Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Nou maakt dat een paard niet uit, maar goed. Ik denk ook dat je meer rommel hebt als je je paard op stro hebt staan en dan vult de mesthoop zich sneller, denk ik. SplashIsLief schreef:Stro
Is gebruikelijk bij ons op stal (mag evt ook anders hoor), maar vind het zelf ook wel prettig. Zo heeft ze wat te knabbelen
En als het wat kouder is op stro.

In de schuilstal ligt normaliter geen bodembedekker, omdat ze dat alleen gebruiken om op te plassen en poepen. Nu met 2 bijna uitgerekende hoogdrachtige merries ligt er stro in.
hij heeft een tijd op zaagsel gestaan i.v.m slijm in de longen Quir schreef:Stro! En voor mij NIKS anders meer!
We zijn begonnen met zaagsel: vies enz...
Daarna over gegaan op vlas: in eerste in stantie super spul! Houd enorm goed vocht vast en de stal is enorm makkelijk schoon te houden. Nadeel: Als het hooi op is of op begint te raken, ze eten véél (meer dan je denkt) vlas op!
Stro: Is minder makkelijk uit te doen, maar je paard is altijd bezig met sprietjes plukken en zoeken! Ze vervelen ze zich op stal veel minder en als je elke dag de stal goed doet, geen problemen er mee!
Stro of iets anders is niet nodig, hij ligt echt nooit in z'n stal, altijd buiten in t zand! We gooien er ook wel eens wat stro om te knabbelen in, maar daar doet ie dus echt niets mee...!