paarden aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle1236

Re: paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:30

Klopt friesland....
Ik word hier gek van die zwarte vliegen (of zijn dat juist muggen) Nu merk ik dat we een waardeloze winter hebben gehad. Horzels en dazen nog niet gezien.

veerle12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:33

ik kan alleen maar voordelen bedenken!!

wij hebben het zelf ook en ik vind het hartstikke leuk

groetjes veerle

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:34

Meld zich nog een met paarden aan huis, teminste woon nog thuis, ouders hadden boederij en toen het bedrijf verkocht is hebben ze woonboederij aan rand van het dorp gekocht en zijn paarden meeverhuisd.

Veel voordelen zoals hier allemaal wel genoemd. Heb nooit op pensionstalling gestaan en denk ook niet dat ik kan aarden simpelweg omdat ik sinds kleins af aan ben gewend alles alleen te doen en gek wordt dat er ineens zoveel mensen om me heen zijn die zich overal mee bemoeien Haha!
(al is dat niet altijd dat weet ik Knipoog )

Nadelen, je bent gewoon erg gebonden. Gelukkig wonen mijn ouders nog thuis en mijn zus redelijk in de buurt dus we nemen vaak van elkaar werkzaamheden over.
Alleen hoeveel waarde je daaraan hecht is persoonlijk.

Soms lijkt me het heerlijk gewoon dagjes zorgeloos weg te kunnen alsof het vanzelfsprekend is en je niet verantwoording hebt, andere kant, ik zou het nooit kunnen missen. Die momenten dat ik het als nadeel ervaar zijn vaak op baal dagen Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:49

paarden staan nu bij familie, ook heerlijk hoor, veel vrijheid en kunnen doen en laten wat je wil.
Nadelen zijn dat je niet zomaar eventjes een bak kan graven Haha! en dat ik bv. in de wei moet rijden enz.

het is de bedoeling dat ze zsm aan huis komen, alleen staat dit huis (met helaas maar 1000m2 grond) al meer dan een jaar te koop en komen we er maar niet vanaf
dus voorlopig moeten we nog even geduld hebben. Maar het lijkt me heeerlijk, zelf kunnen doen en laten wat je wil.. niet meer op en neer fietsen. etc etc..
maargoed, voorlopig blijft dat dus dromen Dromen

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:22

ik heb mijn pony aan huis;
heb altijd al al mijn pony's aan huis gehad dus heb geen ervaring hoe het is als je je pony op de manege hebt staan.

voordelen:
-als je naar het rijden zweed deken op doe kan je makkelijker weer verwisselen en hoef je niet te wachten.
-je spullen worden minder snel gejat.
-je hebt Bak voor je zelf.
-je kan rijden wanneer je wilt en hoef geen rekening te houden met lessen.
-je kan zelf bepalen of je paard in veel of weinig gras/wei staat.

nadelen.
- je heb geen binnenbak.
- minder gezellig?:P
- ik weet eiglijk niet:P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:25

Wij hebben ook geen stankoverlast, ondanks dat we "gezellig" dicht op de buren zitten. Ik gooi de mest altijd gelijk op een aanhanger (een dichte) en 1x in de week breng ik de volle kar naar een boer in de buurt. Tis wel een hoop extra scheppen (van de stal in de kruiwagen, dan in de aanhanger en bij de boer weer uit de aanhanger op de bult), maar met drie paardjes is dat nog wel te doen............

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:04

Voordeel: je kan er altijd heen Haha!
Nadeel: we hebben een buitenbak thuis en daar kan je niet altijd in rijden Boos!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:35

Duncan staat hier ook aan huis. Ik woon bij mijn ouders, en hier is een stal gebouwd. Met rijbak ed. dus ik heb alles bij de hand.

Het heeft veel voordelen, zoals hier al genoemd zijn.
Ik vind het werkelijk heerlijk om uit mijn raam te kunnen kijken en dan mijn paard te zien. Als ik de tuin in loop, dan staat Duncan vaak al klaar om even te hinniken, zodat ik hem nog even een aai kom geven. Heerlijk!

Enige verschrikkelijke hekel die ik heb aan het hebben van een paard aan huis, is dat je zelf de mest in het weiland moet opruimen. Ik doe het niet graag en dan ligt er vervolgens zoveel dat ik er 2 dagen druk mee ben om het op te ruimen. BAH!
Maarja, eigen schuld is het wel een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:37

geen last van
men nemen een tractor en weidesleep Lachen
Ik ruim dus geen mest op in het land

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:07

Rianneke schreef:
eva2 schreef:
Geen idee! Ik zeg het ook nergens namelijk!!

en deze zin dan....? Clown
eva2 schreef:
Ik vind zelf een nadeel dat je de gezelligheid van een rijvereniging niet hebt, en dat er in vakanties altijd iets geregeld moet worden (lees: vreemden bij jouw huis moeten komen!)

hebben jullie trouwens wel veel last van vliegen en horzels? vliegen valt bij ons reuze mee, maar horzels word je gek van ( onze buurman heeft 1 of andere heg waar die beesten massaal in zitten Ach gut )

Je leest niet he!
Ik zeg vreemden bij jouw huis komen. Dat is toch iets anders dan erin???????!!!!!!!!!!!!! Pling Pling Pling

Hier geen horzels te vinden. Wel vliegen, maar niet te erg.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:33

Mijn verzorgpony staat bij een eigen huis en ik ben daar haast dag en nacht te vinden. Ik vind het daar echt heerlijk!
Niemand die op je werk kijkt, nooit iemand die zeurt dat je je spullen niet op ruimt en je kan altijd naar je paarden toe, wanneer je maar wilt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is, dat je altijd zelf moet uitmesten. Elke dag de puf vinden om weer 3 hele stallen uit te mesten, dat moet je maar vinden. Vork

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:11

Jep, mijn shetlander staat gewoon bij huis. Er zijn echt hartstikke veel voordelen, en ik ben ook zeer blij dat ik hem aan huis heb staan. Nadelen waar ik wel eens tegenaanloop zijn:
-Je moet alles zelf onderhouden. Je kunt niet afwisselend iemand de drollen uit de wei, het onkruid eruit halen of wat dan ook laten doen.
-De gezelligheid. Je bent wel altijd in je eentje aan de gang, het lijkt mij ook erg leuk om gezellig met anderen uit te mesten en ondertussen een praatje te maken.
-Als je hulp nodig heb bij het longeren of wat dan ook, is er nooit iemand die je even aan kunt schieten of 'ie kan helpen.

Verder is het heerlijk, en wil ook voor geen goud ruilen met iemand die wél op een pensionstalling staat.

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:54

Ben het wel eens met de meest genoemde dingen hier. Het voordeel is dat je zelf kunt bepalen wat goed voor je paard is en meer vrijheid hebt, als je een dag niet kunt rijden zet je hem lekker in de wei. Het ligt er natuurlijk wel aan welke faciliteiten je thuis hebt (voldoende wei, rijbak, etc). In de vakantie is het wat lastiger, maar wij lieten de paarden dan gewoon buiten en zorgden dat er af en toe iemand langs kwam voor voer en water, zodat ze ook een beetje in de gaten worden gehouden.

De voordelen van een pensionstal zijn inderdaad dat anderen je kunnen helpen, vaak meer faciliteiten (lessen, binnenbak) en soms de gezelligheid, maar te druk kan ook weer een nadeel zijn met rijden / weidegang. Ook zijn er vaak wel regels waar je mee om moet gaan en de reistijd. Het grote voordeel van paarden aan huis is toch wel dat je wanneer je maar wil even contact met ze kunt hebben en op een pensionstal zie je ze toch maar af en toe.

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:18

het grootste nadeel vind ik dat ik dus altijd alleen ben. geen stalgenoten om mee te kletsen, mee te rijden etc.
Verder voornamelijk voordelen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:16

wij hebben vier paarden aan huis

voordelen, je kan alles zelf bepalen. je rijd alleen in de bak. geen last van mensen/geroddel. je hoeft ern ooit heen, kan even snel deken verwisselen
nadelen: je moet uitmesten (vind ik persoonlijk niet erg) regelmatig alles schoonmaken.

en voor ons is het nadeel dat wij amperl and bij huis hebben, ons eerste landje is 2 km van ons vandaan. en het andere landje is 6 km. we hebben wel een klein stukje, dus naar buiten kunnen ze altijd. en anders kunnen ze in de bak staan. maar jammer genoeg willen de boeren die land om onze boerderij hebben niet ruilen.