JoviBan schreef:merrieveulen schreef:de manege hier in de buurt kreeg vijf sterren, de manegeponies en paarden liepen 's middags na 3 uur en 's avonds in de lessen, 's morgens om een uur of 9 gingen ze de wei in, en kwamen er zo'n uur voor de lessen weer uit. knietjeshoog in het stro, goede zadels (weliswaar afgeragd maar prima zadels), goede dekens, fijne bodems in de rijbakken... gewoon een erg goede manege. maar goed, die had niet voor niets vijf sterren, er zijn maar weinig maneges zo...
Het aantal sterren zegt (helaas) niets over het welzijn en welbevinden van de paarden daar. Hoe betere en luxere faciliteiten voor de mens, hoe meer sterren.
Bekijk zelf het puntensysteem eens: http://www.fnrs.nl/pagina.php?id=108 (naar onderen scrollen en bestand openen).
Kwalijke zaak dus.
eens. hoe mooi die manege ook was, het bleef een manege en ik heb daar ook eea gezien wat ik mijn eigen dieren nooit aan zou doen. toch was het vele malen beter dan de 'gemiddelde' manege, geen stands, en ook de manegepaarden gingen in groepen naar buiten, elke dag. op veel maneges komen de paarden helemaal niet in de wei, zoals op de andere manege hier in Zwolle.
ik weet nog, dat ik als klein kind eens met een open dag van de dierenbescherming mee mocht om daar te kijken. ik heb toen aan de eigenaar gevraagd of de ponies in de stands ook op de wei kwamen. 'nee, maar ze krijgen genoeg beweging in de lessen' was het antwoord. TOEN AL (ik zal niet ouder geweest zijn dan tien) vond ik dat raar, en zielig. denk er nu niet anders over.

) dat je genoegen neemt met een stalling waar je paard 24/7 op stal staat in de winter. Of maar een paar uurtjes in een paddock per dag mag lopen. Ik zou in ieder geval een andere stal zoeken.
haha noujaah ik vind het dus niet echt kunnen, maar als er geen andere mogelijkheid is vind ik wel dat een iemand een paard elke dag zijn stal uit moet halen, zodat het goed zijn benen kan strekken..want alleen op stal staan is voor een paard geen leven!
)
, de ruinen kunnen bij ons niet naar buiten in de winter en dat paard staat dus soms 48 u achter elkaar op stal...soms kan ie 10 minuten zijn benen strekken om 10 uur 's avonds in t donker
...weeft zich dus ook de *****...stom kind
, moet um gewoon verkopen naar iemand die er wel om geeft