geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bonny_

Re: geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:17

Ik vraag wel een vergoeding.
Ze betaald de helft van de stal en doet mijn paard 3 keer in de week.
En valt nog in ook als ze wil en kan..
Ze mag er veder alles mee,lekker rijden wandelen poetsen met de anderen meides mee etc.
ze is zelf van de manege af gegaan om op mijn paard veder ook ;es te nemen.Ze is dus veder oo voordeliger uit dan op een manege.
Want 3x per week rijden op een manege en dan nog is les..word duur.
I vind het heel normaal om bijdrage te betalen,het moet niet om hele stalgelden gaan en alles wat zij moet betalen,maar een klein bedrag moet ervan af kunne.
ze gebruiken ook immers jou paard,jou spullen en jou lol op dat moment..

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:44

runningkawa schreef:
Klopt en ook al hebben die geen eigen paard, ze worden genoeg gevraagt.
Die hebben er wel 10 op een dag als ze zouden willen

Dat ligt er maar aan in welke omgeving je woont hoor..

Citaat:
Sommige eigenaren interesseert het echt geen bal of hun bijrijder wel of niet kan rijden zolang ze maar geld zien.

Bij zo iemand zou ik niet eens WILLEN rijden

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:48

Citaat:
De klik moet er natuurlijk wel zijn maar aan de andere kant: er zijn veel paarden die superbraaf zijn tot er een ruiter opkomt die ze aan het werk zet, dan krijg je ineens wel protest. Ik wil niet zeggen dat het in jouw geval ook zo is natuurlijk maar je kunt niet zonder meer zeggen: die ruiter werd eraf gegooid dus ik reed hem beter. Misschien vroeg die man meer van dat paard dan jij en ging dat paard in protest.

Die man ging er western mee rijden.. misschien daarom, maar... toen ik daar weg was al een tijdje bij die stal stond er een advertentie in de krant dat iemand dat paard zocht. Dus ik gebeld... was een vrouw die een rechtzaak aan wilde spannen omdat ze in een rolstoel zat, want datzelfde paard had haar eraf gegooid en blijkbaar niet zo'n beetje ook niet.

Ik zeg niet dat ik nou zo super kan rijden momenteel.. vanwege mijn chronische gewrichts en spierontstekingen heb ik de kracht niet meer in mijn benen en handen om bepaalde paarden goed te kunnen rijden. Maar destijds kon ik echt wel rijden. Maar dat was zo'n geval alsof dat paard en ik voor elkaar gemaakt waren

Heb er ook echt lang last van gehad dat hij verkocht was.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:10

CKdamour schreef:
runningkawa schreef:
Klopt en ook al hebben die geen eigen paard, ze worden genoeg gevraagt.
Die hebben er wel 10 op een dag als ze zouden willen

Dat ligt er maar aan in welke omgeving je woont hoor..

of hoe je rijd?

Ik ken door bokt nu mensen die lekker kunnen sturen, die wonen door heel NL.
Maar geen van alle gebrek aan paarden.

Maar dan moet je wel bereid zijn (bijna) dagelijks te komen, ook eens handjes uit de mouwen.
En bereid zijn te leren.
En bij dat laatse roept iedereen ja, maar heb heel veel nee gezien...

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:18

Het bedrag wat jij vraagt vind ik nog best weinig.
Moet goed te doen zijn voor de verzorgster toch?
Aangezien ze er ALLES mee mag doen

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:40

Citaat:
of hoe je rijd?

Ik praat gewoon puur voor mezelf nu en nee... hier ligt het aan de omgeving. Als het zou gaan om je manier van rijden zouden die mensen je ooit moeten hebben zien rijden he of verhalen hebben gehoord en dat hebben ze niet. De dichtstbijzijnde plekken waar je aan een verzorg / bijrijdpaard kunt komen zijn niet te bereiken met het openbaar vervoer waarvan ik dus zelf afhankelijk zou zijn.

Ik had bijrijdpaarden waar ik met de fiets heen kon, maar dat was nog best een eind weg waardoor ik als ik om 6 /7 uur daar was ik rond 12 uur pas weer terug kwam. Niet fijn om door het donker te fietsen en al helemaal niet fijn om de hele dag geen minuut te kunnen zitten (klaar met werken, eigen paardjes voeren, verzorgpaarden, thuiskomen en weer naar bed... dag in dag uit).

Geloof me.. waar ik woon barst het van de paarden. Ik hoeft de voordeur maar open te doen.. maar OF die mensen willen / zoeken niemand en zijn zelf dagelijks met de paarden bezig... of die paarden staan in een weiland in the middle of nowhere zodat je er amper achter komt van wie ze zijn OF ze hebben al een bijrijder.

Het moet via via gaan. Een advertentie op internet zet ik nog wel.. en ik vertel het tegen andere dat ik wel een bijrijdpaard wil maar de tijd van briefjes aan hekken hangen en bij elke deur aanbellen heb ik wel gehad.

Ik heb vanaf mijn 8ste paarden gezocht en had destijds het geluk dat ik ergens terecht kon waar ze er een stuk of 14 hadden. Maar toen was ik nog veel jonger en hoefde ik daar ook niet te werken verder. Maar daarna nooit meer een paardje kunnen vinden.
Als ik soms op bokt zie dat meisjes wel 6 verzorgpaarden hebben bij verschillende eigenaars zou ik zeker zeggen dat omgeving er dus wel mee te maken heeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:47

Maar dat om 11/ 12 uur thuis zijn, dat is hier dan ook normaal.
En niet zitten. Geen tv, weinig verjaardagen

dat bedoelde ik met dagelijks er zijn en de handjes uit de mouwen. (denk omschrijf het wat aardig )

Het is er dus wel, of je dat wilt dat is wat anders.
Kan me voorstellen dat je er na je werk geen zin in hebt.

Ik heb het zo wel jaren gedaan, super veel geleerd.
Mensen kennen me in de buurt nu ook.
Doordat ik dat zo heb gedaan, kan ik nu zo op verschillende plaatsen rijden, ben toevallig vorige week nog weer gevraagt. (en die week er voo ook, maar dat was dezelfde man )
Dan wordt ik betaald, kan rijden wanneer ik wil.

Dus verzorg paarden genoeg.
Alleen ze worden dan wel verkocht.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:50

[/quote]
of hoe je rijd?

Ik ken door bokt nu mensen die lekker kunnen sturen, die wonen door heel NL.
Maar geen van alle gebrek aan paarden.

Maar dan moet je wel bereid zijn (bijna) dagelijks te komen, ook eens handjes uit de mouwen.
En bereid zijn te leren.
En bij dat laatse roept iedereen ja, maar heb heel veel nee gezien...
[/quote]

Ik woon in oosterhout en daar is het heel moeilijk om een verzorg paard te vinden! dat heeft er egt niks mee te maken hoedat je rijd:S[/quote]

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:16

In bepaalde provincies zijn nou eenmaal meer paarden dan in andere. Dus in de ene woonplaats is het gewoon moeilijker om aan verzorgpaarden te komen dan in de andere.

Ligt er ook aan of je wil meebetalen of niet. In sommige regio's is het heel gebruikelijk om mee te betalen en zul je moeilijk een gratis verzorgpaard kunnen vinden. Zelfs als je wel wil meebetalen kan het dan moeilijk zijn. In andere regio's is het wel gebruikelijk dat verzorgpaarden gratis zijn. Wil je dan wel meebetalen dan maak je opeens veel meer kans.

Natuurlijk heeft je rijniveau daar wel invloed op. In een regio met weinig verzorgpaarden kan een eigenaar kiezen uit vele potentiele bijrijders dus ja waarom dan niet degene kiezen die goed kan rijden. Als je (nog) niet op hoger niveau rijd is het dan best moeilijk om aan een verzorgpaard te komen. Al was het alleen maar omdat je dan nog niet in staat bent om de wat moeilijker paarden te rijden. In een regio met veel aanbod van verzorgpaarden maak je met je half jaar manege ervaring ook een kans.

Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd en moeite je er zelf in wil steken. Ben je bereid om heel veel klusjes te doen dan
heb je ook meer kans op een verzorgpaard dan dat je dat niet wil.

Ligt er ook aan welke eisen jezelf hebt. Heb je voorkeur voor bepaalde rassen of maakt het je niet uit.
Wil je dat er een verlichte bak aanwezig is zodat je ook 's avonds kan rijden of maakt het je niet uit dat er een bak is omdat je toch alleen fijne buitenritten wil maken.

Op een bepaald moment heb je misschien wel een bepaald niveau zodat je gevraagd wordt maar voor die tijd heb je ook wel een beetje geluk nodig om een bijrijdpaard te vinden waarmee je dat niveau kunt behalen.

Niet iedereen heeft talent en zal op dat niveau terecht komen. Maar daarom kan je nog wel graag een bijrijdpaard willen.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 08-06-06 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:20

Tjah,,, bij ons in de buurt zijn zat mensen die wel een paard willen verzorgen en die 100x beter rijden dan ik toch mocht ik er verzorgen en na anderhalf jaar loop ik er nog. Deze mensen zijn gewoon schatten van mensen ze willen met alles helpen en willen je zoveel leren... Ik rijd nog niet super maar mag wel een 4-jarige die net 4 weken zadelmak is doorrijden omdat ze mij de kans willen geven om te leren.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:31

Kimmie_Paard schreef:
Ik woon in oosterhout en daar is het heel moeilijk om een verzorg paard te vinden! dat heeft er egt niks mee te maken hoedat je rijd:S

Blijkbaar wel, ik heb daar ook in de regio gewoond en heb nooit gebrek gehad aan paarden om te rijden
En ik had toen echt nog nauwelijks ervaring

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:35

Kimmie_Paard schreef:
verzorger moet betalen terwijl ze voor je werkt.. moeten jullie je baas ook betalen voor de uren dat je op kantoor werk voor hem doet?S

Ik heb het topic doorgelezen en krijg bij jou echt het 'voor een dubbeltje op de eerste rang' gevoel.
Een paard rijden (zolang er natuurlijk geen stal mesten ed. bij komt) in je vrijetijd noem ik nou niet echt werken.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:37

Kimmie_Paard schreef:
Ik woon in oosterhout en daar is het heel moeilijk om een verzorg paard te vinden! dat heeft er egt niks mee te maken hoedat je rijd:S

Nou als je aardig kunt rijden is het nooit zo'n probleem hoor. Ken genoeg mensen die niets betalen en als ze willen genoeg paarden te rijden krijgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:47

Ook ik heb altijd in Brabant gewoon en altijd voldoende te rijden gehad.
Vanaf het begin.
Maar ik ben wel altijd een aanpakker geweest.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:53

runningkawa schreef:
Ook ik heb altijd in Brabant gewoon en altijd voldoende te rijden gehad.
Vanaf het begin.
Maar ik ben wel altijd een aanpakker geweest.

Je kunt pas mauwen en eisen stellen als je de keuze hebt he

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:26

Citaat:
Maar dat om 11/ 12 uur thuis zijn, dat is hier dan ook normaal.
En niet zitten. Geen tv, weinig verjaardagen

dat bedoelde ik met dagelijks er zijn en de handjes uit de mouwen. (denk omschrijf het wat aardig )

Het is er dus wel, of je dat wilt dat is wat anders.
Kan me voorstellen dat je er na je werk geen zin in hebt.

Dat heeft niks te maken met geen zin. Ik heb last van chronische vermoeidheid en ik werk op een basisschool en ik ga zelf nog naar school. Waar ik op doelde is... voor mijn deur en eigenlijk in zowat elke straat hier hebben mensen paarden... kan ik 1 bijrijdpaard vinden een heel stuk verder terwijl ik toch echt wel dacht dat het dichterbij kon. En dat heeft niks te maken met geen zin hebben of met niet je handen uit de mauwen willen steken.
1. Ik heb een mini staan die toevallig een hele andere kant op staat dan die paarden daar dus ik kon niet vanaf mijn wei in 1 ruk door naar daar.
2. Geen tv en weinig verjaardagen boeit mij niet, maar ik wil wel zittend aan tafel kunnen eten en de volgende dag weer hard kunnen werken op de basisschool. Is nou niet een baan waarbij je het je kunt veroorloven in slaap te vallen omdat je te weinig uurtjes slaap hebt gehad.

Ik stel verder ook helemaal geen eisen. Normaal ernaast kunnen leven lijkt me geen overbodige luxe
Hier voor in de wei bij mijn huis staat een paard.. dat word momenteel gereden door een meisje van 11 jaar wat amper verstand ervan heeft of ervaring. Die eigenaresse vind dat gewoon oke. Wie ben ik dan om daar nog aan te kloppen of ik dat paard niet kan rijden en het dan voor dat meisje 'r neus wegkapen.

En ja.. als je in die paardenwereld zit is de kans wat groter aangezien mensen praten en je naam dan kan vallen. Ik hou van paarden.... hou me al heel lang met paarden bezig... maar ik ben geen type wat overal met jan en alleman (paardenmensen) maar ouwehoert over paarden en waarbij mijn hele leven uit paarden bestaat.

En het zal vast ook wel meespelen dat ik voornamelijk recreatieruiter ben. Ik heb geen ambities om paarden helemaal te trainen naar en bepaald niveau... op wedstrijden te gaan etc etc. Ik heb wel paarden getraint, maar dat was toen ik zelf nog niet ziek was. Nu zou ik dat niet eens meer kunnen.
Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik er niks voor over heb om te rijden of dat ik denk dat alles aan komt waaien (dat proefde ik uit sommige reacties)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:55

Ondertussen heb ik ook ME.
Toch worden me nog paarden aan geboden.
Maar ik pas er nu ook voor.

Maar ik geef toe, in die tijd dat ik veel reed had ik amper tijd om te eten.

Ik stond 'smorgens om 5 of 6 uur op om te gaan werken en ik was klaar tussen 5 en 9.
Daarna ging ik nog naar de paarden (ook als ik tot 9 werkte)
Tussen 11 en 12 was ik dan thuis.
Op zaterdag morgen werkte ik ook.
Zaterdag middag en zondag was paarden, savonds had ik dan om wat te doen met vrienden.

Ik had wel de ambitie om te trainen, reed dan ook regelmatig een paard op wedstrijd, maar meestal bleef het bij onderlinge parcoursen omdat ze toch weer eens verkocht waren.
Ik denk wel dat als je wilt trainen het sneller zal gaan een paard vinden.

Verder nam ik lessen, nam ik aan wat de eigenaar vertelde.
Dit zie ik vaak anders (doel op niemand in dit topic, maar wat ik gewoon gezien heb)
Want op de plaatsen waar ik reed zag ik ook genoeg mensen komen en gaan.
Manege ervaring, maar denken dat ze kunnen rijden als Anky.
Vergeet het dan maar, dan kun je zo vertrekken.
Als ze je al nodig hebben, want een sportpaard rijden is doorgaans wat anders. Heb je dan ook nog wat ge-emmer, dan is het exit.

Verder heb ik de paarden vaak wel in een straal van 15 km kunnen vinden.
waar ik dan heen brommerde.
Helaas ook wel eens op 2 plekken gereden, die ieder 15 km van mijn huis waren, dus 30 km van elkaar.
Dat was jammer dat ik dan veel reistijd had.
Dit heb ik ook alleen gedaan toen ik op school zat (moest het toen nog fietsen) toen had ik meer tijd dan toen ik werkte.

Maar zag het er bij mij uit om gratis paarden te rijden.
Nu zijn ze om te kiezen

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:13

Ik heb altijd verzorgpaarden gehad na mijn ponnytijd(19 tot 30 jaar oud)
Nooit ben ik ervoor betaald of heb ik betaald....

Ik heb van meerdere mensen de paarden gereden,verzorgd,stallen mesten,weien schoonhouden,vlechten voor wedstrijd,groomen,manen trekken enz enz. als iemand me vroeg of ik tijdens een vakantie hun paard wilde doen pakte ik die er ook nog bij...zelf hele kuddes enters/twenters had ik soms onder toezicht(djiezzz sta je daar terwijl er 6 hengsten op je af komen..en die willen allemaal in 1 stal *help*)

Ik heb er nooit een cent voor gehad maar als ik kijk wat ik ervan geleerd heb....dat is niet in geld uit te drukken.
Ik heb op beste paarden gereden,ben overal geweest,veel geleerd,gezien...hele mooie tijden maar zeker ook verdrietige tijden(worden zomaar onder je kont verkocht soms).

Ik rij nu nog maar enkel recreatief op mijn eigen dikke bolletje maar die ervaring heb ik in de pocket.....neemt niemand me meer af

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:37

Ik heb ook een verzorgster en vraag daar absoluut geen geld voor...

Ik heb een moeilijk paard en mijn stal is moeilijk bereikbaar.. ik zocht zowiezo een volwassen iemand en dat is bij mij in de omgeving heel moeilijk.

Het is mijn paard en mijn verantwoordelijkheid.. ben allang blij dat ik iemand heb kunnen vinden. Ik zou eigenlijk haar moeten betalen

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:43

Ik betaalde voor mijn verzorgster het lidmaatschap van onze vereniging, zij kon dat niet betalen en ik was allang blij dat ik iemand had die mij ontlaste met rijden en zo.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:58

Ik kan mij ook zo laten betalen om pony's te gaan rijden.

Maar ik heb er de tijd niet voor. Ik heb er thuis al 4 staan die ik graag wil rijden maar als ik zelf 1x in de week 1 pony rijd/men mag ik al blij zijn!

Vorige jaren heb ik zomers altijd het een en ander ingereden en/of betuigd en verdiende daar een aardig zakcentje mee. Super leuk werk om te doen, en mocht je er een mindere pony tussen hebben weet je zeker dat hij na een paar weken weer op gehaald word .
Ik krijg hier in de buurt ook wel regelmatig de vraag of ik er een paard bij wil rijden maar helaas voor die eigenaren dus.

Ik krijg er nog 1 om in te rijden(was vorig jaar toen ik nog fulltime op school zat al afgesproken) en dan is het mooi geweest. Pas als ik ooit meer tijd zou krijgen of het geld echt hard nodig zou hebben wil ik er weer eentje hebben. Mijn eigen pony's gaan nu eerst voor.

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:08

runningkawa schreef:
Ondertussen heb ik ook ME.
Toch worden me nog paarden aan geboden.
Maar ik pas er nu ook voor.

Maar ik geef toe, in die tijd dat ik veel reed had ik amper tijd om te eten.

Ik stond 'smorgens om 5 of 6 uur op om te gaan werken en ik was klaar tussen 5 en 9.
Daarna ging ik nog naar de paarden (ook als ik tot 9 werkte)
Tussen 11 en 12 was ik dan thuis.
Op zaterdag morgen werkte ik ook.
Zaterdag middag en zondag was paarden, savonds had ik dan om wat te doen met vrienden.

Ik had wel de ambitie om te trainen, reed dan ook regelmatig een paard op wedstrijd, maar meestal bleef het bij onderlinge parcoursen omdat ze toch weer eens verkocht waren.
Ik denk wel dat als je wilt trainen het sneller zal gaan een paard vinden.

Verder nam ik lessen, nam ik aan wat de eigenaar vertelde.
Dit zie ik vaak anders (doel op niemand in dit topic, maar wat ik gewoon gezien heb)
Want op de plaatsen waar ik reed zag ik ook genoeg mensen komen en gaan.
Manege ervaring, maar denken dat ze kunnen rijden als Anky.
Vergeet het dan maar, dan kun je zo vertrekken.
Als ze je al nodig hebben, want een sportpaard rijden is doorgaans wat anders. Heb je dan ook nog wat ge-emmer, dan is het exit.

Verder heb ik de paarden vaak wel in een straal van 15 km kunnen vinden.
waar ik dan heen brommerde.
Helaas ook wel eens op 2 plekken gereden, die ieder 15 km van mijn huis waren, dus 30 km van elkaar.
Dat was jammer dat ik dan veel reistijd had.
Dit heb ik ook alleen gedaan toen ik op school zat (moest het toen nog fietsen) toen had ik meer tijd dan toen ik werkte.

Maar zag het er bij mij uit om gratis paarden te rijden.
Nu zijn ze om te kiezen

Ik denk idd dat het ook ermee te maken zal hebben welke ambities je hebt. Aan de andere kant.. wat ik hier vooral in de buurt zie is boeren die paarden hebben lopen in het weiland maar waar niks mee gedaan word.
Meisjes die ooit een paard wilde.. er niet meer naar omkijken en die nu bij pa en ma in een weiland loopt.. waar ook niks mee gedaan word.
Dan vind ik het absurt dat ik geen verzorg/ bijrijdpaard kan krijgen. Die mensen laten liever de paarden wegrotten in de wei dan dat ze mensen op hun terrein hebben. En tja.. ik ben 24.. ben toch ook geen klein meisje wat haar verantwoordelijkheden niet kent. Ach ja.. ik wacht wel tot ik zelf een rijpaardje aan kan schaffen.

Ik heb pas echt leren rijden toen ik paarden buiten de lessen ging rijden. Was wel op een manege maar daar stonden een aantal paarden die niet of weinig in de lessen meereden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:01

CKdamour, heb je dan ook al geinformeerd bij die boeren?
De man voor wie ik rij, gaat nooit actief zelf op zoek nl. maar hij heeft er ontzettend veel staan. Een vriendin van me wist dat de stalruiter daar al bijna een jaar weg was en die heeft me daar geintroduceerd omdat ik op dat moment net weg was bij een stal en even problemen bij lastige staleigenaren spuugzat was (deze man is echt heel makkelijk in de omgang en dat wist mijn vriendin) , anders was ik daar nooit terecht gekomen denk ik. Het is wel drie kwartier met de auto rijden enkele rit, maar ja, dat heb je in een buitengebied.

Overigens, de eerste paarden waar ik mee mocht rijden voor anderen, toen reed ik nog op de manege. Mijn grootste ambitie was toen nog lid worden van de ponyclub

quicksand1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:06

Natuurluk moet een verzorgster niet betalen. De verzorgster helpt toch?
Ik vindt iemand die geld vraagt aan de verzorgster een enorme gier!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:48

quicksand1 schreef:
Natuurluk moet een verzorgster niet betalen. De verzorgster helpt toch?
Ik vindt iemand die geld vraagt aan de verzorgster een enorme gier!

En ik vind iemand die niets voor zijn hobby wil betalen en alleen maar komt rijden een enorme gier.