Ik verzorg mijn pony wel, maar de dierenarts.. / Welke spull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tumba

Re: Ik verzorg mijn pony wel, maar de dierenarts.. / Welke spull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:47

Jol1 schreef:
Tumba, ik geloof niet dat je mijn tekst helemaal begrepen hebt......

Jawel, in dat opzicht heb je ook idd gelijk,
maar wie zegt dat de TS om een pony heeft gezeurd?

Ik heb er ook niet om gezeurt, mijn ouders boden
het zelf aan.

Niemand spreekt hier over "zeuren"
want dat heeft de TS waarschijnlijk niet eens gedaan.

Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden,
dit is namelijk niet helemaal de bedoeling geloof ik.

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:49

de prikkies van je pony zijn idd belangrijk

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:51

Jana_en_Ik schreef:
en b) meteen de indruk wekt dat je niet goed weet waar je mee bezig bent, dus de reacties die je krijgt zijn te verwachten...

Waarom denk je nou dat ze hulp zoekt.. pff!
Niet te geloven zeg, als ze alles weet heeft ze idd geen hulp nodig.

Daarom is het juist goed als ze om hulp vraagt!
Geef haar dan liever tips. Ik denk dat ze nu wel snapt
dat ze niet weet waar ze mee bezig is.

Ik zou dan dus ook om hulp vragen, maar als dit alleen
nog maar gebeurt, zal bokt gauw afgedankt worden..

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:52

Jess_x schreef:
de prikkies van je pony zijn idd belangrijk

Ja daar heb je gelijk in Knipoog
Goed dat ze het nu weet toch? Lachen

Als ze het niet vroeg, wist ze dit nu ook niet.
Ze is dus goed bezig Knipoog

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:48

Jol1 schreef:
O ja, en ladolcevita, ik ben ook een moeder en ik kan je verzekeren dat als jij je kind een pony geeft om alleen maar van het gezeur af te zijn, je jouw taak als ouder niet helemaal hebt begrepen.....

JIJ???????? JOUW?????? Alsof IK dat goed keur?!

En ik heb geen kinderen zal ze nooit nemen ook en als ik ze al zou hebben kregen ze zeker geen dier als speelgoed. Maar ze heeft hem nou eenmaal al en dat kind kan er niets aan doen. Is dit nou zo moeilijk te begrijpen voor iedereen? Ik spreek toch geen Chinees? Frusty Nors opkijken

Ik heb een beeld bij die ouders waar je niet echt blij van word! En dus heeft dit meisje er toch niets aan als dierenbeul afgeschildert te worden? Weleens bedacht dat als een volwassene niet eens weet dat een pony ook zijn entingen en een hoefsmid nodig heeft, zich niet eens zorgen maakt over eventuele parasieten die haar/zijn kind ook kan krijgen dan zal het wel niet veel luxe in de opvoeding zijn ook he?????

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:59

Ladolcevita, Wind je toch niet zo op. Kort lontje? Ik bedoelde het in het algemeen, het is een wijze van spreken. Overigens kwam je zelf met het voorbeeld over een zeurend kind die dan een pony kreeg. Ik snap ook wel dat het in dit geval niet zo is gegaan.

Feit blijft wel dat ouders verantwoordelijk zijn en beter moeten nadenken voor ze aan een huisdier beginnen. Zie het als een waarschuwing voor toekomstige gevallen. Hoe denk je trouwens dat het komt dat alle asiels zo vol zitten?

Het is fijn dat TS nu om raad vraagt, al begrijp ik niet dat ze dat nu pas doet. Ik hoop in ieder geval dat andere meisjes die graag een pony willen hier wel iets uit leren.

Ik stop hier verder maar mee, omdat het zo wel een beetje offtopic raakt.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:09

Jol1 schreef:
Ladolcevita, Wind je toch niet zo op. Kort lontje? Ik bedoelde het in het algemeen, het is een wijze van spreken. Overigens kwam je zelf met het voorbeeld over een zeurend kind die dan een pony kreeg. Ik snap ook wel dat het in dit geval niet zo is gegaan.

Feit blijft wel dat ouders verantwoordelijk zijn en beter moeten nadenken voor ze aan een huisdier beginnen. Zie het als een waarschuwing voor toekomstige gevallen. Hoe denk je trouwens dat het komt dat alle asiels zo vol zitten?

Het is fijn dat TS nu om raad vraagt, al begrijp ik niet dat ze dat nu pas doet. Ik hoop in ieder geval dat andere meisjes die graag een pony willen hier wel iets uit leren.

Ik stop hier verder maar mee, omdat het zo wel een beetje offtopic raakt.

Ik raak behoorijk geirriteerd dat hier keer op keer hetzelfde herhaalt word, jullie hebben het tegen een kind. Ik heb geen kort lontje maar word een beetje moedeloos van dit oeverloze gezeurr tegen een meisje van 13. Triest. En ik weet maar al te goed hoe de asilen vol komen gezien ik 3 jaar in een opvang heb gewerkt, heb mijn leven lang al asiel honden en 5 zwerfkatten in huis. Maar het enige wat we in dit geval kunnen doen is dit meisje op een beschaafde manier duidelijk maken dat het anders moet. Zodat ze later geen domme volwassene wordt die haar kind zo maar een levend wezen geeft zonder ook maar iets te weten. Maar dit is op pagina 1 al gezegd. Hoe zou jij je voelen als iedereen over je heen valt op het moment dat je zelf juist denkt; "He! Dit klopt toch niet? Volgens mij heeft mijn moeder geen gelijk! Ik ga maar eens op Bokt vragen hoe het zit want ik wil het beste voor mijn pony." En ipv normaal geholpen te worden is nu ook voor Snoop_fan wel pijnlijk duidelijk geworden dat haar ouders nogal ingorant zijn op dit vlak. Denk je ook niet? D

Dus wat mij betreft; slotje er op, niet voor mij, ik kan mezelf wel verdedigen. Cool Knipoog

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:01

ik snap echt niet waarom julie haar af lopen te blaffen een kind van 13 dat om raad vraagt. kom op !!
ik was zelf 6 dat ik begon met paardrijden en nu sinds 2 jaar ook een trotse eigenaar van een paard van 1.70.
en jah heb ook nog steeds ruzie met de halsters Clown
en ik weet ook niet alles heb zelf ook een haflingerveulen en die is moeilijker op te voeden dan ik dacht.
dus wees blij dat dat meisje om hulp vraagt.!!!!!!!!!!!!!!!!

maar ik lees hier ook dat een kwpn er maar 17 % van ze gewicht mag dragen dus dat zou betekenen daat hie van mij 70 kg mag dragen ? daar geloof ik geen drol van !!
een shetlander kan makkelijk 50 tot 60 kg dragen !!!

dus hou op met dat gezeur en help haar!!!

Wall_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:27

Misschien handig om er gewoon een dierenarts bij te halen? Die kan het je precies vertellen, ook hoe je het paard verder moet verzorgen Lachen
Bokt zeurt altijd, het is niet voor niks Bokt. Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:22

Slotje voor overleg.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:56