afleiding voor paard in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: afleiding voor paard in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:30

Die conclusie trek je ten onrechte Clown Waar het verschil in zit, is of je iets wilt duidelijk maken, of dat je er over blijft doordrammen en dat de wijze van reageren wat minder fijn wordt (zoals op pagina 4 goed te zien is). Je mening geven is 1 ding, de wijze waarop je dat doet helpt vaak een hoop meer om de boodschap duidelijk te maken. Ook kan het wel eens handiger zijn om gewoon af te wachten tot de TS zelf weer reageert ipv zelf conclusies te trekken en aannames te maken die niet kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:31

Ts is tussen door gewoon online geweest, heeft zelfs een ander topic geopend..maar wil hier duidelijk niet regeageren..had ze dus alle kans en tijd voor gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:37

Nou, laat haar dan Lachen Niemand wordt hier verplicht om te reageren, dat is en blijft de eigen keuze.

Wat mij betreft is dit afgehandeld en nu terug on-topic naar deze situatie.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:43

Bizar, iemand verliest het welzijn van zijn paard uit het oog en dan moeten wij serieus tips geven om verveling tegen te gaan???
Als er dan gezegd wordt dat ze haar paard helemaal anders moet huisvesten/houden dan is dat offtopic. Bokt op zijn smalst.
Valt me vaker op dat de TS weg komt met de meest rare dingen en de mensen die reageren dan een OW krijgen. Verward

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:45

Ik denk dat de tips over andere huisvesting niet het probleem waren, maar meer het feit dat mensen de TS een dierenmishandelaar noemen. Daar bereik je ook niets mee (eerder het tegenovergestelde).

Maar goed, back ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:47

geestelijke mishandeling bestaat ook bij mensen, maar niet bij paarden?
Mag wel ff over nagedacht worden dacht ik zo Lachen

Ik ga verder helemaal met Betteke mee...bokt op zijn smalst...maar zal braaf stil gaan zijn...OW's vliegen soms erg snel...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:49

Cayenne schreef:
Ik denk dat de tips over andere huisvesting niet het probleem waren, maar meer het feit dat mensen de TS een dierenmishandelaar noemen. Daar bereik je ook niets mee (eerder het tegenovergestelde).

Maar goed, back ontopic.

Een dierenmishandelaar is ze in feite ook. Knipoog Als je ook maar enig idee hebt hoe het wezen paard in elkaar steekt, dan haal je het niet in je hoofd om zo'n topic te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:56

Moderatoropmerking:
En nou inderdaad terug ontopic. Laatste herhaling.

Plus het verzoek om mijn posts nog eens door te lezen over wijze van reageren en de toon van je berichten / hoe je iets duidelijk maakt. Het gaat erom hoe jullie je punt duidelijk willen maken. Iemand een dierenmishandelaar noemen zal niet meehelpen om iemand te laten inzien dat hij niet goed bezig zou zijn. Integendeel, mensen voelen zich dan persoonlijk aangevallen en gooien juist de kont tegen de krib en reageren averechts. Probeer iemand op een respectvolle, inhoudelijke en vriendelijke toon uit te leggen waarom het niet goed is. Dram niet door, maar laat de beslissing bij de persoon zelf. Dan bereik je eerder wat jullie willen bereiken. Probeer je in te leven in de andere persoon en werk samen naar een oplossing ipv tegen de persoon.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:48

hoi mensen, ik heb het inderdaad een tijdje aangekeken hoe jullie hier nu over doorgaan. en dacht echt van: sorry hoor. Ik denk aan mijn paard ja. hoe ik haar tijd dat ze op stal staat leuker kan maken, en hoe jullie dat doen. Ik besef heel goed dat er een manier moet zijn om het beter te maken voor mn paard, dat ze naar buiten kan, met een maatje en dergelijke. maar wat ik ook zeg, jullie walsen gewoon over me heen. ik moet mn paard verkopen, dierenmishandeling, ik ben niet goed bij mn hoofd en mag geen dieren houden op deze manier. Dit ging mij iets te ver. jullie weten niks over mijn achtergrond en jullie oordelen iets te snel. Mijn paard staat niet in een dichte box de hele dag tegen een muur aan te staren. goed, ze staat in dr eentje en daar ben ik ook niet gelukkig mee. ik heb gewoon geen toestemming voor een ander paard. En of ik geen tweede paard erbij kan hebben bepaal ik altijd zelf nog wel.
Maar de manier waarop jullie mij duidelijk proberen te maken dat dit verkeerd is is ook niet echt bevordelijk ook al denken sommigen misschien van wel. jullie houden me in de gaten of ik wel of niet reageer, of ik online ben. ik kan jullie gerust stellen, deze twee weken dat ik vakantie heb is ze elke dag uit haar stal geweest en zit ik echt geen uren achter de pc op bokt. Ik ben al maanden niet op bokt geweest en dacht, ik zal maar eens een topic plaatsen, misschien zijn er bokkers die nog leuke ideeen hebben voor deze wintermaanden, hun paarden zullen ook wel eens binnen staan. Maar ik weet genoeg, bedankt alle mensen die gewoon ideeen hebben aangeraden Knipoog en vind het jammer van de mensen die zo pagina's lang oordelen over mij vellen die gewoon niet waar zijn. Ik zet mij altijd in voor een goed leven voor mijn paard en maken jullie je maar geen zorgen, het komt allemaal best in orde en ze heeft het echt niet slecht dus laat die dierenbescherming maar.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:51

Betteke schreef:
Een dierenmishandelaar is ze in feite ook. Knipoog Als je ook maar enig idee hebt hoe het wezen paard in elkaar steekt, dan haal je het niet in je hoofd om zo'n topic te starten.
een topic over hoe je een stal van je paard op kan leuken is toch niet echt een reden voor dierenmishandeling. zo'n oordeel bedoelde ik dus en vind ik echt heel erg jammer.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:17

I rest my case. Huilen

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:01

zucht...ze heeft het niet slecht, het is allemaal wel oke...
En je hebt het beste voor...
Ooit bedacht dat het wel eens anders kan zijn?

Verder hebben we gewoon geen verder achtergrond info nodig bij dit onderwerp.
Paard staat e hele dag op stal...dat is info genoeg Lachen
Aub open je ogen en geef je paard wat hij nodig heeft..en dat is geen speelbal...

De antwoorden worden gewoon minder mild omdat je niet reageert en omdat je niets veranderd aan het welzijn van je dier... nadenkertje..ook voor de mods in waarom topics zo lopen Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:06

Weet je, dat je om advies vraagt is prima! Maar probeer er dan ook wat mee te doen. Dat je nu in de vakantie wel tijd had, super, maar wanneer heb je weer vakantie? Dat is toch niet genoeg?
Zoek de oplossing niet in symptoombestrijders zoals speeltjes en dergelijke, maar pak de oorzaak van de verveling aan.
(En nu ga ik weg uit dit topic voor ik alsnog een OW krijg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:16

Hollybolly schreef:
Ir111 schreef:
Begrijp ik goed dat je paard dus 3 dagen per week de stal niet uitkomt?
daar gaan we dus weer, iedere keer als ik zoiets meld begint er wel iemand met dat mn paard de stal niet uitkomt. nee, ze komt de stal niet uit maar ze heeft een hele ruime box dus het is niet zo heel erg. ik zou het ook liever anders gezien hebben maar dat gaat nu even niet.

Ik kan mij best voorstellen dat je werk en school hebt, maar ik heb ook niet altijd overdag tijd, maar dan ga ik wel s'avonds. Oke mijn paard komt wel overdag zijn box uit, maar ik ga er iedere dag heen, moe of geen tijd.

Ook als ik niet kan rijden, doe ik hem even in de buitenbak, ga ik even met vestje aan en lampje met hem wandelen en laat ik hem even grazen aan de hand en borstel ik hem even uitgebreid. Of ik laat hem op commando even rondjes rennen in de bak, niet in het zweet maar even 10 minuten draf en een paar rondjes galop. Soms heb ik ook maar even een half uurtje, maar dat kwartiertje in de bak en even die 10 minuten nog aan het touwtje lopen en die 10 minuten in de berm grazen is dan heel wat voor een paard dat heel de dag op stal heeft gestaan. Dat moet toch lukken? Desnoods even rond je eigen etenstijd? Eet je daarna wat. Of dan maar een zak boterhammen mee als je na school moet gaan werken, dat je tijdens je avondeten naar je paard gaat en dan maar een patatje in je pauze.

Een stal opleuken lukt niet bij paarden, die Picasso interesseert ze niet en heel de dag hooi eten is het ook niet, het lichaam heeft beweging nodig. Ik vind dat dat moet lukken, waar een wil is, is een weg. Aan jouw de keuze, maar in denk altijd maar weer je hebt paardenmensen en mensen met paarden. Bij ons staan 9 paarden, 7 daarvan zijn mensen met paarden en in de winter hebben die paarden geen eigenaar meer, alleen in de zomer zo af en toe eens als het mooi weer is. Ik vind dat onbegrijpelijk.. , maar wie ben ik. Ik hoop dat ik je een ideetje heb kunnen geven om voor je paard wat te doen op die dagen..

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:17

Ja als ik dingen vraag/tips geef krijg ik niet eens antwoord... als je om tips vraagt kun je toch nog wel antwoorden als we je proberen te helpen? Als je dat niet doet wordt het probleem nooit aangepakt!

En inderdaad, waar een wil is, is een weg, maar dan moet die wil er wel zijn Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:21

RockyLover schreef:
En inderdaad, waar een wil is, is een weg, maar dan moet die wil er wel zijn Lachen

Precies. En gezien voorgaande reacties lijkt het alsof die wil er niet is.

Ik zal proberen hier niet meer te posten, zoals jiehaa al zegt, zit niet op OW wachten...

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:25

De weg is niet altijd waar de wil is. Wil niet zeggen dat er geen wil is maar soms is de weg er niet... het is makkelijk praten als je zelf de gemakkelijke weg wél hebt!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:27

Hoe moeilijk is het om een verzorger te zoeken? Of een stal waar het paard gewoon naar buiten kan? Of meer tijd maken? Of als dat allemaal niet kan het paard verkopen?

Sorry hoor, maar een weg creeer je of die nou makkelijk is of niet.

Wie zegt er dat ik wel een makkelijke weg heb?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:27

Ik vraag me af wat je vindt van een bijrijder, TS? Dat is al meermalen gesuggereerd, en dat zou toch voor iedereen goed zijn: voor je paard vanwege de extra beweging, voor jou vanwege je tijdgebrek, en voor de bijrijder vanwege de lol.
En wie weet kent zo'n bijrijder wel ergens een weiland waar je paard af en toe op kan staan, of kent hij/zij wel iemand met een paardje dat ook alleen is, zodat ze af en toe een samen kunnen staan? Je weet het nooit, viavia loop je soms tegen leuke dingen aan waar je in eerste instantie niet aan had gedacht.

En wat zeggen de mensen waar je paard nu staat als je ze uitlegt dat het beter voor een paard is om met andere paarden buiten te staan? Vinden ze dat onzin, of gaan ze dan misschien met je meedenken aa een oplossing?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:31

Ir111 schreef:
Hoe moeilijk is het om een verzorger te zoeken? Of een stal waar het paard gewoon naar buiten kan? Of meer tijd maken? Of als dat allemaal niet kan het paard verkopen?

Sorry hoor, maar een weg creeer je of die nou makkelijk is of niet.

Soms is dat heel moeilijk. Niemand kan voor niemand beoordelen hoe makkelijk de weg is.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:33

Ir111 schreef:

En hier werd mijn gevoelige snaar ook even geraakt... Ik had geen weg maar een sterke wil en hoppa na veel pijn en moeite kwam er ook een weg Lachen

Maar goed ik hou erover op, ga weer te veel offtopic...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:35

Tuurlijk kan ik niet oordelen hoe moeilijk of makkelijk haar weg is. Waar het mij om gaat is dat als je de zorg voor een paard op je neemt je moet zorgen dat de basisbehoeften in orde zijn, anders moet je er niet aan beginnen.

Maar goed, deze discussie mocht niet meer gevoerd worden hier dus ik zal mijn mond houden. Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:50

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:02

VeerenAshley schreef:
Ik vraag me af wat je vindt van een bijrijder, TS? Dat is al meermalen gesuggereerd, en dat zou toch voor iedereen goed zijn: voor je paard vanwege de extra beweging, voor jou vanwege je tijdgebrek, en voor de bijrijder vanwege de lol.
En wie weet kent zo'n bijrijder wel ergens een weiland waar je paard af en toe op kan staan, of kent hij/zij wel iemand met een paardje dat ook alleen is, zodat ze af en toe een samen kunnen staan? Je weet het nooit, viavia loop je soms tegen leuke dingen aan waar je in eerste instantie niet aan had gedacht.

En wat zeggen de mensen waar je paard nu staat als je ze uitlegt dat het beter voor een paard is om met andere paarden buiten te staan? Vinden ze dat onzin, of gaan ze dan misschien met je meedenken aa een oplossing?

voor een verzorgster/bijrijder ben ik thuis aan t overleggen. Als ik het uitleg dat het belangrijk is voor mn paard dat ze een maatje heeft waarmee ze naar buiten kan doet men er weinig mee. ze horen het aan en lopen weer weg. ze zeggen dat t paard kalfjes om haar heen heeft en dat ze haar af en toe wel aaien maarja daar heeft ze niks aan natuurlijk. Heb zelfs gevraagd aan de boer of hij dat deken om zou kunnen doen maar daar ging hij niet aan beginnen, daar snapte hij toch niks van. Ja handig, komt hij er weer mooi onderuit. hij wil haar best buitendoen, doet hij ook wel, als de wei droog is in de lente en het najaar. maar in de winter met dek op doet hij niet.

ik zal wat vaker tijd maken voor mn meisje en zal zorgen dat ik genoeg geld heb om zand te laten storten met drainage zodat ik volgend jaar haar elke dag naar buiten kan doen. dan kan de boer haar gewoon in de bak doen, dan hoeft ze van mij wanneer het mooi weer is geen deken op. Ook kan ik dan wat vaker gaan rijden, lekker thuis dat is toch wel erg handig.