Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
VeerenAshley schreef:superwoman schreef:Nou, zo denk ik er ook over.
De tastharen zorgen voor "bescherming" van de neus. ze tasten wat af zonder dat ze het aan moeten raken.
Zo zal hij z'n neus niet bezeren aan iets scherps....
Laat er nou nooit wat gebeurd zijn met de neus van mijn paard zónder tastharen..... (of met)
Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er genoeg voorbeelden van paarden die er wél last van hadden dat hun tastharen waren weggehaald.

superwoman schreef:Nou, zo denk ik er ook over.
De tastharen zorgen voor "bescherming" van de neus. ze tasten wat af zonder dat ze het aan moeten raken.
Zo zal hij z'n neus niet bezeren aan iets scherps....
Laat er nou nooit wat gebeurd zijn met de neus van mijn paard zónder tastharen..... (of met)
[/quote]

sologirl schreef:Mijn paard voelt zich anders errug happy hoor! Ook al scheer ik zijn tastharen!

VeerenAshley schreef:sologirl schreef:Mijn paard voelt zich anders errug happy hoor! Ook al scheer ik zijn tastharen!
En jij bent wel unhappy als hij zijn tastharen nog heeft?

Geloof best dat paarden ook happy kunnen zijn zonder tastharen

marleendv_88 schreef:Ze zitten er vast niet voor niks op dus ze zullen wel een functie hebben
Ik laat ze oo mooi zitten, ik let er niet op en zie ze dan niet eens.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zou ook niet begrijpen waarom je die haren eraf zou willen halen...alleen maar omdat dat mooi zou staan.
Haar in de oren, baard, sokjes etc. kan ik me dan nog ergens voorstellen dat dat eraf gaat bij paarden die vooral veel in de sport lopen, maar tastharen vallen gewoon echt haast niet op![]()
Maar moet iedereen zelf weten..wanneer iemand ze er wel af zou scheren mishandel je je paard ook niet gelijk ofzoGeloof best dat paarden ook happy kunnen zijn zonder tastharen
sologirl schreef:Ik vind die plukjes uit de oren altijd wel sgattig
Neemt niet weg dat het, net als die wintervacht, voor mij niet hoort bij een wedstrijdklaar paard.
VeerenAshley schreef:OK, stel dat die verhalen allemaal niet waar zijn en paarden inderdaad prima zonder kunnen, dan nog blijft het feit bestaan dat die haren wél een functie hebben (ook al kan die dus gemist worden, maar dat ze een functie hebben was dacht ik wel duidelijk) en alleen worden weggeknipt omdat mensen het MOOIER vinden. En dat vind ik zo gek.......Je weet dat je paard ze KAN gebruiken, ze niet voor niets heeft en er misschien last van kan krijgen, en toch haal je ze weg, alleen vanwege de esthetiek.
Urielle schreef:Als ik iets zou doen voor het welzijn van mijn paard zou ik zijn manen moeten laten groeien want aan manen trekken heeft hij wel echt een hekel.
Smystique schreef:Nou idd, mijn paard kijkt niet ongelukkiger hoor als hij geen tastharen heeft, opgeschoren staart heeft, benen opgeschoren etc.
Wat een drama wordt er gemaakt zeg, alsof je je paard bijna ontleed hebt
De rest haal ik wel weg, maar de tastharen blijven
superwoman schreef:Staat er iemand tussen die wimpers knipt?
Dat lijkt me niet en is gewoon dierenmishandeling.
Die boven z'n oog, laat ik ook zitten. Ik ben bang dat ze zich anders tegen de voerbak zullen stoten ofzo. .
. (Ik hou van doordrammen, zoals je merkt!)superwoman schreef:Staat er iemand tussen die wimpers knipt?
Dat lijkt me niet en is gewoon dierenmishandeling.
VeerenAshley schreef:Waarom is dat dan dierenmishandeling? Er zijn vast ook paarden die prima kunnen functioneren en heel gelukkig zijn zonder wimpers. (Ik hou van doordrammen, zoals je merkt!)