Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sannekeee schreef:Nijnteee schreef:Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Sannekeee ik zou gewoon de Pony's lekker naar buiten doen!
Mag niet van de DA en die weet denk ik wel wat moet .
sannekeee schreef:Elsskippy schreef:In 5 jaar geen hoefsmid gezien.
Wat zijn dat dan toch voor een eigenaren.
Dat vind ik wel erg hoor.
En hoe zit het dan met de wormkuren, die zijn ook zo belangrijk krijgen ze die ook wel.
Paarden zijn gewoonten dieren dat betekent dat het belangrijk voor ze is op vaste tijden het voer te krijgen.
Dat het wel eens voor komt dat je een uur eerder of later voer geeft is dan nog niet zo erg.
Maar de regelmaat in het leven is belangrijk.
De eigenaren zijn heel aardig , maar ze weten niet zo heel veel van paarden ..
Ze hadden de ouderen bij het huis gekocht , en die werd toen van hun dochter , maar die viel er zo vaak af dat ze bang werd.
En de anderen is niet van hun maar van een oude vrouw , die soms met dierendag komt.
Maar ik verzorg ze dus , het is eigenlijk net of ze van mij zijn.
Ze krijgen ong. 2 keer per jaar een wormen kuur .
En de hoefmsit komt is nu 1 keer geweest.
En verder zijn willen ze best hoefvet enzo kopen , maar wel als het we echt nodig is !!.
Nijnteee schreef:Ik denk niet dat het beter is dat ze 14 dagen op stal staan hoor.
Als de paarden in het wild luizen hebben, gaan ze toch ook niet 14 dagen op stal staan![]()
En in de stal gaan ze denk ik alleen maar meer jeuken.
In het land kunnen ze nog lekker rollen.
Ik wil je alleen maar advies geven hoor, dus voel je niet aangevallen!
aerdenhout1 schreef:biancanij...als een paard zou stoppen met eten als ze genoeg hebben, dan zouden er niet zoveel paarden koliek krijgen!
De voetbal begrijp ik niet??

sannekeee schreef:Wel dus , want ze liepen alleen op gras en ze zijn nu goed , en ook in goede staat.En ze werden 1 keer bekapt ja , maar dat was genoeg voor een paar maanden.
Maar even over dat op stal houden , ze zeg niet dat ze op stal moeten blijven , maar op een onbesmetten plek. En dat is bij ons alleen de groote stal !!
Want in de anderen weidens staan ook 2 stallen en die luizen zitten daar ook op !!
Ik doe gwn wat in de handleideing staat en wat de DA zegt .
Maar dan moet ik ook wel zeggen dat dit niet de standaard luizen zijn , deze komen zelfs bijna niet meer voor !!
sannekeee schreef:Maar ze waren niet veel te lang !
En de hoefsmit heet ze recht gezet !!
Maar ze kom binne kort nog een keer.
33Bonita33 schreef:sannekeee schreef:Maar ze waren niet veel te lang !
En de hoefsmit heet ze recht gezet !!
Maar ze kom binne kort nog een keer.
okee je hoeft niet meteen zo te drijgen met al die uitroeptekens.
als je niks van mensen aan wilt nemen dan hou ik op met advies geven.