Wie gebruikt dit "onding"?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Re: Wie gebruikt dit "onding"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:36

'mmm, lekker hoor! zo'n zak met een mengsel van poep en plas, komen lekker vliegen op af. Lekerrr Vork

Tijdens buitenrijden oid snap ik het wel, net zoals in Delft, daar rijd ook de paardentram, daar hebben ze ook een poepzak [niet deze, een heel wat simpelere en ook mooiere] zodat niet iedere chinees die daar rondloopt meteen in de paardenstrond stapt, leuk welkom in Nederland als dat wel zo is. En idd de gemeentes die het niet willen. Of de trailers ..

Maar gewoon op stal etc. is het toch gewoon niet gezond man? Ik snap niet hoe een paard er geen last van kan hebben als ie rolt ofzo. En als hij gaat liggen, en er zit poep en plas in. Dan denk ik dat je flink wat te poetsen hebt onder de buik als je weer bij je paard komt. En dan kan je wel zo'n emmertje neerzetten, zoals op dat ene plaatje hier ergens in het topic .. maar denk niet dat een paard zin heeft om heel de dag boven een emmertje te gaan staan Clown

En hoeveel paarden hebben ze getest? Misschien hebben ze 10 gemiddelde manegepaarden gepakt .. of hebben ze jonge dieren gepakt? of dieren die snel schrikkerig zijn? Maarja .. ik koop het niet voor mijn paard Clown Ik ga lekker stallen uitmesten .. verbrand je nog wat ook Tong uitsteken

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:38

Ik Haha!
heel fijn, niet zo veel werk met de stal schoon maken Ja

grapje Tong uitsteken
nee ik ga dit ding echt niet aan mijn pony hangen..of het met echt erges nodig voor zijn Knipoog
mm..testen? ik denk dat ze het niet getest hebben en alleen voor de foto omgedaan hebben en dat paard flink veel verdovings en slaap middelen heeft gehad Clown

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:26

wat n idioten zeg Misselijk dat verzin je toch niet werkelijk Ziek
je zal je paard maar n pamper om willen doen... pfff koop dan geen paard... Wow! Ziek
gelukkig zijn er vast geen mensen die zo'n ding werkelijk kopen.... en anders heb ik medeleide met het arme arme paard Nagelbijten / Gniffelen Nors opkijken

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:45

ruitje schreef:
Ach, mensen vinden een deken opdoen ook niet erg.
Dan heeft een paard toch ook riemen ed over zijn lijf lopen....

Niet dat dit iets voor mij zou zijn, maar sommige reacties vind ik dan een beetje TE:)

Meestal hangen bij een deken de riemen onder het lijf Haha! en hangt er verder geen gewicht aan.

Laat mij maar lekker verder de stallen mesten. Is ook goed voor mijn calorieverbranding en spierballen Haha!
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 28-10-06 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:46

Afbeelding
Hij is dus van de bovenkant gewoon los Nagelbijten / Gniffelen

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:48

suusiejj schreef:
Vivande schreef:
Zo, daar loop je nog eens mee voor l.ul Nagelbijten / Gniffelen

haha jah
zie me eigen al rijden met asra op concour hahahahaha
en van die kleine k*t koters die dan tennis ballen erin gooien Nagelbijten / Gniffelen
mensen die staan te schateren aan de kant
en ik die zo verder rijd Rolleyes alsof het de normaalste zaak van de wereld is Clown

Of de lege blikjes, zoals bij die vangnetten langs sommige fietspaden Haha! Haha!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:52

Hahaha ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit zag,
Hoe zit dit ooit hebben kunnen ontwikkelen Tong uitsteken Tong uitsteken

Lijkt mij ook niet dat iemand dit serieus gaat gebruiken,
En ik in ieder geval niet, Knipoog Knipoog
Een paard kan hier lijkt mij niet mee liggen of rollen.
Nee een deken krijgt die van mij straks wel en een stal maar dit zal ik haar maar besparen, mijn moeder ziet me aankomen, die vind dekens al niks,
Zo maar ff zeggen, kijk mam dit wil ik op mijn verjaardag Haha! Haha! Haha!
Kijken wat ze zegt Haha! Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:53

geintroduceerd op 1 april? Koe nee, niks voor mij, me paard zal er helemaal niet blij mee zijn

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:54

dan kende er beter een emmer onder houden de hele dag...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:55

ik snap niet wat jullie hier allemaal tegen hebben
ik gebruik het
mijn pony gaat nooit liggen hij vind het volgens mij leuker om op zijn benen te blijven staan
zo zwaar word het eigelijk niet van de mest en pis hoor
ik schat zo'n 10 kg
ik weeg wel meer hoor

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:07

Margreth schreef:
ruitje schreef:
Ach, mensen vinden een deken opdoen ook niet erg.
Dan heeft een paard toch ook riemen ed over zijn lijf lopen....

Niet dat dit iets voor mij zou zijn, maar sommige reacties vind ik dan een beetje TE:)

Meestal hangen bij een deken de riemen onder het lijf Haha! en hangt er verder geen gewicht aan.

Laat mij maar lekker verder de stallen mesten. Is ook goed voor mijn calorieverbranding en spierballen Haha!

Het ging mij over het feit of een deken comfortabel is voor een paard?
Een zadel? Een pessoa? Enz.. Enz...

We hangen honderden rare dingen aan een paard, díe zijn voor ons echter 'normaal' dus verwachten we dat het paard het ook 'normaal' vind.

Nu zie je als mens iets raars en dan ga je er vanuit dat het paard er last van heeft?

Wat een onzin ook dat een paard het erg zou vinden om zijn eigen poep te voelen? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar die van mij zitten negen van de tien keer onder de grootste poepvlekken. En echt niet omdat er nooit uitgemest wordt Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:09

dit vind ik echt te gek worden hoor koop dan liever geen] paard als je er nog te lui bent om goed voor te zorgen ik zal bij hun zo'n zak eronder hangen kijken hoe hun dat zullen vinden

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:09

ja dat is het juist :p

mijn vorig berichtje was maar een grapje hé een beetje sarcastisch !

paarden gaan in de winter altijd in hun eigen .... liggen voor ectra warmte

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:11

Olifant schreef:
dit vind ik echt te gek worden hoor koop dan liever geen] paard als je er nog te lui bent om goed voor te zorgen ik zal bij hun zo'n zak eronder hangen kijken hoe hun dat zullen vinden

Noem mij 1 reden waarom zo'n ding aan je paard hangen zou betekenen dat je er niet voor goed zorgt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:14

nou als jij het veel inspanning vind om je stal niet uit te mesten ik denk niet dat jij het fijn zou vinden om je eigen 'uitwerpselen' onder je had hangen de hele dag Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:16

flippieh schreef:
ik snap niet wat jullie hier allemaal tegen hebben
ik gebruik het
mijn pony gaat nooit liggen hij vind het volgens mij leuker om op zijn benen te blijven staan
zo zwaar word het eigelijk niet van de mest en pis hoor
ik schat zo'n 10 kg
ik weeg wel meer hoor

haha ik lach me rot om jou berichtje Bloos
prachtig Haha!

ook al meen je het wel Vingers aflikken

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:17

Olifant schreef:
nou als jij het veel inspanning vind om je stal niet uit te mesten ik denk niet dat jij het fijn zou vinden om je eigen 'uitwerpselen' onder je had hangen de hele dag Haha! ?

Een paard is geen mens... Een paard staat in een hok van 3 bij 3 IN zijn eigen uitwerpselen, en hij gaat er nog in liggen ook!

Nog beter, vaak ligt zijn hooi door tussen zijn eigen uitwerpselen en plas in?

Nee dat zal hij prettig vinden Clown .

Die 'vermenselijking' van paarden altijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:20

jaa een stal maar zo'n ding onder je paard zn benen lijkt me niet egt prettig hoor .. maar als jij je paard dit wil aandoen Scheve mond

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:25

Olifant schreef:
jaa een stal maar zo'n ding onder je paard zn benen lijkt me niet egt prettig hoor .. maar als jij je paard dit wil aandoen Scheve mond

Ik heb nergens gezegd dat ik dit ding ga gebruiken of wel....

T gaat mij alleen maar om t feit dat sommige mensen doen alsof dit de verschrikkelijkste dierenmishandeling is, en dat vind ik overdreven Haha!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:25

Lijkt me nog een gevaarlijk ding ook nog,volgens mij kunnen ze er lelijk vast in komen te zitten.Los daar van is het volgens mij meer werk om dat ding op te tuigen en er weer af te halen als
ff die stal mesten.Vind het er ook nog eens belachelijk uitzien ook,moet je je wel heel erg vervelen als je zo iets bedenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:26

ooh ik vind het opzich ook geen dierenmishandeling maar het lijkt me imo niet egt prettig voor het paard btw leuke avatar heb je Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:30

ruitje schreef:
Olifant schreef:

Een paard is geen mens... Een paard staat in een hok van 3 bij 3 IN zijn eigen uitwerpselen, en hij gaat er nog in liggen ook!

Oh ja staat een paard op stal?
Ik heb van begin af aan geleerd dat een paard buiten hoort te staan en alleen in de winter als het echt slecht weer is alleen 's nachts op stal komt.
Een paard dat 24/7 steeds op stal staat is beter af in de slacht.
En zo een ding zou ik alleen maar gebruiken als je een paard voor de kar zet of ermee in een dorp of stad gaat rijden maar niet op de wei.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:32

hns schreef:
ruitje schreef:

Oh ja staat een paard op stal?
Ik heb van begin af aan geleerd dat een paard buiten hoort te staan en alleen in de winter als het echt slecht weer is alleen 's nachts op stal komt.
Een paard dat 24/7 steeds op stal staat is beter af in de slacht.
En zo een ding zou ik alleen maar gebruiken als je een paard voor de kar zet of ermee in een dorp of stad gaat rijden maar niet op de wei.

Ja, ik zeg inderdaad in mijn bericht dat een paard 24 uur per dag op stal staat Clown . niet dus....

Als je toch leest wat er niet staat, waarom lees je het dan nog Haha!
Laatst bijgewerkt door ruitje op 28-10-06 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:34

heb jij je paard dan ook 24 uur op stal staan ?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:41

Nee. Mijn paarden worden uitgebracht in de topsport, dus 24 uur per dag weidegang zit er niet in. Mijn uitgekoersde draver had ik wel dag en nacht buiten staan.

Verder gaan onze paarden in de zomer in de ochtend de paddock in en in de middag het land op.

Helaas kan het land het niet aan als we ze ook in de winter daar laten lopen, dus dan gaan ze de paddock in.

Ik zie persoonlijk niet zo wat dat met het gebruik van deze poepzak te maken heeft, maargoed...