Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Heb je een merknaam of een site waar het te koop is
ThaGirl schreef:Ik heb ook rubber (koeien)matten in de paardenstallen liggen, voor de helft. Daar waar de matten liggen leg ik dan ook (bijna) geen stro, dat is gewoon niet nodig. wille ze graag in het stro liggen, dan gaan ze maar in het andere deel van de stal liggen waar wel stro ligt.
Het bespaart zo enorm veel stro, want mijn ene stal is zo'n 3,5 bij 6 meter ofzo (ong ter grote van 2 stallen).
DubbelDun schreef:@Anneke: je bedoelt een rubber gietvloer ??
Maar die is niet waterdoorlatend en dan heb je dus wel een hele schuine vloer nodig wil het vocht dan snel weglopen. Als dat niet zo is heb je toch echt nog een vochtopnemende bodembedekker nodig hoor.

merrieveulen schreef:ik zou de matten niet zonder strooisel gebruiken, het trekt immers net zo koud op als beton, en dat is niet fijn om op te liggen. een laag zaagsel of stro erover is wel zo prettig voor het paard.

Boyke_Candy schreef:Merrieveulen: Dat denk ik dus niet. Rubber matten isoleren, als je paard gaat rollen in het stro, rolt hij zo al het stro aan de kant waardoor het ook vlak op de grond ligt. Dan denk ik dat rubber beter isoleert als stro.

kimmie261 schreef:ik heb van die echte stal tegels,4 cm dik,vocht doorlatend en niet glad....
ze zijn duur,maar je bespaard zeer duidelijk op stro vlas of wat anders ,tenzij je dat er weer overheen gaat gooien,dan doe je dus dubbelop...en is het niet goedkoper..
ook qwa arbeidstijd is het zeer besparend,je veegt de mest eruit en klaar..meer niet,echt super...ik ben zeer tevreden...stallen zijn schoon,netjes en warm..(en droog),en de paarden liggen zacht,zachter als op het beton.