kiko schreef:'s winters hoeft een paard niet de hele dag buiten te staan, maar een paar uurtjes is wel lekker, of het nou in de paddock is of wei. Het is goed voor hun bewegingsmechanisme.
Wij kunnen ook niet als we uit ons bed komen gelijk een sprintje trekken.
Een paard moet bewegen en daarnaast ontwikkel je ook stalondeugden als je ze binnen laat staan.
Ik heb mijn paarden met sneeuw zelfs naar buiten gegooid (klein uurtje), ze weten zelf wat ze kunnen, en af en toe moet je niet kijken dan zweven ze door de wei en denk je o mij god, maar ze weten het precies en ze vinden het heerlijk rollen in de sneeuw.
Mensen zijn soms veelste voorzichtig. Paard mag niet met anderen naar buiten, want stel je voor dat ie een trap krijgt. Dus moet ie alleen de wei in rondom in de peesbeschermers en springschoenen aan. Onder het zadel kunnen ze ook een trap krijgen. Ik heb vorig jaar mijn paard verloren doordat een ander paard hem een trap verkocht tijdens de les. Mijn paard had op meerdere plaatsen been gebroken. Einde verhaal.
Ik zal voor de pensionstal gaan. ik 7 jaar geen binnenbak gehad en ja, je moet dan soms in de regen rijden, maar dat liever dan op een fabriek staan. Waar je rekening moet houden met de lessen en alle betweters. Ik sta liever op een stal waar mijn paard het super naar zijn zin heeft en ik wat minder, dan dat ik het er geweldig heb en mijn paard 23 uur op stal moet staan en een stalondeugd ontwikkeld.
Ja maar dat zijn dus risico's die je niet kan lopen met paarden van anderen van 10.000 tot 50.000 euro..
Dan kunnen paarden zich nog zo goed redden, maar je wilt dan echt niet het risico lopen dat z'n paard verongelukt.
Dus nee, bij ons kwamen ze niet buiten als het sneeuwde..