Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 05-03-24 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:33

Bij ons 20 euro omhoog en we moeten zuiniger zijn met het stro...

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:32

hoi, Bij ons gaat het stal geld ook fors omhoog Boos! en wel met 25.€ per maand, per 1 nov betaal ik dan voor een pony 195.€ per maand stal geld en voor paard 250.€ Huilen moet nu een goedkoper alternatief zien te vinden, ik trekt het niet met deze bedragen. baal er behoorlijk van. Verdrietig

vraagje wie weet of er ook voor pensionhouders de btw ook omhoog gaat van 6% naar 19.5% dit komt er dan ook nog eens bovenop dan behalve de dure stro en brokken enz

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:51

Bij ons is er alleen in begin van dit jaar prijsverhoging geweest van €10,- dus van 240 naar 250 gegaan. Er is wel begin van de maand (september) een brief opgehangen waarin staat de kwaliteit van het stro slecht is en dat ze het daarom uit Polen halen. hierdoor wel de kosten hoger zijn geworden, maar dat ze het niet proberen door te voeren in de stalprijs (prijsverhoging).
Dit zo lang mogelijk proberen uit te rekken.

Ze zijn bij ons door slecht hooi kwaliteit bij ons overgegaan op voordroogkuil. En ook hierbij hebben ze nog geen prijsverhoging gedaan. Zelfde verhaal als voor het stro.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:06

Bij ons is de stalling maar max €5 omhooggegaan dit wordt niet meer vanwege het vaststellen bedrag in de vergadring want anders mogen wij weigeren om het te betalen, omdat het niet in het contract stond wat wij voor het stallingsseizoen tekenen tot mei. Wel hebben wij uitmestlimiet, maar dit is vanwege de mesthoop.
Maar onze kwaliteit is beter dan vorig jaar, vorig jaar was het heel dof en dit jaar mooi geel en niet zo stoffig.

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:19

Helaas is per 1 oktober ook bij ons het stalgeld omhoog gegaan, betaal nu € 335,- voor een box exclusief buitenzetten molen etc...
ook omdat het stro duurder is geworden ma volgens mij komt het stro wat wij hebbe uit polen en kost het dus geen drol ook niet zulke goede kwaliteit helaas...

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:21

mijn pony staat heel fijn opzaagsel Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:24

Karianne12 schreef:
Helaas is per 1 oktober ook bij ons het stalgeld omhoog gegaan, betaal nu € 335,- voor een box exclusief buitenzetten molen etc...
ook omdat het stro duurder is geworden ma volgens mij komt het stro wat wij hebbe uit polen en kost het dus geen drol ook niet zulke goede kwaliteit helaas...

€335,- Bloos! wat veel geld ik betaal nu zo'n 125 euro per maand incl stro, hooi, voer we hebben kleine binnenbak en buitenbak geen molen of wat dan ook en weekendvoederdienst 3x in het jaar. Maar wat voor stal is dat wel niet dan Sigaar

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:25

Karianne12 schreef:

Jeumig wat veel! Bloos!

Ach gut

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:30

bij ons is het ook met €5,- per maand gestegen betaal nu €225,- per maand maar wel royaal opgestrooid door ze. was een maand van te voren aangegeven

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:20

sabje19 schreef:
Ze zijn bij ons door slecht hooi kwaliteit bij ons overgegaan op voordroogkuil. En ook hierbij hebben ze nog geen prijsverhoging gedaan. Zelfde verhaal als voor het stro.

voordroog kuil is goedkoper om te laten maken dus op zich maakt dat ook niet veel uit.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:22

Bij ons is de prijs €10,- gestegen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:36

Ach, zo'n verhoging van 5 tot 15 euro valt toch nog wel mee? Bedoel, als het nou 25 of 50 euro stalverhoging was zou me toch wel echt te veel zijn.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:53

Bijn ons gaat t ook omhoog omdat het vlas ook duurder word!!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:01

naiade schreef:
sabje19 schreef:

voordroog kuil is goedkoper om te laten maken dus op zich maakt dat ook niet veel uit.

Ons was verteld dat omdat het verpakt moest worden het duurder was dan het hooi en gewone kuil.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:11

de verhogingen die de meeste hier noemen vallen nog wel mee bij ons is vorig jaar januari de stal prijs al met 10 euro omhoog gegaan en gaat nu per 1 januarie 70 euro omhoog!! van 282,50 naar 350!! dit is in een jaar tijd een stijging van 80 euro!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:15

naiade schreef:
mijn man heeft het nagevraagd en stal eigenaren moeten minstens 3 maanden vooraf aan geven als de prijs omhoog gaat dus jullie kunnen bezwaar maken maar hoor wel dat het op heel veel stallen omhoog gaat.

Beetje vreemde regel!Prijzen voor kracht en ruwvoer en stro zijn ook 3 maanden van te voren nog niet bekend.Natuurlijk is het wel netjes als je het 3 maanden van te voren doet.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:20

Bij ons heeft (nog) geen prijsverhoging plaats gevonden, maar zou me goed kunnen voorstellen als ze dat wel gaan doen. Alles wordt gewoon duurder en dan voor het stro en de mestafvoer.. Echter zie ik hier ook bedragen staan van 285 naar 300 euro per maand. Bij deze bedragen snap ik niet dat ze de prijs nog hoger maken. Ik blijf gewoon 188 betalen voor een paard..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:31

ik betaal nu 225 euro per maand.
Wij zijn van het voorjaar van 210 naar 225 euro gegaan.
Ik denk niet dat er nu nog een prijsverhoging in zit. Mocht die er wel aankomen, dan heb ik ook nog een paar verzoeken.

Opzich niks mis met mijn stalling, ik sta all-in en elkedag wordt zijn stal (bijna) helemaal leeg gehaald. Echter mesten wij wel zelf de paddock uit (waar mijn paard in staat, met 3 paarden van de stalhouder). Bij een verhoging van het stalgeld zal ik dus wel het verzoek indienen dat hij dat voortaan zal doen.

Ook wou hij de paarden niet snachts op het land, omdat hij dan niet kan zien wat er gebeurd. Ze stonden dus van 22.00 tot 9.00 (ongeveer) binnen, kregen gewoon volledig voer (sochtens en savonds biks en voordroog).

Als ze lekker 24/7 buiten hadden gestaan had dat veel kosten voor hem gescheelt.....

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:33

Ach het kan nog veel erger hoor. Wij betalen vanaf 1 november 385 euro voor een paardenbox met vlas. Prijsstijging van 15 euro. In januari dit jaar zijn de prijzen echter ook al omhoog gegaan als ik me niet vergis, ik begrijp nu niet goed of dit dus mag of niet? Overigens zie ik de prijzen echt niet weer omlaag gaan mocht het stro/vlas volgend jaar weer goedkoper worden. Zo werkt het hier echt niet In principe ben ik het daar dus ook niet mee eens, maar ja wat doe je eraan. Andere stal zoeken is zeker een optie, gezien er bij ons op stal nog meer dingen spelen waarmee ik het lichtelijk niet eens ben... Alleen is die stap zetten toch wel ontzettend lastig.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:35

@ effy: mag ik vragen waar in den haag (welke kant) je woont? en wat voor faciliteiten je allemaal wel niet hebt op stal (voor die 385 euro....)

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:45

Waar ik woon heeft niets te maken met waar ik sta Knipoog Maar ik sta aan de rand van Den Haag/Wateringen. Faciliteiten: 2 binnenbakken 20x40m, springwei van ong. 60x50m, buitenbak ong. 20x40m, overdekte stapmolen, spuitplaats, solarium, onbeperkt lessen, incl. hooi, stro (vlas voor mij), voer en uitmesten.

En ja, aan de andere kant is het gras altijd groener, voordat ik voor gek versleten word.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:46

Wij zijn per 1 September al omhoog gegaan met de stal prijs.
We betaalden 170 en nu 180 euro per maand.

Edit: als ik dit zo lees, mogen wij nog in onze handen knijpen..
De paarden worden elke ochten om 8uur gevoerd.
Om 10uur worden ze buiten gezet.
Dan word het voer voor de avond in de voerbakken gedaan.
En iedereen heeft 1 dag om 's avonds binnen te zetten. Dat doe je met 2 man over 15 paarden.
Wel moet je zelf mesten maar da's geen enkel probleem.
We hebben een verlichte rijbak en longeerbak. En 10min. loopafstand van het bos!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:46

ik betaal 80 euro :p daarvoor heb ik een box brok kuil en zaagsel er word gevoerd maar ik moet zelf mesten, een bak is 2 minuten rijden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:56

wij gaan per november van 320 all in naar 340. Ook vanwege stro, hooi en voerkosten die stijgen dus. Ik hoop dat de huur van de ponybox gelijk blijft, dat is een kale huur op een andere stal en het wordt financieel wel krapjes als alle bedragen gaan stijgen Scheve mond