Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:23

tomcat701 schreef:
Tja je hebt hier wel rare bedragen voor stalling hoor.
En dan mag je nog heel blij zijn dat je weidegang erbij hebt want dat heb je niet overal.

Huur is toch ook veel hoger dan op de veluwe. Maar ja joh....

Nou, dat vraag ik me af. Ik heb mijn hele leven in de buurt van Eindhoven gewoond en toen ik hierheen verhuisde constateerde ik tot mijn stomme verbazing dat huizen hier goedkoper zijn dan bij Eindhoven. Paardenstalling ligt ongeveer op hetzelfde niveau. Wel wordt hier vaker half-pension geboden waar in het Eindhovense vrijwel altijd vol-pension wordt geboden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:54

ik vind ook dat veel mensen hier superduur staan! voor 300 Euro kan ik er nog drie paarden bijnemen!! ik betaal nu voor mijn E-pony en shet namelijk 90 Euro, inclusief alles.
maar goed, dit is ook gewoon geluk hebben hoor, als ik hier ooit wegmoet kom ik ook ongetwijfeld duurder te staan!

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:55

ik betaal 80 voor mijn 2 shetties, hooi en stro moet ik zelf kopen voer ook. ik heb een karpoort en weide

kimmegie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:50

Ik betaal 180 euro permaand.
Dit is incl stro en kuil.
De paarden lopen het hele jaar door buiten.
De eigenaar zet ze buiten en haalt ze weer binnen.
In de zomer kunnen ze dag en nacht naar buiten maar als je niet wilt hoeft het niet.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:55

ik betaal 320 euro per maand..en dat is dan naast het utrechts centrum en inclusief alles. En het is de paardenprijs..terwijl ik een E-pony heb..maar mijn tante is niet bepaald "oplettend"

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:11

95,- per maand voor een kale stal. De rest komt er dus nog bij voor eigen rekening

haflingertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:24

Ik betaal voor mijn paard 100 euro per maand(boerderij). Inclusief stal, stro, hooi of kuil, en weidegang en een keer per week wordt alles gemest!
Ik moet alleen de muesli zelf kopen meer niet.
Maar dan heb ik geen buitenbak of binnenbak.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:51

185,00 excl. voer.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:22

ik betaal 550 euro. Wordt er uitgemest, gevoerd en incl. 2 groepslessen of 1 privéles per week.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:08

Ik betaal 115 euro per paard, kan hier ook de trailer gratis neer zetten. Mesten binnen buiten zetten doen ze allemaal voor me. Alleen krachtvoer moeten we zelf betalen.

JECKYLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:35

Ik heb mijn paard nu op een manege staan.. hier betaal ik 345,=.
-5 dagen in de week stapmolen (in en uit halen) en verder onbeperkt zelf inzetten
-2 binnenbakken
-buitenbak met 20x60 ring en een grote spring paddock (losloopbak)
-uitmesten 1x in de week
-vanaf terrein rij je zo het bos in.. kunt ook de veluwe op
-solarium (gebruikt niemand)
-zadelkast in de stal

Helaas geen weidegang en daarom ga ik per 1 juni verhuizen naar een andere stal.. hier ga ik 425,= betalen..
-elke dag weidegang
-elke dag uitmesten
-1 binnenbak
-buitenbak met springtuin en 20x60 ring
-vanaf terrein kun je zo het bos in
-verwarmde zadelkamer
-zemelen mag je zo pakken
-dekens worden voor je gewisseld
-alleen pensionpaarden

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:39

ik betaal 150, zit stro voer enz bij. ik mag zoveel stro pakken als ik wil, extra musli staat er altijd voor na t rijden om te pakken zelfs snoepjes voor als je je paard uit de wei haalt. de paarden lopen in kuddes en staan 's zomers op de wei (worden binnen en buiten voor je gezet) en 's winters in de bak wordt ook voor je gedaan. maar ja t ziet er niet echt mooi uit bij ons en in de winter hebben we een zwembad/schaatsbaan ipv bak

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:50

JECKYLL schreef:
Ik heb mijn paard nu op een manege staan.. hier betaal ik 345,=.

Helaas geen weidegang en daarom ga ik per 1 juni verhuizen naar een andere stal.. hier ga ik 425,= betalen..

wat een absurde bedragen eigenlijk zeg......als je t omrekend naar guldens...

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:00

220 euro per maand, kleinschalige pensionstal, zelf mesten,
buitenbak, wasplaatst, zoveel stro als je wilt, voer, weidegang, en direct aan een ruiterpad de veluwe op! en de club op stapafstand!
en dan is het er ook nog eens super gezellig, ik wil daar niet meer weg!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:06

alexandra15 schreef:
ik betaal 550 euro. Wordt er uitgemest, gevoerd en incl. 2 groepslessen of 1 privéles per week.

Ongelofelijk!!! en dat is voor één paard?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:30

wat een bedragen zeg, zo is het gewoon niet leuk meer om als hobby paarden te houden!

ik betaal niets, paarden staan aan huis

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:32

Hey

Ik weet niet of leasen ook telt, maar ik doe het toch maar.

Mijn ouders betalen 180,- euro in de maand voor 2 pony's
een b en een d-pony.
En daar zitten dan ook nog 8 lessen in de maand bij in

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:47

@merrieveulen: Ja, voor een paard. We hebben wel een heel mooi terrein.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:42

alexandra15 schreef:
@merrieveulen: Ja, voor een paard. We hebben wel een heel mooi terrein.

tja, dat heb ik dan niet. wij hebben een oud erfje, en de stallen zijn ook oud, en niet bepaald mooi. maar ik denk niet dat het mijn paard wat uitmaakt, als het maar ruim, schoon en droog is, en niet te donker (in de achterste stallen staan nooit paarden want daar is het echt pikdonker). verder heb ik nu beschikking over een normaal formaat rijbak en een klein rijbakje. maar goed, ik zou best naar een wat luxere / mooiere stal willen, maar ik betaal nu voor twee beessies (kruising shet en E-pony) 90 Euro. en dan heb ik ook alles wat ik nodig heb!

monky27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:26

Ik betaal 50 euro.Dan staat me paard in een kudde(genoeg ruimte)inloop schuur,poetsplaats waar je je paard ook kan afspuiten.Het is incl onbeperkt kuilgras(dit word ook gevoerd door de eigenaar van de stal).
het is nog geen 5minuten stappen van de club waar je voor 45 euro per jaar onbeperkt gebruik mag maken van allebei de bakken(20x60 met verlichting in de winter,hindernissen,springwei en scroslandje:)
de bakken zijn wel buiten,maar altijd droog.Het bos is meteen aan stal en strand en duin ben je binnen een half uurtje/uurtje.
naast de stal is een landje waar je kan longeren enzo.
Dus ik heb niks te klagen als ik al die andere prijzen zo lees.

p.s het is natuurlijk geen luxe stal.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:34

merrieveulen schreef:

Ja ook dat is heel normaal in die buurt Zeist/ Bos en duin enz.
Je hebt gewoon geluk als je buiten de grote steden zit waar veel land in de buurt is.

1 vierkante meter grond in Zwolle kost heeeeeeel wat minder dan 1 vierkante meter in Het Gooi, of in Den Haag, Amsterdam.

Het zelfde met huizen. In de grote steden kan je een appartement kopen voor 350.000 en in zwolle eo ligt die prijs veel lager, daar kan je een vrijstaand huis kopen.

De eigenaren van die stallen betalen veeeeeeel meer voor hun faciliteiten dan in zwolle.
Ik weet dat het allemaal ongelovelijk klinkt, maar ik weet zeker dat er genoeg zijn die ook met hun oren staan te klapperen als ze die bedragen bij jullie horen

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:16

mistral schreef:
merrieveulen schreef:

Ja ook dat is heel normaal in die buurt Zeist/ Bos en duin enz.
Je hebt gewoon geluk als je buiten de grote steden zit waar veel land in de buurt is.

1 vierkante meter grond in Zwolle kost heeeeeeel wat minder dan 1 vierkante meter in Het Gooi, of in Den Haag, Amsterdam.

Het zelfde met huizen. In de grote steden kan je een appartement kopen voor 350.000 en in zwolle eo ligt die prijs veel lager, daar kan je een vrijstaand huis kopen.

De eigenaren van die stallen betalen veeeeeeel meer voor hun faciliteiten dan in zwolle.
Ik weet dat het allemaal ongelovelijk klinkt, maar ik weet zeker dat er genoeg zijn die ook met hun oren staan te klapperen als ze die bedragen bij jullie horen

Klopt. wat dat betreft heb ik mazzel hoor! ik zou 550 Euro er wel voor over hebben, alleen ik zou niet weten waar ik het vandaan moet halen!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:30

Ik betaal 175€ per maand. Ik sta bij het bos, ben binnen 5 minuten in het bos. De paarden staan dag en nacht buiten in de zomer, en in de winter alleen overdag. De paarden worden binnen en buite gezet, ook worden de stallen uit gemest en worden de paarden gevoerd. Ik hoef dus alleen maar mijn paard te berijden en te vertroetelen

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:50

merrieveulen schreef:
Klopt. wat dat betreft heb ik mazzel hoor! ik zou 550 Euro er wel voor over hebben, alleen ik zou niet weten waar ik het vandaan moet halen!

Nou ja, er zijn grenzen hoor. Als ik kijk wat ik betaal, dan kan ik voor dat prijsverschil fluitend een auto rijden en daar 30.000km mee maken. Tel eens uit hoe ver je paard dan weg mag staan...........
JECKYLL: is dat Velp bij Arnhem??

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:57

35 euro incl. stro en uitmesten
Zelf hooi, brok betalen, zelf eruit zetten. Maar ze mogen het hele jaar buiten staan, 2 nieuwe stallen en een mooie buitenbak..
We zijn verwend