Bij Geldermalsen/Tiel/Culemborg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tita schreef:Tja en ik heb weer een dier die het niks uitmaakt ik kan hem een maand stil zetten en er 3 kg brok voeren 1kg haver maar hij gaat geen stap harder lopen.
Paarden zijn verschillend en daarom denk ik ook dat niet elke paard geschikt is voor zo'n soort stal

de opa's op stal gaan er ook niet in omdat ook in de natuur de oudjes uit de groep verstoten worden. 

ze hebben geluk dat we een chip wilden, anders hadden ze echt ruzie aan hun kont gehad.
Concorde schreef:Ik vind het idee erg goed, en denk dat het voor een grote groep paarden absoluut een succes kan zijn.
Ben alleen bang dat het dat voor de mijne niet zo zeer zou zijn. Ik heb een vrij dominante merrie die niet schijnt te snappen dat er paarden net zoals zij bestaan, en dus gewoon de confrontatie aangaat. Zo heeft ze laatst een paar rake klappen gekregen, en eindigde ze met een ontsteking om het gewricht in de kliniek. Verder gaat ze gewoon lopen jagen als ze bij anderen loopt, je móet altijd eerst haar eruit halen, anders jaagt ze de hele kudde op. Ze is inmiddels 11, en was al zo toen ik haar kocht (is verder in de omgang trouwens echt een schat van een paard), en ik zie haar dus zo 123 nog niet veranderen. Denk ook dat als ze met zoiets (of iig meer in een kudde) op was gegroeid dat het dan heel wat beter was gegaan.
Gabon schreef:Ik ben vandaag met school naar stal mansour geweesd in Arnhem. Ik was zelf al een tijd terug naar stal measbergen (heet ie geloof ik) geweesd, ook in Arnhem.. Ik zou mijn paard er wel willen zetten (als het in de beurt zou zijn..)

Citaat:Daarnaast is het hele leven van die beesten in zo'n hitactiefstal zeer gecontroleerd. Om de zoveel minuten mogen ze een beetje eten, en ze stonden ook nog in de rij voor een hapje hooi.
Esther schreef:Citaat:Daarnaast is het hele leven van die beesten in zo'n hitactiefstal zeer gecontroleerd. Om de zoveel minuten mogen ze een beetje eten, en ze stonden ook nog in de rij voor een hapje hooi.
Dat is imo een van de nadelen van het concept Hit-actief, wat is het probleem met op een aantal plaatsen een hooi en /of stro neergooien zodat de paarden kunnen eten zoveel ze willen (wel je hooikwaliteit daarop aanpassen). En voor krachtvoer even apart zetten, dan heb je verder geen gehang bij die voerautomaten.