Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)marije86 schreef:Anoukie schreef:Wat dan? Breng jij daar uren door met poetsen, aan de hand grazen, nog meer poetsen, ehmmmmmm....
?
ik vind jou ook anders kort door de bocht zoals je nu reageert,lekker over een beetje tegenin zagen.
als eigenaar schaf je een paard aan omdat je het leuk vind tis je hobby en je steekt er graag tijd in,das niet dat je het graag doet maar tis een stukje verantwoording.
als jij niet komt of alleen om te rijden waar blijft je band dan met je paard?beetje anderen voor je knol laten zorgen aldoor,ik heb ook hues wel een over geslagen toen ik in pensionstalling stond,maar wil je niet dat tevreden paarden hoofd zien als je hem zelf buiten zet,voert of hem in de box zet die je zelf heb uitgemest!
heerlijk uren lang met me paard wandelen en later grazen domweg om het feit dat ik dan kan genieten van me paard terwijl ik ernaast loop inplaats van derop zit!
joyce B schreef:Ben ik dan ook egoïstisch dat ik voor de mogelijkheden ga in plaats van die speciale band met een (extra) eigen paard? Alles heeft zijn voor en nadelen... De topicstarter vroeg zich af waar anderen voor zouden kiezen als je voor die keuze stond....
Blijkbaar kiezen veel bokkers dan voor toch een eigen paard of zelfs Sheten nemen dan genoegen met minder om het betaalbaar te houden
Anoukie schreef:Joh dat jullie het fijn vinden om zelf de stal te mesten en je paard buiten te zetten, prima. Maar laat dan een ander die ervoor kiest om dat uit te besteden in zijn/haar waarde!
Ik heb zelf ook 2 dagen dat ik niet naar stal ga. Eten/drinken/mesten wordt gedaan, de beweging krijgt hij in de stapmolen 's ochtends en in de trainingsmolen 's avonds. Heerlijk! Naast dat ik een paard heb, heb ik ook nog een ander (sociaal) leven waar ik graag wat tijd aan besteed.
. Gewoon even kijken of alles goed gaat.
.
. Teuntje111 schreef:Mijn man kan zelf zijn eten maken en op de plee schijten en doortrekken, mijn paard niet.

.
chagrijntje schreef:Naar mijn idee ben je gewoon verwend..
Je wilt alleen maar rijden met je paard.
Je wil je paard niet voeren of de stal uitmesten.
En je ziet je zelf al hoog in de dressuur.
Maar wat ik nu niet snap wat is nu precies je vraag..
), dan kies ik toch echt voor het rijden.Anoukie schreef:Teuntje111 schreef:Mijn man kan zelf zijn eten maken en op de plee schijten en doortrekken, mijn paard niet.
Godzijdank wordt de plee zoals jij het omschrijft door iemand van mijn pensionstal schoongemaakt. Verder kan mijn paard wel degelijk zelf schijten en plassen zonder dat hij zichzelf onder spuit. We hebben hier niet te maken met een ongecontroleerd(e) poepgat/plasser...
Wat een argument zeg.

)Er is geen bak,maar het is in schoorl en je bent dus zo in het bos en op het strand.Wij hebben het geluk dat er op nog geen 5 minuten lopen met je paard,een grote ponyclub is waar je gebruik kan maken van de bakken(wel buiten).Maar het is er heerlijk,de paarden hebben het prima naar hun zin,alle vrijheid en ze krijgen onbeperkt kuilgras.Ik hoef lang niet elke dag heen,want ze redden zich prima met zijn allen en er is ook zat toezicht.Dus ja wat maakt mij die luxe uit,alsof je paard daar zo gelukkig van word.
Het enige wat je misschien af en toe mist in de winter is de binnenbak(maar als het een dagje heel erg stort,ga ik niet eens heen)wel als het dagen achter elkaar regent natuurlijk(dit spreekt voor zich)
)
)