Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vales schreef:Bij jou in de buurt is dit dus blijkbaar wel mogelijk, wou dat dat hier ook zo was
. Mijn vriend woont in Bodegraven (nóg centraler, 20 min Utrecht, 20min R'dam, half uur Den Haag, Gouda om de hoek) en ook daar zijn tig stallen waar de paarden veel weidegang hebben en het betaalbaar is. tita schreef:wat een domme opmerking zeg verhuis naar een locatie
Moet ik nu maar ergens naar Friesland verhuizen of Limburg omdat dat meer weides zijn, hoe zit het dan met mijn werk ed
. pearlie schreef:Oke... ik ben dus schandalig bezig dat mijn paardje niet de hele dag op het land staat in een kudde, maar gezellig met z'n vriendje (ponietje) op stal en paar uur per dag in de paddock? Mijn paard heeft het dus erg slecht begrijp ik, ben ik nou een dierenmishandelaar? Bedankt hoor.
Nessah schreef:pearlie schreef:Oke... ik ben dus schandalig bezig dat mijn paardje niet de hele dag op het land staat in een kudde, maar gezellig met z'n vriendje (ponietje) op stal en paar uur per dag in de paddock? Mijn paard heeft het dus erg slecht begrijp ik, ben ik nou een dierenmishandelaar? Bedankt hoor.
![]()
Wie zegt dat? Het gaat toch om je mening? Ik zeg de mijne.. Het zal inderdaad niet mijn beslissing zijn mijn paard zo te houden.. Maar dat heet een discussie. Doe niet zo dramatisch, wie noemt jou een dierenmishandelaar?
Nessah schreef:@Tita: Mijn paard staat ook in de winter in een paddock/bak. Maar gewoon met hooi.. wedden dat ze dan wel gewoon lekker aan het eten zijn? En je hoeft er toch niet bij te blijven? Ik zet haar buiten en savonds kom ik terug zet ik haar binnen en ga rijden ect
Lusitano schreef:Tita, je hebt wel een paard hoor...
Dat hij naar binnen wilt als het regent is aangeleerd gedrag omdat jij of iemand anders waarschijnlijk direct komt aansnellen wanneer het zo is.
Een paard 24 uur per dag in een stal houden is niet verantwoord en veelal de oorzaak van veel fysieke en mentale problemen. Ze vervelen zich en moeten 1x per dag flink aan de slag na de hele dag binnen te hebben gestaan. Niet echt goed voor een topsporter.
Misschien moet jij je eens echt goed gaan verdiepen in wat een paard nodig heeft aan basis. je doet wel een hoop uitspraken die meer te maken hebben met hoe jij met je paard omgaat dan wat het dier nodig heeft.
tita schreef:Er is een stal in de buurt met meerdere paddocks maar die vent voert niet optijd of slaat wel eens over.
Dan kies ik toch voor deze stal
). Dat het slordig is en anders zou moeten ben ik met je eens
, maar als het kiezen tussen 2 kwaden is ging 'ie toch zeker naar de stal met de meeste beweging! tita schreef:De mijne haat de paddock hij gaat rollen en dan ff dutten en vervolgens zand eten..Mocht de zon schijnen gaat ie slapen.
Als het regent gilt ie dat ie naar binnen wilt.
Moet ik hem dan toch maar 3 uur buiten zetten omdat jullie dat normaal vinden.
EN dan moet ik hem gaan rijden en poetsen enz enz...ik heb niet eens tijd om 4 uur per dag bij mijn paard te zijn
. Ik weet niet of je paard dan alleen in die paddock staat? Alleen is een bak zand is inderdaad niet erg eneverend. Remember schreef:tita schreef:Er is een stal in de buurt met meerdere paddocks maar die vent voert niet optijd of slaat wel eens over.
Dan kies ik toch voor deze stal
Sorry, maar dit vind ik echt alles slaan.... 'Stipt' op tijd voeren is láng zo belangrijk niet als voldoende vrije beweging, en een paard houdt er ook écht niks aan over als hij een keertje z'n brokken niet krijg (waarvan de meesten toch al véél te veel krijgen). Dat het slordig is en anders zou moeten ben ik met je eens
, maar als het kiezen tussen 2 kwaden is ging 'ie toch zeker naar de stal met de meeste beweging!

Lusitano schreef:Tita, je hebt wel een paard hoor...
Dat hij naar binnen wilt als het regent is aangeleerd gedrag omdat jij of iemand anders waarschijnlijk direct komt aansnellen wanneer het zo is.
Een paard 24 uur per dag in een stal houden is niet verantwoord en veelal de oorzaak van veel fysieke en mentale problemen. Ze vervelen zich en moeten 1x per dag flink aan de slag na de hele dag binnen te hebben gestaan. Niet echt goed voor een topsporter.
Misschien moet jij je eens echt goed gaan verdiepen in wat een paard nodig heeft aan basis. je doet wel een hoop uitspraken die meer te maken hebben met hoe jij met je paard omgaat dan wat het dier nodig heeft.
tita schreef:Nessah ik heb wel weidegang nu wel maar niet in de winter.
Het mag ook niet van de gemeente ons weidegrond is verkocht en de gemeente wil niet dat het land kapot gaat.
In mijn geval gaat het puur om de winter in de zomer staat ie van 10.30-16.30 op het land bij warm weer zelfs langer
tita schreef:Mwah er waren daar 5 koliek aanvallen in een week tijd mij niet gezien
En alle paarden moet in een weide en dat wil ik mijn bejaarde niet aandoen
tita schreef:Ik vraag me af of je een paard met veel bloed geschoren en al in de winter er een plezier mee doet hem 3 uur in de paddock neerzetten.
Het regent stormt en de zon schijnt....

ceasarlover schreef:tita schreef:Mwah er waren daar 5 koliek aanvallen in een week tijd mij niet gezien
En alle paarden moet in een weide en dat wil ik mijn bejaarde niet aandoen
hoezo je bejaarde? ,, ik wil wedden dat het voor oudere paarden niets mooiers is dan lekker de hele dag in een weide te staan met een groep andere paarden!!
ze redden zich prima!