Poepzak verplicht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra91

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:11

Ja als je zou willen scannen graag ik ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Dan zien we het vanzelf wel kunnen we weer opnieuw oordelen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:12

Och, ik vind het best, maar dan mogen ze wél zelf ervoor zorgen dat iedereen die dingen gratis op kan halen in het gemeentehuis Koe

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:17

Haha ja precies 100,- voor zo'n ding is gewoon te veel.
Dan hoop ik voor iedereen dat je hem vaker kan gebruiken dan gewoon een paar keer haha.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:31

100 euro voor zo'n poepzak? Ja dat betaal ik onder 1 grote voorwaarden.

De verkoper, gaat mijn pony aan het halster (in een goed gesloten binnenbak) alleen de poepzak omdoen, daarna proberen een normale stap, draf en galop eruit zien te krijgen.

Als de zak dat heeft overleeft (of de verkoper Haha! ) koop ik hem de lol is mij wel 100 eurie waard

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:32

Belachelijk zeg, wat een prijs.
Kun je net zo goed een plastic zakje eronder hangen,m scheelt je heel wat geld Gestoord

Ik rij eigenlijk altijd in de berm op buitenrit, mits er geen berm is.
Tuurlijk ligt er dan her en der wel eens een poepje op de straat,
Maar ach, niemand die er last van heeft..

Ja mijn stomme irritantje kleine buurjongetjes willen nog wel eens dreigen met een handtekening actie,
'Zucht' ik blijf maar zeggen dat als ze er zo'n last van hebben ze het niet gewoon opruimen Bloos

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:43

Heerlijke onzin die poepzakken!

Ik moet wel zeggen dat ik rijd met een zelfgemaakt tasjes waar ik grote pendaalemmer zakken in stop en deze dus kan gebruiken als paardlief weer eens op straat poept.
Aan ieder zadel/bbp hangt er een, dus kan hem ook nooit vergeten mee te nemen.

Waar ik het laat? Op zicht zijn er wel prullebakken te vinden.
Vind ik er nou echt geen een, leeg ik het spulletje in de bosjes en neem ik het zakje mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:51

heb het artikel gekregen:
Afbeelding

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:59

als ik het goed begrijp moet dus "alleen" binnen de bebouwde kom verplicht een poepzak om. Dat vind ik alweer een ander verhaal. kan me best voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt om constant paardenpoep voor je voordeur tevinden omdat ruiters te beroerd zijn om het op te ruimen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 09:28

Cissy bedankt! Dit is precies het krantenartikel welke ik bedoelde Lachen Die kan ik dus lekker laten hangen opstal haha.

Maar dit is dus die poepzak..zodra het paard zijn staart optilt gaat de zak open...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:40

vind m maar karig voor 100,-, of zitten er zilveren gespjes aan...? Ben wel benieuwd hoe die staartriem dan vastzit, niet iedereen heeft een oogje aan het zadel en ik heb een westernzadel daar kan ook niet zo'n hulpstukje aan.
Er staat ook niet vermeld wáár je die zak kunt aanschaffen.
Iemand al contact gezocht met Hart van Nederland?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:43

Jeetje 100 euro Scheve mond
Dat kan je zelf nog maken... Het is gelukkig al zo'n goedkope sport Rolleyes

Vind het belachelijk en hoop niet dat het door heel Nederland verplicht wordt gesteld...
Want dan ga ik klagen over de fantastische ruiterpaden die we niet hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:14

Heb nog geen contact gehad met Hart van Nederland, zal straks wel even kijken.

Het is idd een karig ding voor die 100 euro die ze ervoor vragen. Echt niet normaal Scheve mond

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:45

heb het gister ook gezien dat artikel hing bij een vriendin van mij op stal, ben ik blij dat het nog niet in moordrecht is. om te rijden moet ik iedere dag over de weg naar de club toe, dus dat zou betekenen op stal zak omdoen, op de club zak af doen, na het rijden weer om doen en op stal weer af doen... Clown pff mag wel eerder bij mijn werk weg gaan hahahaha.. een voordeel als ik die zak achter mijn paard hang ben ik wel snel op de club.

dit is toch slecht er zijn volgens mij maar weinig paarden die hier geen last van hebben en er dus cool onder blijven... en de prijs is al helemaal erg. ik snap best dat van rijs er geld voor vraagt die moet het tenslotte ook in kopen maar ik vind dat nieuwerkerk ze of gratis of iig voor een normale prijs moet aanbieden.

ik ben ook wel benieuwd of de politie hier echt op gaat bekeuren.. haha straks moet je nog een kenteken op je paard voor als je weg galopeerd dat ze dan de bon naar je huis kunnen sturen....

ik snap het van de mensen wel dat ze er over klagen, maar heb begrepen dat aan de hoofdweg een stal zit wat nu een onwijze manege is geworden. maar die omwonende hadden al geprotesteerd dat het er zou komen maar toch mocht het van de gemeente.. maar ik vind dat ze dan eerst die stal maar is moeten aanspreken. want ik snap wel als er 10 paarden voor je deur poepen dat je dr letterlijk en figuurlijk schijtziek van wordt.

ik ben benieuwd als ik naar het hitland bos ga rijden dat mijn paard ook zo'n zak om moet Koe

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:53

Fantastisch! Wat een achterlijke mensen heb je toch, niet te geloven.

De buurman van onze opfok begon laatst ook te zeuren over de mooi gedraaide drol van mijn lieveling, ik had hem nog wel zo mooi in de (of misschien de buurmans) berm geschoven met mijn schoen Haha!
Bij terugkomst begon hij te klagen over geen hinderwetvergunning, zijn hond die bij mij voor de deur poept etc etc. Waarop ik zei dat ik het best op wil ruimen... En maar doortieren...
Zucht, ik heb als laatst de opmerking gemaakt dat hij misschien moest proberen hoe zijn rozen het erop deden, dat hondenpoep daar niet tegenop kan. En hem nog een prettige dag gewenst...

Kom op zeg, het is puur natuurlijk Tong uitsteken Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:12

ifever schreef:
ik snap het van de mensen wel dat ze er over klagen, maar heb begrepen dat aan de hoofdweg een stal zit wat nu een onwijze manege is geworden. maar die omwonende hadden al geprotesteerd dat het er zou komen maar toch mocht het van de gemeente.. maar ik vind dat ze dan eerst die stal maar is moeten aanspreken. want ik snap wel als er 10 paarden voor je deur poepen dat je dr letterlijk en figuurlijk schijtziek van wordt.

De oorzaak ligt dus ook bij deze stal...de gemeente heeft het zelf toegegeven. Daarom vind ik het zo BELACHELIJK! Deze GEDOOGDE stal (idd manege) zit hier al niet op zijn plek. Dus die GEDOOGDE stal verziekt het voor de andere 'legale' stallen zegmaar, die zich dus wel aan de regels houden. Ik vind het een héééle zwakke gemeente.

De mensen wilden het van tevoren al niet...dus logisch dat ze nu nog meer klagen. Waarom wordt dit VERBODEN. Zo wordt het niet meer verziekt voor de kleinere pensionstallen.

(Sorry als er mensen aan de Hoofdweg staan..maar het is de fout van dde gemeent zelf)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:36

Ik heb dit ongein aan mijn moeder verteld. Ze vraagt of het zelf te maken valt? Ze is eventueel bereid om ze zelf te maken en jullie een hoop geld te besparen! Geld, geld!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:43

Ja het poepprobleem kennen we hier in Loosdrecht ook.
Na wat poepgesprekken op het gemeente huis is hier het besluit genomen dat er bepaalde poeproute's zijn uitgestippeld.
Ja kan met je paard deze route's rijden (ze zijn aangegeven met stickers op de lantaarnpalen) daar op die route's hoef je geen poep te ruimen, de gemeente laat dan een veegwagen rijden.
Rijdt je buiten deze route dan ben je verplicht je poep op te ruimen, doe je dit niet dan riskeer je een boete.
Als wij aangespannen rijden met onze tinker,maken we dus gebruik van een poepzak, dan kan je overal lekker rijden.
Ik zal zo proberen een plaatje te zoeken.
Ons 2 span shetties heeft geen poepzakken, maar dan zetten we een poepbak op de kar en manlief veegt daar dan even de drollen in. (als ze een poepje moeten Bloos )
Ik begrijp dat je onder het zadel een groter probleem hebt, de mensen van onze stal nemen dan ook de poeproute Knipoog

edit: plaatje gevonden, deze hebben we maar dan in het zwart
Afbeelding

nog een edit een stukje van de site van gemeente loosdrecht over de poep bestrijding...

10/07/06
Deze week start schoonmaak paardrijroute in Loosdrecht

Het is zover! Deze week begint firma Agterberg, in opdracht van de gemeente Wijdemeren, met het schoonmaken van aangewezen paardrijroute in Loosdrecht. De firma uit Groenekan ruimt de paardenpoep 2 keer in de week op.

De route voor paarden loopt over de Molenmeent, Rading, Tjalk, Luitgardeweg, Nootweg en de Nieuw-Loosdrechtsedijk tussen de Tjalk en de Molenmeent. De gemeente gaat de route binnenkort ook aanduiden met stickers op de lantaarnpalen. Daarbij komen er driehoekige waarschuwingsborden met in het witte vlak een ruiter. De borden waarschuwen het verkeer voor de aanwezigheid van ruiters en aangespannen paarden op de weg. De gemeente stelt de paardrijroute in omdat verschillende inwoners overlast ondervinden van de paardenvijgen.
Laatst bijgewerkt door Janine_L op 14-02-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jrxs4all

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:51

Met een aanspanning is het een minder probleem inderdaad, die paarden zijn er sowieso aan gewend dat er wat achter ze hangt.

Maar zo'n zak achter een paard onder het zadel, dat is wachten op ongelukken.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:27

ik woon in nieuwerkerk aan kant van de reigerhof de parkeerplaats.
heb deze topic via cissy (heb haar ook artiekel doorgestuurd)

sorry dat ik zeg, ik ben dol op dieren. maar elke zomer weer heb ik sh*t voor me deur ligen. kan je vertellen je zit dan nie lekker op je balkon hoor met zoin walmende hoor voor de deur! zijn nogal nie van die hopen. (men klaagt dan wel over katten en hondenpoep maar vind nogal groot verschil hoor kwa formaat en forlume )tja de poepzak heeft men denk zelf voor gezorgt.

ik heb geen problemen mee als men het opruimt of zo aan kant schuift dat niemand er last van heeft.
ik snap uberhoud nie dat die paarden hier op drukke parkeerplaats lopen, met al die auto's

der is hier genoeg bos enzo.......

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 08:03

Op de parkeerplaats van de Reigerhof???

Dat snap ik idd ook niet dat iemand daar met zijn paard gaat lopen nee. Dat is het gevaar opzoeken (met auto's die de bocht om razen etc).

Met je reactie: Er is genoeg bos enzo, ben ik het niet helemaal eens.
Het enige bos wat er ' in de buurt ' ligt is het Hitlandbos, wat je binnen een half uurtje wel gezien hebt. Integendeel, om daar te komen moet je door de bebouwde kom.

De poep van je paard opruimen vind ik ook niet meer dan normaal, maar een poepzak! (en dat voor 100 euries...)

En qua formaat en formule: Tja een paardendrol is groter (hoewel ik een shet heb, maar dat tot daar aan toe), maar het is een feit dat hondenpoep meer stinkt dan dat van een paard.
In de poep van een hond zitten namelijk resten vlees zegmaar (Van wat die hond heeft gegeten). Een paard eet voornamelijk gras en bix dus er zit amper wat in die poep.

Ben het wel met je eens: Het ziet er niet smakelijk uit vanaf je balkon Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:10

Iedereen vindt het niet meer dan normaal dat je de poep van je paard opruimt. Hoe kan het dan dat er zo veel klachten waren dat er poep lag.

Het is ook de taak van de paardeneigenaren die het normaal vinden om het op te ruimen de eigenaren die dat niet doen, aan te spreken.
Want meestal zijn die bij de "goede" paardrijders best wel bekend.

Ik kan me de maatregel best wel een beetje voorstellen. De kans dat je een poepend paard op heterdaad betrapt is natuurlijk vele malen kleiner dan dat je een paard betrapt zonder poepzak.

Hier zijn duidelijk de "goeden" het slachtoffer door de daden van de "kwaden".

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 08:26

slimmerik schreef:
Hier zijn duidelijk de "goeden" het slachtoffer door de daden van de "kwaden".

Zo is het precies. Maar wij (om dan maar goeden te zeggen) weten allemaal (evenals de gemeente zelf) dat dit van de Hoofdweg vandaan komt. Ik kom daar zelf nooit, dus kan ook die mensen niet aanspreken.

Het is gewoon meer dan logisch dat die mensen klagen idd.
Ze waren er al fel op tegen dat die stal er kwam...en hij is er toch gekomen, waardoor het nu onderhand een manege is geworden.
Ja die mensen gaan dus wel klagen om diverse dingen!

Het ligt gewoon aan onze eigen K*T gemeente!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:31

jrxs4all schreef:
Je kunt tegen een wijziging van de APV een bezwaarschrift indienen bij de gemeente. Ik zou het zeker doen en dan met een aantal mensen samen.

Zijn jullie hier al mee begonnen dan??

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:34

BlueStar schreef:
100 euro voor zo'n poepzak? Ja dat betaal ik onder 1 grote voorwaarden.

De verkoper, gaat mijn pony aan het halster (in een goed gesloten binnenbak) alleen de poepzak omdoen, daarna proberen een normale stap, draf en galop eruit zien te krijgen.

Als de zak dat heeft overleeft (of de verkoper Haha! ) koop ik hem de lol is mij wel 100 eurie waard

Hahaaha, zullen we wedstrijdje doen wie z'n "verkoper" het er het beste van af brengt Tong uitsteken?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:02

hahahhahahah wat een idioten, zou ik echt schijt aan hebben *LOL* wahhaa ja letterlijk ja