Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marian_ schreef:ik ben het met jou eens een onervaren eigenaar en een 7 jarig meisje en een eigenaar met een boel verstand verschillen toch wel heel veel![]()
dit is overigens niet stom bedoeld voor de TS
kjoetie schreef:Maar Sherif, jouw paarden zijn toch ook zo fijn doordat jij een eigenaar met een boel paardenverstand bent? Dat kan een onervaren eigenaar en een 7jarig meisje toch niet bieden, aan eender welk temperamentvol jong paard?
Overigens is het wel een mooi excuus om een dagje te komen kwijlen op pladykt
sherif schreef:kjoetie schreef:Maar Sherif, jouw paarden zijn toch ook zo fijn doordat jij een eigenaar met een boel paardenverstand bent? Dat kan een onervaren eigenaar en een 7jarig meisje toch niet bieden, aan eender welk temperamentvol jong paard?
Overigens is het wel een mooi excuus om een dagje te komen kwijlen op pladykt
het is erg jammer dat ik mijn ruintje Sherif (arabisch volbloed en zelf opgevoed)niet meer heb, maar deze had ik met een gerust hart durven verkopen aan haar dochter! Er lopen echt wel brave lieve AV rond hier in Nederland die geschikt zijn voor jonge kinderen, en Esther gaf toch al aan dat ze bijgestaan wordt door een proffesioneel iemand, hier leren moeder en dochter alleen maar van.
Estherini schreef:Nou zal het eerlijk zeggen, ik wilde de verzorging eigenlijk ook gaan uitbesteden aan een proffessional die dat samen met mijn dochter doet.
De standaard verzorging kunnen ik en mijn man doen.
Mijn dochter is mijn prinsesje begrijpen jullie?
Met de manegehouder waar ze nu komt heb ik niet zo'n goede band en ik wilde het daarom aan huis gaan houden zodat ze daar niet meer heen hoeft.
10 jarige palomino welsh
sherif schreef:ik denk dat de meeste mensen eens moeten leren dat je niet elke AV over een kam moet scheren, er lopen inderdaad ook zat nerveuze AV rond die niet geschikt zijn voor kinderen,maar daarintegen zijn er ook zat lieve brave AV die wel geschikt zijn voor kinderen....niet AV zijn en reageren het zelfde!
detour schreef:als hij echter buiten in galop gaat wordt hij sterk, en dab vindt zij het nog spannend!
Hij blijft een hete, zeg maar, en kan echt dribbelen als hij zich opwindt..
7 Jaar is klein. Beide weinig ervaring mbt het gedrag en de opvoeding van paarden. Begeleiding likt me sowieso noodzakelijk, neem een paardje waar je beide wat aan hebt, New Forest is supermooie pony!
sherif schreef:ik denk dat de meeste mensen eens moeten leren dat je niet elke AV over een kam moet scheren, er lopen inderdaad ook zat nerveuze AV rond die niet geschikt zijn voor kinderen,maar daarintegen zijn er ook zat lieve brave AV die wel geschikt zijn voor kinderen....niet alle AV zijn en reageren het zelfde!
sherif schreef:ik denk dat de meeste mensen eens moeten leren dat je niet elke AV over een kam moet scheren, er lopen inderdaad ook zat nerveuze AV rond die niet geschikt zijn voor kinderen,maar daarintegen zijn er ook zat lieve brave AV die wel geschikt zijn voor kinderen....niet alle AV zijn en reageren het zelfde!
.