Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:04

joy76 schreef:
Heb ook wel hogere bedragen dan dit gehoord, dus volgens mij is het best redelijk. En helemaal als je in een situatie zit waarin het lastig is om financieel het hoofd boven water te houden, is het begrijpelijk. Overigens zou ik persoonlijk niets vragen aan bijrijd(st)ers. Ik denk namelijk altijd maar zo: je vindt gemakkelijker een leuk verzorgpaard dan een betrouwbare bijrijder. Je doet elkaar een plezier, en omdat het paard mijn eigendom is draai ik voor de kosten op. Had ik maar postzegels moeten gaan verzamelen :+

Mee, eens behalve dat bovenste zit ik met gemengde gevoelens.
Ik zou nooit iets betalen als bijrijder. Ik verzorg het paard, train het paard, en breng het naar een hoger niveau. Tien euro per maand ofzo ok tot daar toe. Maar bedragen van 80 euro

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:10

Wendy schreef:
Yinnar schreef:

Die bedragen vind ik dus niet bepaald gemiddeld. misschien rijdt niet iedereen met een barefoot, maar er zijn er genoeg die een tweedehands zadel hebben.
Ik vind 75,00 tot 80,00 euro bepaald geen schijntje nee.

Het zijn zeker wel gemiddelde bedragen. Je kan het niet eens zijn over het zadel. Ik ga inderdaad uit van een nieuw zadel) maar over de rest is weinig in te brengen. Als jij gemiddeld € 100,00 per maand betaald voor stalling dan ben je een gelukkig mens. Maar ik neem aan dat jij, gezien het lage bedrag, je paard op het weiland hebt staan. Voor stalling is het echt een schijntje. Ik ken wel een vereniging die € 100 per maand vraagt voor het stallen van een paard, echter dat is kaal. Dus zonder hooi, stro, voer etc. De mensen daar betalen afhankelijk van hoeveel ze afnemen gemiddeld € 250,00 - € 300,00 per maand. En dat is goedkoop als ik dit vergelijk met andere pensionstallingen. Dus de door jou genoemde bedragen gelden waarschijnlijk voor jou persoonlijk en als jij ervoor kiest een bijrijder te nemen en je wil hier niets voor vragen is dat jouw goed recht. IK vindt gezien de kosten die het houden van een paard met zich meebrengt en het feit dat beide partijen er plezier van hebben een kleine bijdrage in de vorm van € 75,00 - € 80,00 meer dan redelijk is. Maar ik val in herhaling. We mogen ieder onze mening hebben uiteraard. En die van jou respecteer ik dan ook.

metternich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:13

Ik heb een geweldige bijrijdster die alles met het paard mag doen, springen, dressuur, buitenrijden, wedstrijden etc. Ze betaald hier niets voor omdat ik er heel erg mee geholpen ben dat ze 3 a 4 dagen mijn paardje goed verzorgt. Als ik op vakantie ben doet ze hem de hele periode alleen. Als ze op vakantie wil met paard breng ik haar weg en haal haar op. Als je een goede bijrijdster heb die zuinig is op je spullen en alle liefde geeft aan je paard en er altijd is vind ik een bijdrage overbodig.

Daarbij wil ik wel zeggen dat het heel moeilijk is een goede bijrijdster te vinden.

De kosten van het (onder)houden van een paard zijn hoog, maar als je een paard aanschaft vind ik ook dat je genoeg financiele middelen moet hebben om er goed voor te kunnen zorgen. Dit moet niet afhankelijk worden van een bijrijdster. Uiteraard met alle respect voor de mensen die het anders doen. Iedere situatie is natuurlijk anders

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:20

Berekening van Wendy boeit mij helemaal niets als verzorgster.
Haar aanschaf, haar probleem.

Wanneer ik een bijrijdpaard zoek kijk ik naar wat voor mij de beste situatie is.

Mag ik helemaal gratis een fjord verzorgen die 24 uur per dag op een wei staat en waar geen bak is en die nooit van zijn leven aan dressuur heeft gedaan en waarop alleen wordt buitengereden. Dan bedank ik want dan ga ik toch echt liever naar de manege met zijn binnen en buitenbak en wel dressuur getrainde paarden.

Mag ik helemaal gratis een paard met een top dressuur afstamming gaan inrijden. Dan bedank ik ook voor de eer. Zit mij te veel risico van vallen en wat breken aan vast. (nog even afgezien van dat ik geen paard kan inrijden)

Mag ik een leuk paard bijrijden voor 4 dagen per week tegen een vergoeding van 60 euro per maand dan is het dag manege en kies ik voor het bijrijdpaard.

Maar hetzelfde paard voor maar 2x per week laat ik staan dan kies ik weer voor de manege.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:22

lindsey schreef:
Berekening van Wendy boeit mij helemaal niets als verzorgster.
Haar aanschaf, haar probleem.

Precies Lachen

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:25

Weet je wat het is.. ik ben 1x eerder op zoek geweest naar een bijrijdster en vroeg toen geen bijdrage.. je wil niet weten wat voor reacties ik toen heb gekregen!! Kinderen van een jaar of 12 die mijn paard wel effe zouden trainen.. of hun vriendinnetjes er ook op mochten.. al van dat soort dingen!! En ik wil niet zeggen dat als iemand niet wil mee betalen dat ze dan per definitie niet serieus kunnen zijn, want ik heb zelf ook nooit hoeven betalen voor mijn verzorgpaard en dat ging net zoals door metternich omschreven! Maar ik hoop op deze manier een bepaalde schifting te maken nog voor mensen reageren! Ik ben ook niet afhankelijk van die bijdrage, kan het ook in mijn eentje af, maar als je er ook nog les bij krijgt en je mag verder alles met een paard van een goed niveau vind ik 75,- toch niet te veel betaald! En alles komt uiteindelijk bij het paard terecht!! Maar goed, ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen hier over dachten.. heb geen "vuurpeleton" willen open! Iedereen die wel normaal zijn mening heeft willen geven bedankt!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:26

Oeps foutje Ik had dus eigenlijk Yinnar's berekening moeten zeggen omdat zij de kosten van haar paard wil doorberekenen aan de bijrijder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:27

Je kunt dan in een advertentie er toch bijzetten, vanf 16 jaar ofzo?
heb je al die penny zooi niet Lachen

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:28

Op dit moment heb ik zelf geen eigen paard, in ons achterhuis heb ik 2 stallen plus 2 paarden, deze rij ik maar betaal er niks voor, stertker nog de eigenaar betaald alles, eten veearts voer, helft van het startgeld etc, en ik rij erop. Mochten ze verkocht worden en ik koop zelf geen eige... maar ga opzoek naar een bijrijpaard ga ik niet betalen. mensen die iemand zoeken hebben erzelf te weinig tijd voor, dat is hun probleem, ik wil wel rijden en alles wat erbij komt kijken maar ga niet betalen. Zij moeten juist blij zijn dat ik erop wil!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:29

Het is tegenwoordig precies een hype om een bijrijder te nemen die de kosten mee betaald.
Het is jou paard toch?

Ik ben een serieuze bijrijdster, als ze geld vragen vind ik de eigenaars juist niet serieus. En zeg ik vriendelijk nee. Want ik hou niet van rijden alleen, als ik rij wil ik het paard kennen. Dus mest ik ook uit, en help de eigenaar met tal van dingen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:30

Een advertentie waar ik zelf al eens op gereageerd heb als bijrijder was er 1 waar ze iemand zochten van 21 jaar of ouder, geen bijdrage en verplicht les om de week, zelf te betalen, bij hun instructeur.
Die voorwaarden waren ook om een schifting te maken. De leeftijdsgrens was geen harde regel, maar meer om de reacties van 12-jarigen te voorkomen.
Ik vond dat wel een goede regeling Lachen
Alleen de eigenaar bleek een grote eikel te zijn Boos!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:32

als je 70/80 euro betaald er een x aantal keren in de week opzit, wordt de eingenaar en het paard er beter van. (teminste als je een redelijke bijrijder vind.) je betaald een behoorlijk bedrag, maar het paard zal nooit je eigen paard worden, dus je investeert ergens in... en als de baas van het paard beslist om hem te verkopen.. dan zit je! Je hebt wel braaf betaald. maar hebt geen poot om op te staan.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:33

katiavl schreef:
Het is tegenwoordig precies een hype om een bijrijder te nemen die de kosten mee betaald.
Het is jou paard toch?

Ik ben een serieuze bijrijdster, als ze geld vragen vind ik de eigenaars juist niet serieus. En zeg ik vriendelijk nee. Want ik hou niet van rijden alleen, als ik rij wil ik het paard kennen. Dus mest ik ook uit, en help de eigenaar met tal van dingen.

Ja idd, eigenlijk moet de eigenaar al blij zijn dat er iemand, een serieuze ruiter op wil rijden!!1 Die er geen geld voor vraagt!!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:34

en hoe zou het zijn als iedereen zo dacht, weinig paardeneigenaren dan

lesilla

Inderdaad, en dat gebeurd wel eens meer.

Lessen met goede lesgever Haha! vind ik wel een must. Geef ik dat geld liever hier aan. Is toch veel belangrijker?

Achterom

katiavl schreef:
Inderdaad, en dat gebeurd wel eens meer.

Lessen met goede lesgever Haha! vind ik wel een must. Geef ik dat geld liever hier aan. Is toch veel belangrijker?

Dat bedoel ik Lachen

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:37

ja idd... ik zou zelf in iedergeval geen 80 euro betalen om op een paard van een ander te rijden, nu is dat in het noorden van het land volgens mij ook nog niet zo standaard als het zuiden.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:37

@irene85.. Heb je gelijk in... maar da's een kwestie van vertrouwen.. Mijn paard gaat nooooit weg.. durf ik voor te tekenen en mocht ik het toch doen consequenties voor mij er op te zetten (uiteraard drastische medische ingrepen uitgezonderd). En bekijk het eens van de andere kant... Als je bijrijdpaard ziek wordt en wekenlang onder behandeling van een veearts staat (kosten rijzen de pan uit)... als bijrijdster blijf je buiten schot.. Als je ziek bent of op vakantie.. je hoeft geen vervanging te regelen en wat is dan 75,-nou vergeleken met de 310,- die ik elke maand kwijt ben? Terwijl je wel dezelfde voordelen als ik hebt en er ook nog eens les bij krijgt!

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:39

Is in het Noorden inderdaad niet gebruikelijk.. kom elk weekend in Drenthe dus weet wel waar 'k over praat. Maar hier (r'dam) ligt dat net even anders

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:39

Het zijn zeker wel gemiddelde bedragen. Je kan het niet eens zijn over het zadel. Ik ga inderdaad uit van een nieuw zadel) maar over de rest is weinig in te brengen. Als jij gemiddeld € 100,00 per maand betaald voor stalling dan ben je een gelukkig mens. Maar ik neem aan dat jij, gezien het lage bedrag, je paard op het weiland hebt staan. Voor stalling is het echt een schijntje. Ik ken wel een vereniging die € 100 per maand vraagt voor het stallen van een paard, echter dat is kaal. Dus zonder hooi, stro, voer etc. De mensen daar betalen afhankelijk van hoeveel ze afnemen gemiddeld € 250,00 - € 300,00 per maand. En dat is goedkoop als ik dit vergelijk met andere pensionstallingen. Dus de door jou genoemde bedragen gelden waarschijnlijk voor jou persoonlijk en als jij ervoor kiest een bijrijder te nemen en je wil hier niets voor vragen is dat jouw goed recht. IK vindt gezien de kosten die het houden van een paard met zich meebrengt en het feit dat beide partijen er plezier van hebben een kleine bijdrage in de vorm van € 75,00 - € 80,00 meer dan redelijk is. Maar ik val in herhaling. We mogen ieder onze mening hebben uiteraard. En die van jou respecteer ik dan ook.
[/quote]

Onzin van die 100 euro per maand. Ik kan mijn paard kwijt voor 100 euro incl. alles: hooi, stro, water, heel veel wei, een heel grote buitenbox!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:40

Het grote verschil is dat je geen mede-eigenaar bent, maar bijrijdster. Als het er op aan komt heb je als bijrijdster gewoon niks te zeggen. Dat is het grote verschil.

En om eerlijk te zijn... er zijn zoveel mensen die roepen dat hun paard nooit weg zal gaan, maar op de een of andere manier hebben ze soms ineens een andere? Er is als bijrijder geen enkele garantie, hoe goed de bedoelingen vna de eigenaar ook zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:40

Dat is dan ook weer niet gemiddeld, maar spotgoedkoop Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:41

Is het zo erg dat je zadel verslijt? Liever men paard in goede conditie en wat minder lang met het zadel.

KellyG

[quote
Onzin van die 100 euro per maand. Ik kan mijn paard kwijt voor 100 euro incl. alles: hooi, stro, water, heel veel wei, een heel grote buitenbox!
[/quote]

dan heb je mazzel. In de buurt van r'dam en 100 betalen, dan moet je blij zijn als het de volgende dag nog overeind staat (dat geitenhok dan)

_Marianne

runningkawa schreef:
Dat is dan ook weer niet gemiddeld, maar spotgoedkoop Haha!

Ja dat klopt Haha! Dat heb je in die boerengaten he :p