Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
adante_2007 schreef:hoi bij ons op stal hebben alle paarden een deken want anders is het ook slecht en ze kunnen er makkelijk meelopen en schoppen dat doet mijn paard namelijk ook gewoon met deken
sonjim schreef:Mijn haffie heeft in het verleden altijd een deken opgehad om dezelfde reden als jouw haffie. snel verkouden en longontsteking.Sinds 4 jaar staat ze dag en nacht buiten en raar maar waar staat ze ook zonder problemen zonder deken. Juist door de wisseling van de warme stal (vaak deuren dicht tegen de kou) en dan overdag naar buiten in de regen en dergelijke had ze hier meer last van. Dus als ze dag en nacht buiten staat is het het proberen waard om haar zonder deken te laten staan. .
Waratje schreef:Hinke schreef:De staleigenaar zit van alle mensen op stal ver af qua gedachtengang! Ik ben niet de enige die dit met haar heeft, en ik zou zeker niet de enige zijn die ruzie met haar krijgt... Feit is dat ze een hele hoop land heeft waar de paarden altijd buiten kunnen staan in groepen en dat je dat niet veel hebt, zeker niet waar ik woon. En het is 1 van de goedkoopste stallen in deze omgeving... Maar goed, ik zie het morgen wel!
Wat mij tegenstaat bij deze staleigenaar is dat er dus geen duidelijk beleid is. Dat is vooral reden om er niet te willen staan met je paard, want kennelijk kunnen de ideeen van hoe paarden gehouden moeten worden daar zomaar veranderen. Dan kun je als paardeneigenaar dus ook nooit zeker zijn dat je paard krijgt wat het nodig heeft, want de inzichten kunnen opeens anders zijn.
Als bij een stal de regel geldt dat er geen dekens mogen worden gebruikt, is dat duidelijk, je kiest ervoor of niet, maar als dat niet duidelijk is en zo'n regel wordt opeens verzonnen, dan sta je daar.
Zo snel mogelijk een fatsoenlijke stalbaas gaan zoeken