Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Re: Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:59

Maarja, over over dingen heen lezen gesproken... Wij zijn blijkbaar niet de enigen die dat doen Haha!

Lips are sealed

Joyvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:42

Ik weet niet of de dunnere mest minder blijft hangen als je talkpoeder gebruikt.
Ik denk eerder dat je wellicht iets aan de voeding zou kunnen veranderen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 06:43

kimmie261 schreef:
nou ja,bij deze een open vacature...

wie wil mijn 5 ruinen (oke 4 ruinen en 1 hengst) hun pielie schoon komen maken,en ook voor het evt paringsseizoen,van te voren even komen schoonmaken Tong uitsteken Haha!

betaling..uuuhhhh,rondje op maestro zitten ???

(ik moet me netter gaan gedragen ,ik moet me netter gaan gedragen,ik moet me netter gaan gedragen ,ik moet me netter gaan gedragen Bloos Bloos )

Woowwooowwooow! Wat een machtig beest is Maestro :| Als die ooit te koop staat, ondanks zijn blessure: laat het me weten. Want dat is serieus écht mijn droompaard!

Oja zie: http://www.paardentips.com/kk_1400008.html

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:08

Maartje1990,

Lees eerst eens goed voordat je in het wilde weg dingen gaat zeggen. Ik heb nooit wat over schoonmaken met baby-olie gezegt. Ik heb er zelfs niet eens aan gedacht, haha!

Jou argumenten kwamen trouwens pas na mijn bericht. Ik vind het wel grappig hoor, dat je lomp bent, maar misschien moeten wij leren hoe we een paard zijn geslacht moeten wassen, maar een cursus begrijpend lezen, of uberhaupt lezen, is voor jou wel een goede optie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:43

Onyx88 schreef:
Maartje1990,

Lees eerst eens goed voordat je in het wilde weg dingen gaat zeggen. Ik heb nooit wat over schoonmaken met baby-olie gezegt. Ik heb er zelfs niet eens aan gedacht, haha!

Jou argumenten kwamen trouwens pas na mijn bericht. Ik vind het wel grappig hoor, dat je lomp bent, maar misschien moeten wij leren hoe we een paard zijn geslacht moeten wassen, maar een cursus begrijpend lezen, of uberhaupt lezen, is voor jou wel een goede optie.

ik had ut ook niet tegen jóu over die baby olie maar tegen ivystoeter, als je goed gelezen hebt (wat dus jóu probleem is niet het mijne) dan had je dat wel begrépen! dus mijn lezen is prima!

en jou bericht heb ik gequote omdat ivystoeter dus vond dat 1x genoeg was om te zeggen dat jullie wat fout doen. maar jij zei dat ik niet zonder argumenten iets moest zeggen dus ik gaf even wat argumenten. níet omdat jij baby olie gebruikt dus, ik hoop dat dat duidelijk is nu??
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 29-11-06 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:47

Maartje1990 schreef:

Citaat:
Gezien dat feit ook maar een vraagje richting jou:
- Waarom kies jij ervoor geslachtsdelen te reinigen met Badedas. Badedas is een douchegel Bloosen NIET bedoeld voor het reinigen van geslachtsdelen.

Badedas (zoals ik al eerder zei, maar waar jij dan overheen gelezen hebt) staat erom bekent dat ze een desïnfecteerende werking heeft. dus is wél geschikt om geslachtsdelen mee te reinigen.

Sorry hoor, maar dit is wel het meest lachwekkende argument dat ik ooit gehoord heb. Iets is geschikt OMDAT het desïnfecteert? Lijkt me niet. Iets is geschikt omdat het zeepvrij is, omdat het ABSOLUUT geschikt is voor IEDERE huid (ook de meest gevoelige), en omdat het DE JUISTE PH-WAARDE heeft. Badedas mag dan misschien desïnfecteren, en misschien is het zelfs PH-(huid)neutraal (dat weet ik verder niet en PH-neutraal en PH-huidneutraal is inderdaad iets verschillends), maar GEHEID dat het IN IEDER GEVAL niet PH-penis-en-koker-van-een-paard-neutraal is. De geslachtsdelen van de mens hebben al een andere PH-waarde dan de rest van het menselijk lichaam, geslachtsdelen of überhaupt de huid van een dier is wéér totaal anders. Ik vind het dus zelfs slecht om iets als Badedas te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:48

Oh, en ik vergeet er nog bij te zeggen dat ook niet voor iedere huid geschikt is, want mijn huid valt al af. Als ik ergens allergisch voor ben...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:54

ach als je mij niet gelooft, vraag het dan na aan de mensen die écht proffesioneel zijn op dat gebied (jullie dus níet), vraag het na aan dokters dierenartsen, badedas ís desïnfecteerend en ís goed te gebruiken om hiermee de koker schoon te maken als je deze tenminste goed naspoelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:56

Maartje1990 schreef:
ach als je mij niet gelooft, vraag het dan na aan de mensen die écht proffesioneel zijn op dat gebied (jullie dus níet), vraag het na aan dokters dierenartsen, badedas ís desïnfecteerend en ís goed te gebruiken om hiermee de koker schoon te maken als je deze tenminste goed naspoelt!

ALLES is goed te gebruiken als je het goed naspoelt. Maar uit je korte stompzinnige antwoord kan ik aardig opmaken dat je weinig argumenten hebt om even fatsoenlijk te reageren op mijn argumenten. Of misschien heb je het wel helemaal niet gelezen ("oh daar staat een hele lap tekst met woorden als niet geschikt, ze gelooft me niet, ga het maar navragen")?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:57

Hmm sorry maar als ik ooit nog 't aan jongetjespaarden ga beginnen ga ik toch echt dat spul kopen dat je bij de ruitershop kan kopen en dat er echt voor is gemaakt. Babyolie lijkt me dan nog onschuldig maar douchegel... Dan heb ik liever spul dat er speciaal voor gemaakt is. Knipoog

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:05

Badedas? Nee, nooit gebruiken. Waarom denk je dat er voor vrouwen allemaal aparte middeltjes op de markt zijn om je jeweetwel mee te wassen (en zelfs die zijn niet echt bevorderlijk voor de lichaamseigen zuurgraad). En dan wil jij je paard met een redelijk agressieve douchegel gaan wassen? Een paard is een paard en geen mens dus je moet toch echt proberen te voorkomen al je mensenspullen op je paard te gebruiken. het paardenlichaam zit nu eenmaal HEEL anders in elkaar.

En ja ik heb het aan de dierenarts nagevraagd en nee die zei mij niet dat ik Badedas eens moest proberen. Sterker nog hij adviseerde helemaal niks aan chemische troep te gebruiken en gewoon met een beetje lauw water te proberen de velletjes te weken en schoon te maken. Eventueel een babydoekje PH-NEUTRAAL en voor de GEVOELIGE huid. That's it.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:39

pfff wat een discussie weer....
op sommige momenten neemt die topic een hele andere wending dan dat de bedoeling was.....
maar goed we gaan vrolijk verder Haha!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:09

Leuk, dat één betweter het zo op gang houd Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:51

Nog een zestienjarige breezahslet ook Lachen

Sorry, niet aardig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:56

kimmie261 schreef:
nou ja,bij deze een open vacature...

wie wil mijn 5 ruinen (oke 4 ruinen en 1 hengst) hun pielie schoon komen maken,en ook voor het evt paringsseizoen,van te voren even komen schoonmaken Tong uitsteken Haha!

betaling..uuuhhhh,rondje op maestro zitten ???

(ik moet me netter gaan gedragen ,ik moet me netter gaan gedragen,ik moet me netter gaan gedragen ,ik moet me netter gaan gedragen Bloos Bloos )

Jij moet je niet netter gaan gedragen, jij moet in therapie Haha! Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:15

Bloos! is het al zo erg met mij....

ik schaam me ook,ik gedroeg me gister zeer onnet...zal het niet meer doen.. Haha!

enne LilianR als ik maes nog eens zat ben, geef ik wel een gil... Ja

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:49

kimmie261 schreef:
nikkiej_86 ik zit echt al heel wat jaartjes in de paarden,al meer jaartjes als dat de meeste hier oud zijn( Bloos! hoe oud ben ik dan wel niet),en ik ga toch echt niet aan mijn paarden hun piel zitten,nooit gedaan,ook echt NIET van plan ooit te gaan doen,

daarnaast heb ik nooit dat mijn paarden hun piel laten zien,als ik bij ze ben,dus dan weer mijn vraag,hoe fluiten jullie dat ding naar buiten dan?? Haha!

Bij de meeste ruinen/hengsten regelt t zich ook meestal zelf wel. Maar soms dus ook niet. Op mijn oude stal was er een ruin en die zijn koker was echt goor, elke maand weer. Schimmel kaas was er niets bij Vingers aflikken . We hebben dan ook van de DA een spulletje gerkegen waarmee we zijn koker schoon moesten maken( zeep -badedas Haha! e.d kan dus infecties veroorzaken) elke maand weer. Helaas liet hij m ook nooit hangen en kreeg hij een soort van verdoving waardoor hij m er uit liet hangen Haha! .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:05

linda_arnold schreef:

niet dat ik me aangesproken voel ofzo, maar je zult het wel over mij hebben hé?

jullie zijn het gewoon niet eens met mijn argumenten (en ja soms heb ik wat te fel gereageerd sorry daarvoor) en dan wordt ik zo maar uit gemaakt voor betweter? omdat ik het beste met jullie paarden voorheb? het enige wat ik wil is het beste voor jullie paarden, en jullie doen of ik zojuist gezegt heb dat je ze moet gaan mishandelen ofzo!

in ieder geval (om toch wat vriendelijker te doen) sorry als ik wat fel reageerde, ik wil ook geen ruzie. maar ik blijf bij mijn eigen ideen als jullie het dan daar niet mee eens zijn, nou okee.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:12

Maartje1990 schreef:
linda_arnold schreef:

jullie zijn het gewoon niet eens met mijn argumenten (en ja soms heb ik wat te fel gereageerd sorry daarvoor) en dan wordt ik zo maar uit gemaakt voor betweter? omdat ik het beste met jullie paarden voorheb? het enige wat ik wil is het beste voor jullie paarden, en jullie doen of ik zojuist gezegt heb dat je ze moet gaan mishandelen ofzo!

in ieder geval (om toch wat vriendelijker te doen) sorry als ik wat fel reageerde, ik wil ook geen ruzie. maar ik blijf bij mijn eigen ideen als jullie het dan daar niet mee eens zijn, nou okee.

als je bij je eigen ideeen blijft prima toch? Maar laat andere dan ook in hun waarden. Misschien is een andermans idee ook nog helemaal niet zo slecht. Ik wil nog een ding zeggen over t badedas gebruik. Vraag t desnoods nog eens aan een andere DA misschien verandert zijn mening wel je eigen ideeen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:13

Ongelooflijk dit Bloos

Citaat:

Als je je niet aangesproken voelt waarom blijf je dan eindeloos reageren

Ja ik doelde idd op jou, omdat dat bijna het hele topic inmiddels om JOU draait.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:16

linda_arnold schreef:

blij dat je me in ieder geval leuk vindt Haha!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:02

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:06

bij mij geopereerde ruin haal ik inderdaad wel van die zwarte prut uit zijn koker,en bij de andere ook ,af en toe,als ik er aan denk..maar aan zijn pielemoos,neeeeeee...mag ie echt zelf doen..hahahhah

ik zit me dan te bedenken,ik heb zo'n buurvrouw die heel nieuwschierig is hier,en die altijd kijk wat ik doe,hoe ga ik die in het duits uitleggen,als ik met mijn paard zijn zaakje in mijn handen zit,dat ik hem schoonmaak...hahahaha

nee laat maar...

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:08

*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:11

Nors opkijken zeg het maar Marshaha,ik dacht mss heb je er wel een mooie duitse zin voor..

"ahh ,aber wat macht du denn??"

"ich mache mijn pferd sein "(geef het een leuke duitse naam)" sauber"... hhahahaha

ja ja,sauber he.... Nors opkijken Nors opkijken