Paard weg voor vriend??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:22

Aangezien ik Lielle graag omgekeerd interpreteer Knipoog, Big brother? In Poohbears geval wel, in mijn geval juist weer niet. In mijn geval is het meer een oogje in 't zeil zoals Sting het misschien wel bedoelt??

En Desiree, ik ken heel veel mannen die vreemd reageren op paarden, soort jaloezie, soort concurrentie, the fittest Verward, ik ben er nog niet achter.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:23

Lielle"]
[quote="Desiree schreef:
Overigens, om nog iets aan te vullen op wat iemand anders zei over loslaten binnen een relatie:
"if you love somone, set him free" (Sting). En zo is het.

geschreven naar aanleiding van zijn eerdere nummer dat vaak erg verkeerd werd geïnterpreteerd:
Every step you take
Every move you make
Every vowe you take
I'll be watching
[/quote]

Hm, dat laatste gaat kennelijk een beetje op voor de vriend van Poohbear..... Misschien moet ze hem dat andere liedje maar eens laten horen van Sting.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:34

Love en Desiree, Sting bedoelde het als idd het liefhebbend oogje in het zeil; veel zijn fans begrepen het heel anders, en juist daarom heeft hij Set them free geschreven.

PS laatste regel moet trouwens zijn "I'll be watching you"

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:53

Poohbeer"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Als mijn man zou zeggen dat ik Banjer weg zou moeten doen, omdat hij anders weg gaat, dan help ik met liefde om zijn koffers in te pakken... }>

en dan dus je huis verkopen, je spullen verdelen, de katten uit elkaar halen....enz...
[/quote]

Als ik deze reactie zo van je lees heb ik het gevoel dat je meer bang bent voor de veranderingen die "het scheiden" met zich meebrengt dan dat je liefde en respect voor elkaar voelt Verward
Misschien heb ik heel makkelijk praten hoor, want mijn man vindt mijn hobby geweldig en stimuleert me er alleen maar in. Hij was ook degene die doorzette toen ik met het plan kwam om een eigen paard te kopen, dus ik denk dat bij ons de situatie heel anders is. Hij zal mij nooit voor het blok zetten en zeggen dat ik het op zou moeten geven. Het is natuurlijk anders als het financieel niet haalbaar meer zou zijn, maar dan nog weet ik zeker dat hij er alles aan zou doen om er samen uit te komen en het paard aan te kunnen houden omdat hij ziet dat alles met het paard mij geestelijk en lichamelijk gewoon geluk brengt, en daar gaat het toch om in een relatie? dat je elkaar gelukkig wilt zien.
Wat ik proef uit jouw verhaal is echt een stuk jaloezie, en dat is iets wat ik nooit zou accepteren. Weet ook niet hoe het precies is bij jullie hoor, kijk als jij al het geld in je paard stopt (onnodige dingen kopen) en er niets overblijft voor andere leuke dingen, en als je daarbij ook nog al je tijd er in stopt en hem bij wijze van spreken alleen 's nachts in bed tegenkomt, tja dan doe je echt iets verkeerd en kan ik zijn reactie (een beetje) begrijpen. Zoals al eerder in dit topic gezegd: een relatie is altijd een beetje geven en nemen, maar geen van jullie moet het gevoel krijgen dat hij alleen maar geeft Haha!
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:58

maar wanneer doe jij iets verkeerd in je relatie? Als jij je paard zo belangrijk vindt dat je je vriend alleen in bed ziet, dan is het inderdaad tijd om eens goed na te denken. Maar als je dan tot de conclusie komt dat je tohc echt niet minder naar je paard wilt gaan, dan wil het niet zeggen dat je fout denkt, alleen dat je dus niet goed zit in je relatie.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:01

ik geloof niet dat het jaloezie is, tenmisnte ik heb hem al zo vaak gevraagd of het hem gaat om de tijd, maar hij zegt van niet. Puur het geld Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:06

Als ik het zo lees, krijg jij van hem alleen waardering als je je geld uitgeeft aan dingen waar HIJ het nut van inziet.

Niet echt een gelijkwaardige relatie, als je het mij vraagt. Scheve mond

Sterkte Poohbear, ik zou niet graag in jouw schoenen staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:08

Er zijn zoveel dingen die als stoorzender in je relatie kunnen werken, maar waarom altijd dat stomme geld? Weet je, als je het in de fik steekt is het ook weg. Ik bedoel dat een noodzakelijk kwaad als geld zoveel aandacht niet verdient eigenlijk. Want als je relatie alleen nog maar over geld en cijfers gaat, wat is dan de waarde van die relatie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:12

Poohbeer, wat ziet hij dan zelf als alternatief behalve je paard verkopen? Laat hem eens meedenken, en vraag hem ook eens waarom je JOUW geld niet aan de paarden mag uitgeven. Ik ben het eigenlijk wel met Karin eens.

marleentjevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:13

die gozer kan dan mooi de pot op, dan zoekt ie maar een ander, er lopen wel meer jongen op deze wereld rond, maar mijn paard daar is er maar 1 van, dus die hou ik dan toch liever, dan maar vrijgezel, kan trouwens ook gezellig zijn.

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:19

germie schreef:
maar wanneer doe jij iets verkeerd in je relatie? Als jij je paard zo belangrijk vindt dat je je vriend alleen in bed ziet, dan is het inderdaad tijd om eens goed na te denken. Maar als je dan tot de conclusie komt dat je tohc echt niet minder naar je paard wilt gaan, dan wil het niet zeggen dat je fout denkt, alleen dat je dus niet goed zit in je relatie.

Iedereen doet wel eens iets "verkeerd" in een relatie. Punt voor mij is dat de plussen en minnen toch in ieder geval wel tegen elkaar weg moeten vallen....en het liefst dat de plussen toch de overhand houden.
Verkeerd bedoel ik mee dat het voor jouw gevoel wel goed is wat je doet maar dat je partner dat toch heel anders ziet, en als je daar dus samen niet uit kan komen dan zit er dus in de relatie iets niet goed.
Een paard is nu eenmaal een hobby die zowel tijd als geld vreet, tja als de partner daar niet tegenkan dan klopt er inderdaad iets niet in de relatie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:26

effe tussendoor; wist je dat geld vaak de oorzaak is voor gebroken relaties? Ik kan het wel begrijpen als ik dit zo lees.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:03

Lielle schreef:
Poohbeer, wat ziet hij dan zelf als alternatief behalve je paard verkopen? Laat hem eens meedenken, en vraag hem ook eens waarom je JOUW geld niet aan de paarden mag uitgeven. Ik ben het eigenlijk wel met Karin eens.

Het alternatief is een meebetalende bijrijdster ofzo, maar dat kan niet omdat Kalista overgevoelig is met spieren e.d. Dus 2 verschillende rijstijlen kan ze niet aan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:06

Poohbeer schreef:
[
Het alternatief is een meebetalende bijrijdster ofzo, maar dat kan niet omdat Kalista overgevoelig is met spieren e.d. Dus 2 verschillende rijstijlen kan ze niet aan.
[/quote]

Ben je weer afhankelijk van iemand anders, en dat werkt niet. Is dus een waardeloos alternatief. HIj zal toch met iets beters moeten komen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:12

Desiree"]
[quote="Poohbeer schreef:
[
[/quote]

Ben je weer afhankelijk van iemand anders, en dat werkt niet. Is dus een waardeloos alternatief. HIj zal toch met iets beters moeten komen.

Naast het feit dat het niet kan wil ik ook niet iemand laten betalen voor mijn paard, maar das weer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:14

Maar goed, we hebben nu een redelijk plaatje van de situatie, maar hoe nu verder?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:15

en alternatieven als gezamenlijk wat geld opzij (naar draagkracht) zetten voor etentjes en zo? Als hij vindt dat hij door voor jou te betalen ijndirect meebetaalt aan Kalista, kun je hem voorhouden dat jij door het eten zelf te betalen meebetaalt aan zijn pleziertje. Maar ik denk dat de problemen dieper zitten dan alleen het geld, vraag eens waarom hij dat toch zou belangrijk vindt.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:21

Ik krijg er dus echt niets meer uit dan het geld. Ik moet nu echt beslissen wat ik wil, hier ga ik aan onderdoor, dat heb ik toch wel gemerkt nu. (klinkt dat lekker blont Haha!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:24

Rot hoor! We hebben je wel aan het denken gezet geloof ik. Kan je alleen maar alle sterkte toewensen, samen met wijsheid en kracht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:25

Lielle schreef:
en alternatieven als gezamenlijk wat geld opzij (naar draagkracht) zetten voor etentjes en zo? Als hij vindt dat hij door voor jou te betalen ijndirect meebetaalt aan Kalista, kun je hem voorhouden dat jij door het eten zelf te betalen meebetaalt aan zijn pleziertje. .

Sterk argument gebruikt Lielle hier, ik denk dat je hier zeker gebruik van moet maken Poohbeartje.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:26

Ik ben heel blij met jullie reacties allemaal, het lucht mij weer een beetje op en zeker de steunende reacties. Ben er heel blij mee.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:28

Poohbeer vraagje:
Als je nu geen katten en alleen maar een paard had gehad, en zelf zeg maar wat jonger was, en 'alleen maar verkering' had met hem, zou je dan met hem doorgaan?
Schrijf voor jezelf een aantal punten op waarin staat waarom je dit juist wel of juist niet zou doen.
Dan krijg je misschien een wat duidelijker beeld over de situatie?

Verder kun je je afvragen, wie weet met behulp van paardenvriendinnen, of er dingen zijn waarop je kunt bezuinigen wat betreft je paard.
Dus bijv. niet zo vaak of niet zo dure nieuwe spullen kopen, voorlopig geen nieuwe rijbroek, niet aan mode-kleuren meedoen zoals het afgelopen jaar al dat baby-blauw.. }>
Veel spullen proberen tweedehands te kopen...
Op bijv. andere dingen bezuinigen zoals je telefoonkosten (kost meer dan je denkt!) en ik weet niet of je auto rijdt...
Laatst zag ik weer wat rekeningen die richting tankstation gingen en ach...
We zijn toch miljonair thuis dus wat geeft het? *LOL* Not...

Tja bij ons is ook altijd geld het probleem.
Toch hoor ik vaak dat het soms helpt als je je partner vaak meeneemt naar je paard, hem bijv. leert 'rijden' als is het alleen uitstappen, of leren hoeven uitkrabben, poetsen enz.
Een halster omdoen is soms ook wel leuk.
Met kleine dingen beginnen en dan heb je al gauw van een leek een paardenfriekje gemaakt! Tong uitsteken
Nooit gedacht dat Peter nog eens dol op paarden zou worden... }>

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:28

tsja, het zijn hier allemaal paardenvrouwen he. Weet je, ik denk dat het hier aan komt op opkomen voor jezelf t.a.v. je vriend. Wij steunen jou daar in.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:33

Dorine schreef:
Poohbeer vraagje:
Als je nu geen katten en alleen maar een paard had gehad, en zelf zeg maar wat jonger was, en 'alleen maar verkering' had met hem, zou je dan met hem doorgaan?
Schrijf voor jezelf een aantal punten op waarin staat waarom je dit juist wel of juist niet zou doen.
Dan krijg je misschien een wat duidelijker beeld over de situatie?

Verder kun je je afvragen, wie weet met behulp van paardenvriendinnen, of er dingen zijn waarop je kunt bezuinigen wat betreft je paard.
Dus bijv. niet zo vaak of niet zo dure nieuwe spullen kopen, voorlopig geen nieuwe rijbroek, niet aan mode-kleuren meedoen zoals het afgelopen jaar al dat baby-blauw.. }>
Veel spullen proberen tweedehands te kopen...
Op bijv. andere dingen bezuinigen zoals je telefoonkosten (kost meer dan je denkt!) en ik weet niet of je auto rijdt...
Laatst zag ik weer wat rekeningen die richting tankstation gingen en ach...
We zijn toch miljonair thuis dus wat geeft het? *LOL* Not...

Tja bij ons is ook altijd geld het probleem.
Toch hoor ik vaak dat het soms helpt als je je partner vaak meeneemt naar je paard, hem bijv. leert 'rijden' als is het alleen uitstappen, of leren hoeven uitkrabben, poetsen enz.
Een halster omdoen is soms ook wel leuk.
Met kleine dingen beginnen en dan heb je al gauw van een leek een paardenfriekje gemaakt! Tong uitsteken
Nooit gedacht dat Peter nog eens dol op paarden zou worden... }>

Dan zou ik nu vrijgezel zijn Haha!

Ff zien, ik koop weinig voor paardje, alleen dingen nodig idd of 2de hands. Doe niet mee met de mode. Fiets me te pletter en gebruik mijn oude auto alleen als ik laat vergadering heb.
Ben eigenlijk wel saai zo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:34

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
en alternatieven als gezamenlijk wat geld opzij (naar draagkracht) zetten voor etentjes en zo? Als hij vindt dat hij door voor jou te betalen ijndirect meebetaalt aan Kalista, kun je hem voorhouden dat jij door het eten zelf te betalen meebetaalt aan zijn pleziertje. .

Sterk argument gebruikt Lielle hier, ik denk dat je hier zeker gebruik van moet maken Poohbeartje.
[/quote]

Ja, ik weet het niet. Het is wel een sterk argument, dat zeker. Maar, ik denk dat als je op deze manier met elkaar moet omgaan, dat je alsnog op een dood spoor zit. Het komt er op neer dat je uitwegen moet gaan bedenken (zoals hier boven dus) om te kunnen doen wat je wilt. Je moet structuurtjes gaan opzetten om jezelf te dekken. Wat is het volgende, liegen, verbergen?