@ Shan: Waarom wordt dit middel dan zo vaak aangeraden? Het gaat hier niet over één of ander gevaarlijk medicijn hé.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AnjaKos schreef:Moeilijk om erachter te komen waardoor je paard zo vemagerd. We kunnen met z'n allen wel blijven speculeren maar ik zou toch even volgende week afwachten wat de veearts zegt. Sta er op dat hij/zij een bloedmonster en mestmonster neemt. Dit zal hij/zij toch wel doen maar voor de zekerheid gewoon vragen/eissen.
Sorry ik heb ook niet alles gelezen maar hoelang heb je dit paard al??
Kan het zijn dat hij gewoon "heinwee" heeft?
Ik heb het eerder meegemaakt dat een paard gezond was maar doordat hij ineens door blessures een heel ander leven inging vermagerde.
Verder en zeer belangrijk: drinkt je paard in het weiland uit een sloot??
Zo ja, kijk de sloot na of je ergens een dode eend/vis of iets anders vind wat salmonella kan veroorzaken.
Kennis van mij is hierdoor 2 paarden kwijtgeraakt en 1tje totaal niet volgroeid en heel mager....(ik wil je niet later schrikken, samonella is goed te behandelen als je er op tijd bij bent)
Nargorny schreef:@ Liannes: Dit is een algemeen middel dat werkt tegen heel veel. Maar dan op het gebied van dingen die zorgen voor een grote impact. Bijvoorbeeld: trauma, angst, hyperactief, ...
@ Shan: Waarom wordt dit middel dan zo vaak aangeraden? Het gaat hier niet over één of ander gevaarlijk medicijn hé.

shan schreef:Nargorny schreef:@ Liannes: Dit is een algemeen middel dat werkt tegen heel veel. Maar dan op het gebied van dingen die zorgen voor een grote impact. Bijvoorbeeld: trauma, angst, hyperactief, ...
Niemand beweerd dat het gevaarlijk is, het is alleen zonde van het geld en de tijd die je verliest met het proberen (laten we nog even die druppeltjes afwachten)
Daarom vind ik dat je beter kan proberen de oorzaak te achterhalen.
shan schreef:Nargorny schreef:@ Liannes: Dit is een algemeen middel dat werkt tegen heel veel. Maar dan op het gebied van dingen die zorgen voor een grote impact. Bijvoorbeeld: trauma, angst, hyperactief, ...
Niemand beweerd dat het gevaarlijk is, het is alleen zonde van het geld en de tijd die je verliest met het proberen (laten we nog even die druppeltjes afwachten)

Hou je ons op de hoogte van wat de DA vind en hoe het gaat?? shan schreef:Nargorny schreef:@ Liannes: Dit is een algemeen middel dat werkt tegen heel veel. Maar dan op het gebied van dingen die zorgen voor een grote impact. Bijvoorbeeld: trauma, angst, hyperactief, ...
Nargorny schreef:Waarom kan de veearts morgen eigenlijk niet komen?
AnjaKos schreef:Ok dat is dan alweer 1 oorzaak uitgeslotenHou je ons op de hoogte van wat de DA vind en hoe het gaat??

Quantre schreef:Het zou inderdaad zonde zijn van het geld en de tijd maar voor wat betreft het krachtvoer dat ik hem moest geven:
9€ per zak, 7 kilo per dag, zakje telt 20 kilo...
Dus op het geld zal het al niet meer komen![]()
Maar ik begrijp wat je wil zeggen hoor.
liannes schreef:Quantre schreef:Het zou inderdaad zonde zijn van het geld en de tijd maar voor wat betreft het krachtvoer dat ik hem moest geven:
9€ per zak, 7 kilo per dag, zakje telt 20 kilo...
Dus op het geld zal het al niet meer komen![]()
Maar ik begrijp wat je wil zeggen hoor.
hou je wel in de gaten, dat een paard maar rond de 2 kg biks per keer kan verteren??, en weeg voor de gein maar eens wat er in jouw voerschep gaat, dat is vaak veel meer dan een kilo, soms wel 1,5 kg.
als je meer dan die 2 per keer voert, vallen ze zienderogen af.
raar maar waar.

liannes schreef:dat isa inderdaad te veel.
ook omdat hij zijn erergie niet kwijt kan,
zet hij dat om in het verteren van zijn eigen 'vetten',
ik zou jouw voerschep ook maar eens volgooien, en daarna wegen,

IniminiLover schreef:Hoi
Ik Weet Niet Of Je Er Wat Aan Hebt Maar Ons Paard Is Een Lugzuiger En Heefd Zins Kort Geplete mais Bij Het Biks En Hij Groeit Als Kool
Mischien Kan Je Dat Ook Probeeren
Gr Manon
. IniminiLover schreef:Hoi
Ik Weet Niet Of Je Er Wat Aan Hebt Maar Ons Paard Is Een Lugzuiger En Heefd Zins Kort Geplete mais Bij Het Biks En Hij Groeit Als Kool
Gr Manon

Quantre schreef:liannes schreef:dat isa inderdaad te veel.
ook omdat hij zijn erergie niet kwijt kan,
zet hij dat om in het verteren van zijn eigen 'vetten',
ik zou jouw voerschep ook maar eens volgooien, en daarna wegen,
Heb ik eigenlijk nooit gedaan. Dom van me als je er op ingaat.
Maar zal ik zeker doen morgen.
liannes schreef:als dit de oplossing is, geen idee,
De da weet het ,het beste.
Ik ga nog even tv kijken.
ik blijf dit topic volgen,
SUCCES!!
Quantre schreef:IniminiLover schreef:Hoi
Gr Manon
Hallo Manon,
dank je voor de tip.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar is misschien inderdaad wel de moeite waard om te ondernemen.
shan schreef:Wat voeren betreft ga ik trouwens mee met diegene die zeggen dat hij veel te veel krachtvoer krijgt hoor.
Langzaam afbouwen en kwalitatief goed ruwvoer geven.
Zoals Liannes al zegt hooguit 2 kg per keer.
Ik heb zelf een paard gehad dat allergisch was voor vulmiddelen in de brok. Hij was niet mager maar had heel vaak koliek.
Die heb in toen op de haver gezet met een voedingsuplement.
Hij knapte zienderogen op.
(was een groot zwaar paard, maar kreeg maar 1,5 schep haver per keer, 2x daags en zag er heel best uit)
IniminiLover schreef:Onze Vind Het Ook Ontzettens Lekker En Hij Groeit Als Kool Eerst Was Hij Heel Mager En Kregen We Hem Niet Dik Maar Toen Hoorde We Van Onze Hoefsmind Dat We dat Moesten Gaan Probeeren En Iderdaad Het Help Echt
liannes schreef:Nargorny schreef:Ik ga er nog eens over beginnen.Maar wat denk je over die Bach rescue druppels?
dat is voor gestressde paarden, toch????