mag je voelharen afknippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: mag je voelharen afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:06

Ninx schreef:
Kunnen jullie mij misschien het adres geven waar jullie die paarden vandaan halen die kunnen praten?
Ik vind het wel zo makkelijk wanneer het paard zegt: "ik heb er geen last van hoor, knip maar af die zooi"
Jullie halen ze zeker bij diezelfde handelaar die ook fijne arabiertjes verkoopt voor mensen boven de 100 kilo, en die ook zelf kunnen zeggen dat ze er helemaaaaaaal geen last van hebben?

Kom maar op met dat adres; het lijkt mij erg makkelijk... zo'n pratend paard. Knipoog

Das bij die handelaar op de hoek. Die kruist ze met een papegaai
Clown Clown

achterlijke vragen vragen om dito antwoorden

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:08

Oh, dat is echt ideaal!!
Dan hebben ze misschien ook voel-veren ipv voelharen? Die kun je gewoon uittrekken! Beterrrrrrr
Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:11

Vliegen ze meteen niet meer weg als je ze laat schrikken. Nou de nieuwe uitvinding van de eeuw dacht ik zo: Een paardgaai!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:29

En die kun je ook gewoon opsluiten in kleine traliehokjes, en ze hoeven niet meer in kuddeverband buiten te lopen... kun je 3 hoog achter in A'dam ook gewoon een paardgaai houden!
Carpe Diem; je bent briljant

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:32

thura schreef:
waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat het paard zo is? hij heeft nou eenmaal van die voelharen, so what! persoonlijk vind ik dat mensen al veel te veel aan hun paarden zitten prutsen met martingalen, bandages, springschoenen, dekens en hoefijzers maar dat is mijn mening.
een paard heeft ze nou eenmaal en gebruikt ze, waarom moeten ze daarvan beroofd worden alleen omdat wij dat mooier vinden? het mag het paard dan niet veel uitmaken maar een paard pesten om een paar haren op z'n neus vind ik ronduit sneu. maak fijn een buitenrit, daar wordt je paard veel blijer van

wat is er nu mis met een martingaal,dekens, hoefijzers.
Er zijn tegenwoordig genoeg paarden die niet eens zonder hoefijzers KUNNEN

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:38

MisMartine schreef:
Ik haal ze er wel af.
fjordnina schreef:
Moeder natuur heeft ze ze niet voor niets gegeven toch?

Maar moeder natuur heeft de paarden ook een dikke vacht gegeven, en toch gooit men er een deken op en/óf haalt de vacht er van af.

ik niet Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:40

Dat het er verzorgder uitziet is echt een mening en geen waarheid. Mijn paard had met tastharen altijd een 8 voor verzorging, paard van mijn vriendin ook. En ik ken 3 Z paarden met tastharen, ze lopen er geen pas slechter op als ze die nog hebben.
En dat ze er geen last van hebben, tsja, er heeft toen bij ons op de stal waar ik toen stond ook iemand de tastharen weggeknipt, paardlief deed inneens 2 keer zo lang over zijn eten en er bleven ook altijd wat verdwaalde brokjes liggen. Dit probleem was weer over zodra ze weer wat waren bijgegroeid, maar toen moest hij weer naar concours en werden ze weer afgeknipt.....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:42

precies!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:46

Ik haal ze er wel af, helemaal. Ik vind het niet mooi staan. M'n oude pony zag niet helemaal goed met haar linkeroog, maar zelfs die had nooit gaten in dr hoofd ofzo hoor! Overigens scheer ik echt alles, oren, neus, benen stukje achter de oren. Helemaal kaal Nagelbijten / Gniffelen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:47

Tijdje geleden was ik ook op een manege.
Waren ze ook allemaal geknipt
Ik doe het nooit. Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:49

MissDreamer schreef:
Ik haal ze er wel af, helemaal. Ik vind het niet mooi staan. M'n oude pony zag niet helemaal goed met haar linkeroog, maar zelfs die had nooit gaten in dr hoofd ofzo hoor! Overigens scheer ik echt alles, oren, neus, benen stukje achter de oren. Helemaal kaal Nagelbijten / Gniffelen

lach er maar om...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:23

MissDreamer schreef:

Wijsheid komt met de jaren....
Staart en manen zijn eigenlijk ook geen gezicht als we eerlijk zijn he?! Ik ga even een schaar pakken, weg met dat foeilelijke haar! Hoe heeft moeder natuur zo'n onooglijk schepsel op aarde kunnen zetten; maar goed dat wij mensen er zijn om er iets moois van te maken he?!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:30

Ik haal niks weg van tastharen. De oren etc. knip ik wel uit, maar ik zie geen reden om de haren rond de neus en ogen ook weg te halen. Je ziet die haren toch bijna niet en ze hebben wel een functie.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:38

OemmiejO schreef:
Ik haal niks weg van tastharen. De oren etc. knip ik wel uit, maar ik zie geen reden om de haren rond de neus en ogen ook weg te halen. Je ziet die haren toch bijna niet en ze hebben wel een functie.

Oorharen hebben ook een functie Ja

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:23

ikenindi schreef:
MissDreamer schreef:

lach er maar om...

idd.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:37

Ninx schreef:
MissDreamer schreef:

Staart en manen zijn eigenlijk ook geen gezicht als we eerlijk zijn he?! Ik ga even een schaar pakken, weg met dat foeilelijke haar! Hoe heeft moeder natuur zo'n onooglijk schepsel op aarde kunnen zetten; maar goed dat wij mensen er zijn om er iets moois van te maken he?!

overdrijf toch niet allemaal zo; het komt erop neer dat het echt geen kwaad kan; stel jullie dus niet zo aan

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:07

CarpeDiem schreef:
OemmiejO schreef:

Oorharen hebben ook een functie Ja

Wat dan? Lachen Als er water in komt of zo?
(ik knip trouwens alleen het uitstekende deel uit he, niet wat erin zit. Knipoog)

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:10

^ ik ook Ja

tallie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:25

ik knip de oren wel bij maar weet je iedereen moet het allemaal gwn lekker zelf weten emaar iedereen maakt nu een probleem ik heb zo iets van iedereen doet maar wat die wilt zolang ze de beesten maar niet mishandelen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:46

Oorharen houden insecten ed tegen die het oor in willen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:58

Iorrr schreef:
Lepeltje21 schreef:
Maar nu dan voor de derde keer, wáárom die haren weghalen? Alleen maar omdat je het zelf mooier vindt?

Ja En de meesten met mij... Zie mezelf al met mijn Z paard met een ongeschoren hoofd! hahahahahaha Ziet er wel mooi uit... Baardje onder zijn hoofd, pluimen uit zijn oren en lange voelsprieten!! Nagelbijten / Gniffelen

Jij bent echt erg!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:01

ik vind het ook mooier als ze weg zijn...
maar ik laat ze bij mijn eigen beestjes zitten Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:41

MissDreamer schreef:

Staart en manen zijn eigenlijk ook geen gezicht als we eerlijk zijn he?! Ik ga even een schaar pakken, weg met dat foeilelijke haar! Hoe heeft moeder natuur zo'n onooglijk schepsel op aarde kunnen zetten; maar goed dat wij mensen er zijn om er iets moois van te maken he?![/quote]

overdrijf toch niet allemaal zo; het komt erop neer dat het echt geen kwaad kan; stel jullie dus niet zo aan[/quote]

Jongens; er kan een slotje op dit topic hoor! Want we zijn eruit! De absolute waarheid is eindelijk boven tafel! Met dank aan de paardenexperts uit SIMPELveld.... Knipoog

ps: ik sta momenteel de staart te couperen... echt een aanrader, veeeeeeel mooier zo! En mijn paard zegt niks, dus ik denk dat ie het zelf ook heel erg mooi vind.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:58

ach kind wat ben je toch grappig, kinderachtig zeg

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:15

CarpeDiem schreef:
Oorharen houden insecten ed tegen die het oor in willen.

Maar dan kan je de uitstekende delen toch nog wel afknippen?
Dat vind ik wel heel slorig staan, als er haren uit de oren komen, daarom knip ik het uitstekende deel wel af. Knipoog