teveel hijgen!! Hoe kan dat????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: teveel hijgen!! Hoe kan dat????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:31

Met andere woorden de DA is nog steeds niet geweest? Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:01

Die indruk krijg ik ook. TS, ik heb je een pm gestuurd, al zou ik het op zich wel zo normaal vinden als je ook in dit topic plaatst wat je pony makeert.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 17:39

Sientje schreef:
Die indruk krijg ik ook. TS, ik heb je een pm gestuurd, al zou ik het op zich wel zo normaal vinden als je ook in dit topic plaatst wat je pony makeert.

Ik heb gezegt wat er mankeerde! Hij hoeste maar hij hoest nu niet meer! En hij is vandaag jarig!! Hij is 16 geworden Haha!

masseeqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:40

Hallo,
Ik kan een paard kopen omdat ik hem zielug vindt staan wil ik hem wel maar hij vertoont symptomen van dampigheid.
Ze is wat ouder 20 jaar
ze ademt hevig bij inspanning, ze bokt ook
in de wei kucht ze.
Kan dit paard met de juiste behandeling nog bereden worden en in hoevere?
Ze wordt er nu totaal niet voor behandelt en staat in een stoffige stal en krijgt oud stoffig hooi.
Hopelijk krijg ik zo reactie
Groetjes Kim

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:35

Schrijf maar gewoon zielig, dat komt minder penny over.

En waarom zou je het jezelf aandoen een ziek paard te kopen? Daar ben je meer ziektekosten aan kwijt dan de prijs waar aan je haar gekocht hebt. Daarbij bestaat er een risico dat ze afgekeurd kan worden als rijpaard.

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen, maar wellicht denken anderen daar anders over.

LoverGoldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:20

ze heeft een medicijn gehad en heeft een of 2 weken rust gehad en het is nu alweer even geleden en ze heeft nu naar die rust en medicijn niet 1 keer meer gekucht of andere simtomen! Dus het is alweer goeed
Laatst bijgewerkt door LoverGoldie op 05-05-08 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:22

Ik zou maar snel weer onder je normale account gaan. Je bevestigd nu openbaar dat je een schaduwaccount hebt aangemaakt wat niet mag op bokt. Grote kans dat je straks een ban aan je broek hebt en niet meer terug mag komen Knipoog

Goed dat je paard geen last meer heeft van het hoesten.

LoverGoldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:24

Miss_Montana schreef:
Ik zou maar snel weer onder je normale account gaan. Je bevestigd nu openbaar dat je een schaduwaccount hebt aangemaakt wat niet mag op bokt. Grote kans dat je straks een ban aan je broek hebt en niet meer terug mag komen Knipoog

Goed dat je paard geen last meer heeft van het hoesten.

Neej! ik deed dit omdat ik mijn naam niet meer zo leuk vond! eigenlijk vet dom maarja Tong uitsteken

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:25

ik denk dat het astma is,mijn vorige pony had dat ook. Staat hij toevallig in een binnenstal, want ik had mijn pony in een buitenstal en toen merkte ik het niet. bij de nieuwe eigenaren staat ze binnen en toen deed ze dat ook.

masseeqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:20

Lara_Silver schreef:
Schrijf maar gewoon zielig, dat komt minder penny over.

En waarom zou je het jezelf aandoen een ziek paard te kopen? Daar ben je meer ziektekosten aan kwijt dan de prijs waar aan je haar gekocht hebt. Daarbij bestaat er een risico dat ze afgekeurd kan worden als rijpaard.

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen, maar wellicht denken anderen daar anders over.

Daar heb je dat penny penny weer...haha....
Ben bijna 25 jaar en heb zelf een kind wat bijna mijn oude pennys kan lezen ja.....
Dat paard staat daar niet goed en er wordt niks aan gedaan...dit wil zeggen dat ze in een stoffige stal staat en ongeweekt oud hooi krijgt.
Al wordt ze afgekeurd als rijpaard zal ze toch beter bij mij staan waar wel naar haar ziekte wordt omgekeken.
Ik weet dat zo een paard meer kosten met zich mee brengt maar ach... tis toch al zo een dure hobby he..... en een beest helpen is belangrijker dan geld in mijn zakken hebben..... maar ja dat is mijn mening maar he....
ZIELUG dat sommige mensen er anders over denken.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:23

masseeqa ik denk dat je dan beter een eigen topic kunt openen..

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:35

ja verwisseld nogal snel van acount..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:08

masseeqa schreef:
Hallo,
Ik kan een paard kopen omdat ik hem zielug vindt staan wil ik hem wel maar hij vertoont symptomen van dampigheid.
Ze is wat ouder 20 jaar
in de wei kucht ze.
Ze wordt er nu totaal niet voor behandelt en staat in een stoffige stal en krijgt oud stoffig hooi.
Groetjes Kim

Ik zie dat er getwijfeld wordt aan je account, het lijkt me aan de mods om daarover te beslissen.
Wat betreft het paard: het zou om een simpele stofallergie kunnen gaan en niet om dampigheid, dat kan een DA zo uitmaken.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij je vraag of het dier nog bereden kan worden. Wil je het dier helpen of zoek je een goedkope manier om aan een rijpaard te komen?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:43

Ik heb het hele verhaal gelezen, en sta versteld.
Ik zou er inderdaad ook een DA bij hebben gehaald.
Mijn verzorgpony had dit ook en ik was net op tijd anders was ze er nou niet meer geweest.

Het is fijn dat het over is, en ik hoop voor je dat het weg blijft.
Wat ik een beetje onzin vind is dat berichtje over de buitenbak. Over dat ze dan zielig kijkt en niet gaat galopperen ofzo?
Een pony hoeft er niet per se in galop vandoor te gaan hoor als je hem loslaat in de bak.
Ik zou hem daar gewoon laten staan en me niks aantrekken van zijn zielig blik.

Ook vind ik inderdaad dat van het kinderfeestje echt niet kunnen, Er is lawaai rond het paard en het paard draagt toch gewicht. Het is misschien niet zoveel inspanning maar het is ook geen rust.

Laat ons weten of het goed blijft gaan! Ik ben erg benieuwd en blij dat je toch de DA hebt gebeld en dat je medicijnen hebt gebruikt die de DA aanbeveelde!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 00:15

Ik heb het hele topic net na gelezen.
ik denk dat dit meisje gewoon tips wou,
maar dat alles vanaf het moment dat er gezegd werd dat ze te groot was averechts is gaan werken.
Als je tips wil of hulp stuur je maar een pm naar mij.

{ dit is niet aan alle bokkers die hier gereageerd hebben gerichd ] maar snap haar reactie. ze is namenlijk niet te groot en te zwaar een shetlander kan zeker 55 kilo dragen en zo lang is dit meisje nou ook weer niet. ik kan me wel herinneren dat iemand hier op bokt een shet heeft die L loopt ofzo maar zei is nog langer dan dit meisje maar daar zeggen mensen niks over omdat ze L rijd ???...

dit meisje is 11 jaar. ja ze is mischien nog btj penny ze is gewoon blij met haar pony was jij dat niet toen je 11 was..
kom op zeg.

bengy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:27

dat deed mijn VZpony ook, met fenegriek is het toen over gegaan. Als dat niet het geval is de dierenarts erbij halen.

masseeqa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:06

Sientje schreef:
masseeqa schreef:
Hallo,
Ze is wat ouder 20 jaar
in de wei kucht ze.
Groetjes Kim

Ik zie dat er getwijfeld wordt aan je account, het lijkt me aan de mods om daarover te beslissen.
Wat betreft het paard: het zou om een simpele stofallergie kunnen gaan en niet om dampigheid, dat kan een DA zo uitmaken.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij je vraag of het dier nog bereden kan worden. Wil je het dier helpen of zoek je een goedkope manier om aan een rijpaard te komen?

Er wordt niet getwijfeld aan mijn account. Ik meld me steeds aan onder de zelfde naam.
Ik wil het paard helpen... als het paard niet bereden kan worden maakt dat mij niet veel uit. (ik vroeg me gewoon af of dat nog zou kunnen)
Ik heb nog een arabische volbloed en een ouder paard waar nog volop mee gereden kan worden dus ik wil het paard alleen helpen.
Maar het is ook moeilijk voor jullie er over te beoordelen omdat jullie het paard niet gezien hebben....Ik weet gewoon dat er nog hoop is voor dat dier ook al moet ik soms toe geven dat ik me blindstaar op een hulpeloos paard

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:40

okeej, even mijn mening dan.

Mensen kom op! dit meisje is 11 jaar!!!!(las ik in haar profile) Is het even logish dat ze niet bar veel van paarden of pony's weet. Tuurlijk moet ze er een da bij halen en tuurlijk moet die pony de juiste verzorging en behandeling hebben. Maar kunnen we dat alsjeblieft even op een normale manier duidelijk gaan maken?

@Ts zou je me willen vertellen (mag ook via pm) wat er nu met je pony aan de hand is, misschien kan ik helpen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:59

upperlady schreef:
okeej, even mijn mening dan.

Mensen kom op! dit meisje is 11 jaar!!!!(las ik in haar profile) Is het even logish dat ze niet bar veel van paarden of pony's weet. Tuurlijk moet ze er een da bij halen en tuurlijk moet die pony de juiste verzorging en behandeling hebben. Maar kunnen we dat alsjeblieft even op een normale manier duidelijk gaan maken?

@Ts zou je me willen vertellen (mag ook via pm) wat er nu met je pony aan de hand is, misschien kan ik helpen.

Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar dit is haar eigen pony.
En voordat je een eigen pony krijgt moet je er na mijn mening toch wel veel vanaf weten.
Vooral hoe je ziektes kan herkennen.
Dit is niet aanvallend bijdoelt voor jou of de TS maar zo denk ik er over Knipoog
Als het wel aanvallend over komt dan spijt dat me Lachen

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:52

Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar dit is haar eigen pony.
En voordat je een eigen pony krijgt moet je er na mijn mening toch wel veel vanaf weten.
Vooral hoe je ziektes kan herkennen.
Dit is niet aanvallend bijdoelt voor jou of de TS maar zo denk ik er over Knipoog
Als het wel aanvallend over komt dan spijt dat me Lachen[/quote]

ik snap dit punt inderdaat wel. Ik voel me niet aangevallen hoor! Haha! Maar wat ik duidelijk wil maken, ik was 5 toen mijn zus een paard kreeg, 10 dat ik dat paard ging rijden omdat mijn zus ermee stopte. Ik wist toen in princiepe ook alleen maar hoe je een beetje moest rijden, (geleert in lessen) poetsen, opzadelen en een beetje longeren. Ik denk altijd in zo'n geval, want dit gebeurt vaak, dat het meer aan de ouders ligt dan aan het kind. Ongetwijveld zal zij heel veel van dit ponytje houden. Maar ik vind wel dat als je een kind een pony geeft of de pony van een ander laat verzorgen, dat een beetje begelijding, vooral op dit punt, tog wel op zijn plek is. Ook dit is niet aanvallend bedoelt, ik weet verder natuurlijk niet hoe de opvoeding van dit meisje is geweest tegenover dieren.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:29

Ja inderdaad ben het met je eens!

Ster180

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:48

Een pony van een kennis van mij had dat ook, je kan het beste even naar een dierenarts gaan Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:25

Dit is al een oud topic.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:03

Het topic wordt gesloten, omdat het een oud topic betreft en het topic onduidelijk is geworden.