Jol1 schreef:Ladolcevita, Wind je toch niet zo op. Kort lontje? Ik bedoelde het in het algemeen, het is een wijze van spreken. Overigens kwam je zelf met het voorbeeld over een zeurend kind die dan een pony kreeg. Ik snap ook wel dat het in dit geval niet zo is gegaan.
Feit blijft wel dat ouders verantwoordelijk zijn en beter moeten nadenken voor ze aan een huisdier beginnen. Zie het als een waarschuwing voor toekomstige gevallen. Hoe denk je trouwens dat het komt dat alle asiels zo vol zitten?
Het is fijn dat TS nu om raad vraagt, al begrijp ik niet dat ze dat nu pas doet. Ik hoop in ieder geval dat andere meisjes die graag een pony willen hier wel iets uit leren.
Ik stop hier verder maar mee, omdat het zo wel een beetje offtopic raakt.
Ik raak behoorijk geirriteerd dat hier keer op keer hetzelfde herhaalt word, jullie hebben het tegen een kind. Ik heb geen kort lontje maar word een beetje moedeloos van dit oeverloze gezeurr tegen een meisje van 13. Triest. En ik weet maar al te goed hoe de asilen vol komen gezien ik 3 jaar in een opvang heb gewerkt, heb mijn leven lang al asiel honden en 5 zwerfkatten in huis. Maar het enige wat we in dit geval kunnen doen is dit meisje op een beschaafde manier duidelijk maken dat het anders moet. Zodat ze later geen domme volwassene wordt die haar kind zo maar een levend wezen geeft zonder ook maar iets te weten. Maar dit is op pagina 1 al gezegd. Hoe zou jij je voelen als iedereen over je heen valt op het moment dat je zelf juist denkt; "He! Dit klopt toch niet? Volgens mij heeft mijn moeder geen gelijk! Ik ga maar eens op Bokt vragen hoe het zit want ik wil het beste voor mijn pony." En ipv normaal geholpen te worden is nu ook voor Snoop_fan wel pijnlijk duidelijk geworden dat haar ouders nogal ingorant zijn op dit vlak. Denk je ook niet? D
Dus wat mij betreft; slotje er op, niet voor mij, ik kan mezelf wel verdedigen.