Ribben niet meer kunnen voelen is vet zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Ribben niet meer kunnen voelen is vet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:43

ik vrees dat je het met deze foto zal moeten doen, alle foto's zonder zadel zijn van een jaar geleden. Lachen Ik kan proberen van morgen eentje te maken zonder zadel. Lachen
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:44

@miss_maya, Kijk, en dat snap ik dus totaal niet. Dit vind ik een mooie sportconditie, buikje/pens e.d. zitten toch gewoon in de weg met rijden? En ik neem aan dat ook een Haf lekker moet kunnen bewegen.

Phara, daar kan ik zo weinig over zeggen, maar dat lijkt er mooi uit te zien.

Maar vinden jullie mijn paarden dan mager? Want nu ben ik ook wel eens benieuwd Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:47

ik vind jou paard (van je ava) inderdaad wel wat mager tonen. Ik heb ze liever iets dikker op stal staan. Morgen zal ik een foto proberen te maken van Explosion gewoon op stal (of op weide)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:49

Op welke foto?

Op de net zadelmak foto ben ik het met je eens, de wei foto zeker niet (alleen wat meer spieren) en de crossfoto al helemaal niet. Ik zal morgen ook proberen een standfoto te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:50

vooral op de foto's wanneer je in de bak dressuur aan het rijden bent vind ik hem erg mager tonen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:50

Dat is dus de zadelmakfoto en dat ben ik volledig met je eens.

/edit
bedoel jij die in mijn profiel? Dan ben ik het dus niet met je eens. Hij is niet zo bijzonder bespierd daar, maar IMO zeker niet mager.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:24

ja die in je profiel Lachenze is niet té mager, maar voor het mooie (mijn mening over het mooie Tong uitsteken) heb ik ze liever wat voller, maar iets mooi vinden of niets is natuurlijk een kwestie van smaak! En ik blijf er bij dat je buiten dat erg mooie paarden hebt Lachen Die erg goed verzorgd zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 06:41

Lielle, jouw paardjes vind ik er goed uitzien.

Volgens mij heb ik deze foto nog niet geplaatst, wat vinden jullie van deze merrie op 3-jarige leeftijd, nog hardstikke groen dus?
Afbeelding

En zo is ze op 6-jarige leeftijd, met bespiering:
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:49

de eerste toont erg mager, 2e is niet te beoordelen.

En ik had wel verwacht dat jij mijn paarden mooi op gewicht zou vinden Haha!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:09

Lielle schreef:
@miss_maya, Kijk, en dat snap ik dus totaal niet. Dit vind ik een mooie sportconditie, buikje/pens e.d. zitten toch gewoon in de weg met rijden? En ik neem aan dat ook een Haf lekker moet kunnen bewegen.

Phara, daar kan ik zo weinig over zeggen, maar dat lijkt er mooi uit te zien.

Maar vinden jullie mijn paarden dan mager? Want nu ben ik ook wel eens benieuwd Tong uitsteken

Ik heb even je hele profiel doorgeworsteld Haha! en ik vind geen een paard echt te mager. Ze zijn naar mijn idee allemaal in goede conditie. Alleen het paardje waar je op zit dat je 10 jaar bent zou van mij wel iets voller mogen zijn, maar dat is een foto uit 1985 als ik het goed begrepen heb dus dat lijkt me nu niet echt meer van toepassing Haha!

Verder vind ik dat je bij een paard zijn ribben niet moet kunnen zien maar moet kunnen voelen. Dit is mij toen ook verteld door mijn DA (mijn paard was erg mager toen ik haar kocht dus heb ik advies gevraagd tot hoe ver ik moet gaan met voeren en wanneer ze goed is voor een 4 jarige NRPS'er)
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 27-06-06 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:10

Ik vind dat die pony op de 1ste pagina er super uit ziet Haha! !!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:19

Marcella, dank voor het doorworstelen van mijn profiel Knipoog Ik doelde eigenlijk op de foto's die ik eronder heb geplaatst maar ik vind het wel erg leuk dat je die moeite hebt genomen. Ik ben het volkomen met je eens, ook wb die foto uit 1985 trouwens.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:21

@ neonlight die eerste foto vind ik echt te mager. Vind jij, hoe magerder hoe mooier? En geldt dat dan ook voor jezelf?

edit (post niet veranderd, ik wou hem quoten had per ongeluk op bewerken gedrukt)
Laatst bijgewerkt door Yell op 27-06-06 23:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:34

Lielle schreef:
Marcella, dank voor het doorworstelen van mijn profiel Knipoog Ik doelde eigenlijk op de foto's die ik eronder heb geplaatst maar ik vind het wel erg leuk dat je die moeite hebt genomen. Ik ben het volkomen met je eens, ook wb die foto uit 1985 trouwens.

Was van mening dat ik na het door kijken van je profiel wel een beter beeld kon vormen Haha! Wat ik zie zijn sportpaarden in topconditie waar je trots op mag zijn. Ik wil bij mijn 4 jarige ook haar ribben kunnen blijven voelen. Moet er niet aandenken dat ze "te dik" is en dat ze door meer spanning dan nodig is heeft staan op gewrichten etc. Ze moet (of ik wil) straks de sport en dat word dan al zwaar genoeg zonder al die extra kilo's Haha!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:52

dit is Tosca vandaag Nagelbijten / Gniffelen is ze niet geweldig op gewicht Schijnheilig
ik kan wel een nieuwe singel kopen...
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:29

Yvonniej schreef:
@ neonlight die eerste foto vind ik echt te mager. Vind jij, hoe magerder hoe mooier? En geldt dat dan ook voor jezelf?

Die pony is echt niet te mager. Laat ik het nog sterker vertellen, op de 2de foto woog die pony maar liefst 5 kilo meer! Knipoog Ribben zijn niet te zien op de eerste foto, wel te voelen. Dit is nu een duidelijk voorbeeld van arme bespiering. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat vanaf foto's moeilijk te oordelen is, zeker als het om arm bespierde paarden gaat.

De laatst opmerking van je vind ik persoonlijk erg l*llig, omdat ik zelf inderdaad mager ben en juist problemen heb om op gewicht te blijven. Mede door ziekte wordt dat niet beter.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:23

Neonlight schreef:
Yvonniej schreef:

Die pony is echt niet te mager. Laat ik het nog sterker vertellen, op de 2de foto woog die pony maar liefst 5 kilo meer! Knipoog Ribben zijn niet te zien op de eerste foto, wel te voelen. Dit is nu een duidelijk voorbeeld van arme bespiering. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat vanaf foto's moeilijk te oordelen is, zeker als het om arm bespierde paarden gaat.

De laatst opmerking van je vind ik persoonlijk erg l*llig, omdat ik zelf inderdaad mager ben en juist problemen heb om op gewicht te blijven. Mede door ziekte wordt dat niet beter.

Dat is geen opmerking dat is een vraag. en ik snap niet wat je er l*llig aan vind. Omdat sommige mensen geobsedeerd zijn door gewicht, zowel bij hun dieren/partner als bij zichzelf. Het was een vraag, geen opmerking! Goed lezen is ook een vak

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:26

Als jij het als een obsessie betitelt omdat ik (of NL) onze paarden niet graag te dik zien, zou ik het ook als een l*llige opmerking opvatten eerlijk gezegd.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:31

Lielle schreef:
Als jij het als een obsessie betitelt omdat ik (of NL) onze paarden niet graag te dik zien, zou ik het ook als een l*llige opmerking opvatten eerlijk gezegd.

Ook jij kan het misschien of anders of goed lezen. Ik zie (mijn) paarden ook zeker niet te dik.

Ik stelde de vraag 2 posts geleden uit interesse, niet om met verwijten te strooien. Want dan had ik dat wel gedaan! En omdat NL het opvatte als een belediging legde ik uit waarom ik dat vroeg. Ik ken namelijk wel een gezin die erg zo leefd. En dat ook doorspeeld naar de honden. Vandaar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:33

Citaat:

dit schreef ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:37

Yvonniej schreef:
Dat is geen opmerking dat is een vraag. en ik snap niet wat je er l*llig aan vind. Omdat sommige mensen geobsedeerd zijn door gewicht, zowel bij hun dieren/partner als bij zichzelf. Het was een vraag, geen opmerking! Goed lezen is ook een vak

vandaar mijn opmerking. Ik geloof meteen dat je het niet bedoelt maar je opmerking komt wel l*llig over, zeker op iemand die al moeite heeft om op gewicht te blijven (en dat geldt overigens niet voor mij).
Verderop geef je nog eens aan dat het een obsessie kan zijn, en dat versterkt die indruk.

Een boodschap kent twee partijen, de ontvanger EN de zender.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:46

Ik stel het als vraag.
Ik had het ook zo kunnen stellen

'neonlight die eerste foto vind ik echt te mager. Dus jij vind zeker ook, hoe magerder hoe mooier? En geldt dat dan zeker ook voor jezelf. Dit is hoe jij het leest.'
ipv

"neonlight die eerste foto vind ik echt te mager. Vind jij, hoe magerder hoe mooier? En geldt dat dan ook voor jezelf?"

Ik vind het echt verdraaien van woorden. Als je het gewoon zo leest als het er staat dan is er niks aan de hand. En hoe moet ik weten dat zij gewichtsproblemen heeft? En hoe weet jij of ik geen gewichtsproblemen heb? Met dat soort dingen spot ik niet, en dat deed ik ook echt niet in die post!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:48

Ik heb aangegeven hoe de boodschap op mij overkwam, ook na je toelichting; ik zeg al, ik geloof meteen dat je het zo niet bedoelde, maar snap wel dat het zo kan overkomen. Ben benieuwd wat NL gaat zeggen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:51

Ik was er ook benieuwd naar maar eigenlijk kan het me nu niet zoveel meer schelen. Ik word soms zo moe van bokt. Dit is de reden waarom ik normaal niet in discussie-topics reageer. Ik lees ze wel altijd.
Maar er word zoveel verdraaid. Moet je dan alles zo gaan verdraaien dat je het suuuuperlief vraagt. Terwijl je het ook gewoon op een normale manier kunt vragen? Het is maar net hoe je ingesteld bent hoe je de reactie's leest.

En vooral omdat ik het met jou en NL eens ben over de te dikke paarden. En er dan nog zo'n onzinne discussie uit voort komt omdat ik het niet supersoft heb gevraagt.

Ik hou gewoon van duidelijk vragen. Omdat over internet alles al lastig genoeg is om uit te leggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:53

Wat een foto niet allemaal kan doen, of verkeerd kan laten overkomen.

Ziehier foto's van vorig jaar, merrie drie jaar, een aantal weken onder het zadel.

Beide foto's zijn op dezelfde dag gemaakt. Op de eerst foto vind ik haar te mager. Tweede foto is goed. Ras is overigens Quarter Horse.

Afbeelding

Afbeelding

Persoonlijk heb ik ze liever in een wat rijke conditie, bovenstaand paard is overigens redelijk moeilijk op gewicht te houden, terwijl haar moeder al dik wordt van lucht.