_vivi_ schreef:zo te lezen lijkt het als of sommige van jullie niet super veel kwijt zijn aan geld voor de onderhoud van je pony, denk ik mischien te duur? kwa kosten?
De kosten zijn sowieso heel erg regiogebonden. Voor de meeste genoemde prijzen hier kan ik hier nog geen weilandje vinden...
In elk geval komt er bovenop de stalling juist nog meer dan je denkt, zeker als je het voer zelf koopt.
Een zak brok is al snel 7 euro, als je 2 kilo per dag voert ben je ong. 20 euro kwijt.
Een hoefsmid is hier ook ongeveer 20 euro om te bekappen, maar als er ijzers ondermoeten is het al snel 65 euro of nog meer per 8 weken.
Dingen, zeker als je eigen schoenen, rijbroeken, halsters etc. zijn toch wel regelmatig aan vervanging toe. En wat als je zadel niet meer zo lekker ligt? Een nieuwe is best een flinke klapper.
Iets meer ontopic:
Mijn ouders betalen alles voor mijn paard. Ik zou het zelf wel kunnen betalen (ben inmiddels 19, studeer en heb een bijbaantje van 9 uur per week), maar dan zou ik niets meer kunnen sparen voor later (op jezelf gaan wonen gaat veel kosten) en uitgaan of andere leuke dingen wordt dan nog veel moeilijker.