de hand is, misschien kan ik helpen.

[/quote]
Maar wat ik duidelijk wil maken, ik was 5 toen mijn zus een paard kreeg, 10 dat ik dat paard ging rijden omdat mijn zus ermee stopte. Ik wist toen in princiepe ook alleen maar hoe je een beetje moest rijden, (geleert in lessen) poetsen, opzadelen en een beetje longeren. Ik denk altijd in zo'n geval, want dit gebeurt vaak, dat het meer aan de ouders ligt dan aan het kind. Ongetwijveld zal zij heel veel van dit ponytje houden. Maar ik vind wel dat als je een kind een pony geeft of de pony van een ander laat verzorgen, dat een beetje begelijding, vooral op dit punt, tog wel op zijn plek is. Ook dit is niet aanvallend bedoelt, ik weet verder natuurlijk niet hoe de opvoeding van dit meisje is geweest tegenover dieren.