Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:38

Misschien dat je over 15 jaar het juist wel heeerlijk vind om na een drukke dag vergaderen, je paard te pakken en een ritje door het bos te maken! Niet het idee te hebben dat je elke dag moet trainen om op wedstrijden weer te moeten presteren...
Mijn moeder heeft vroeger altijd veel en goed gereden, nu is ze rector van een middelbare school en heeft het superdruk...ze verdient ontzettend veel geld en dat gaat allemaal naar......de paarden!! Ze hoeft zelf niet meer zo nodig te rijden, maar geniet ervan om ons met de paarden bezig te zien en ze steekt er ook heel veel tijd in...ze moet er echter niet aan dénken om zelf weer naar concoursen te moeten.

Ik ben zelf gelukkig wél in de positie dat ik 2 of 3 paarden kan rijden naast mijn studie rechten, omdat ik thuis woon op 15 min. van de universiteit. Niet dat Nijmegen nou zo'n geweldige stad is, maar goed, dat ik blijf rijden staat wel vast...dan moet je keuzes maken.

Hoeveelste jaars ben jij Zep? Misschien ben ik je weleens tegen gekomen, je studeert toch in Nijmegen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 00:29

Ik vind het zo grappig dat hier allerlei "oplossingen" worden aangedragen om studie/werk met paarden te combineren. Daar ging het helemaal niet om namelijk. Het punt was, dat op het moment dat het niet meer met elkaar te combineren is, je een prioriteit moet stellen. En het gaat er helemaal niet om wat die prioriteit uiteindelijk wordt, dat is voor iedereen een persoonlijke keuze namelijk.

Wat mij ook opvalt (en niet alleen in dit topic) is dat een opleiding meestal wel als oke wordt gezien als reden om te stoppen met rijden/iets anders dierbaars/hobby, maar dat dingen opgeven ten bate van het vervolg van die goede opleiding dan gezien word als zucht naar geld Verward dat snap ik dus niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Ik geef nu dingen die best erg belangrijk voor me zijn op om te kunnen paardrijden, ik vind dat precies hetzelfde.

Ik heb de afgelopen jaren geprobeerd mijn studie met serieus rijden te combineren, en dat is alleen maar ten koste gegaan van beide. Ik houd daar op 2 fronten een zeer onbevredigend gevoel aan over. Daar baseer ik dus mijn stelling op dat ik niet gehinderd wil worden in mijn carriere (= het totaalpakket van mijn opleiding, culturele ontwikkeling en de hele mikmak, die uiteindelijk resulteren in en verdergaan tijdens een interessante en intensieve baan) Als het er echt op aan komt, vind ik mijn opleiding dus echt even belangrijker dan een hobby.

Om terug te komen bij de beginvraag: als ik niet zoveel tijd/geld in mijn paarden zou investeren, zou ik dat in mijn eigen ontwikkeling investeren, wat dat schiet er nu nogal eens bij in.

Ik vind paarden en paardrijden helemaal geweldig. Gelukkig mag ik over niet al te lange tijd dat helemaal full-time gaan doen. Maar hoe leuk het ook is, je gaat er wel in een heel erg klein kringetje van denken. En dat is jammer, want er is echt nog veel meer in het leven waar je voldoening uit kunt halen. Als de paarden voor mij niet meer dan een hobby worden (want zo beschouw ik ze momenteel niet, ook al moet er (bakken met) geld bij) dan zijn ze ook echt niet meer dan dat, en hobby's staan niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje, die beschouw ik als een extraatje. Ik kies mijn hobby bij mijn baan, niet andersom.

En of ik daar nou wel of niet gelukkig en/of een beter mens van ga worden, mag ik dat aub zelf weten?? Boos!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:00

Tja, als het echt niet meer te combineren valt, dan zal ik waarschijnlijk ook voor een carriere kiezen, ik doe mijn opleiding niet voor niks!
Ik denk er nu eigenlijk nog maar niet te veel aan hoe dat gaat worden straks....volgend jaar wil ik Business Law gaan doen en het schijnt dat dat heeel intensief is. Alleen in de weekenden rijden is niks voor mij, want dan raak is alleen maar gefrustreerd dat ik niet kan trainen en dan op wedstrijden ook niks klaar maak. Daarvoor ben ik te fanatiek.
Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat een baan in de paarden niks voor mij is (en zeker niet in het dressuurwereldje).

Soms denk ik: ik ga gewoon naar Duitsland naar Warendorf ofzo en wordt beroepsruiter....het lijkt mooi, maar 40 weken per jaar op concours om paarden van anderen uit te brengen....er zijn een maar paar die er echt goed van rond kunnen komen.

Niemand kan in de toekomst kijken (wie weet heb ik nu wel een mega-crack op stal) maar ik denk niet dat die toekomst in de dressuur ligt.
Ieder weekend ergens een proefje rijden zonder echt veek vooruitgang te boeken is voor mij zo onbevredigend.

Wat me dan nog wel leuk lijkt is om 1 paard uit te brengen in de SGW...je bent dan lekker de hele zondag bezig en je hoeft niet te winnen om een perfecte dag te hebben (dat heb ik bij dressuur vaak wel, dan ga je niet voor de 156 punten) en de training is afwisselender.
Mischien wel samen met mijn zusje...die heeft niet zo veel ambities op carrierevlak, dus die kan dan mooi mijn paard helpen trainen Tong uitsteken

Ik zou later het liefst in Brussel op een groot advocatenkantoor werken en heel interessant zijn, maar als ik dan bedenk dat ik niet meer kan rijden, dan weet ik het zo net nog niet...ik ga juist werken zodat ik een mooie trailer e.d kan kopen...echt een moeilijke afweging!!!! Ik zie wel hoe het gaat lopen, misschien vind ik het straks wel leuk om met mijn kinderen de concoursen af te gaan en hoef ik het zelf niet meer zo nodig....helemaal zonder paarden kan ik me absoluut niet voorstellen...ook omdat ik thuis alle mogelijke faciliteiten bij de hand heb.

Ik denk maar zo: waar een wil is, is een weg, desnoods train ik om 23.00 uur, als je het echt wil, moet het kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:26

[
Citaat:
quote="Zep"]Maar hoe leuk het ook is, je gaat er wel in een heel erg klein kringetje van denken. En dat is jammer, want er is echt nog veel meer in het leven waar je voldoening uit kunt halen. Boos!
[/quote]

Dit is nou mijn ervaring ook, een van de redenen dat ik niet meer fulltime erin zit. Er is zoveel meer in het leven.

Met deze zin ben ik het volkomen eens!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:10

Ben ik het ook helemaal mee eens. ik zit dus wel full time in de paarden en ben erg druk om me toch nog "normaal" te ontwikkelen. Het is een beetje een typisch wereldje met mensen (niet allemaal) die vaak niet buiten hun eigen omgeving en mening willen denken. Ik doe vaak naast mijn werk ook nog een cursus of opleiding waar ik in de toekomst waarschijnlijk niet veel mee zal doen maar die ik goed vind voor mijn algemene ontwikkeling. Veel mensen begrijpen dit niet en dat is twee kanten op de paardemensen zien het nut niet van een opleiding terwijl mensen van een opleiding niet begrijpen dat ik "talenten"weggooi om een beetje op paarden te gaan zitten. En dat laat ik tegenwoordig maar zo, ik ben het zat om mijn keuze steeds weer te moeten verdedigen.