dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:00

CCCCorine schreef:
Kaja schreef:
Aanhouden is dan geen optie, dus heb ik een goed plekkie gezocht en een contract opgesteld dat ze als eerste met mij contact op moeten nemen willen ze het dier verkopen.

Ik ben dan zeg maar de eerste die het dier mag/kan kopen...

Als koper zou ik hier niet mee akkoord gaan.

Als je een paard verkoopt kun je er nu eenmaal niet vanuit gaan dat de nieuwe eigenaren hem houden totdat hij dood gaat (is TS zelf immers ook niet van plan) en je kunt ook niet verwachten dat de nieuwe eigenaren hem voor hetzelfde geld weer terugdoen naar jou. Misschien is het paard na een tijd in waarde verdubbeld en dan zou je gek zijn als je hem voor 'de helft' terugbrengt naar zijn oude eigenaar.

Als je je paard echt niet uit het oog wilt verliezen, dan zou ik hem in bruikleen geven. Dan blijf je zelf eigenaar van het paard, alleen mis je dan wel het geld dat je had kunnen krijgen.

Daarom heb jij mijn paarden ook niet gekocht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:01

Randy01 schreef:
Denk je nou echt dat de instructrice uit je voorbeeld, waarvan de leerlinge wél heel netjes op je paard rijdt, dagelijks op jouw paard zou gaan stappen en hem dagelijks in elkaar zou gaan trekken? De leerlinge reed immers heel netjes op je paard zei je zelf, dus zó slecht zal die instructrice geen les hebben gegeven.

Ik snap je redenatie wel maar ben het met velen eens dat je misschien iets minder zwart-wit zou moeten kijken!

Misschien reed die instructrice eigenlijk heel erg goed, maar was ze alleen even aan het testen hoe een paard op 'fouten van de ruiter' reageerde/hoe verdraagzaam hij is?

Hebben wij vroeger ook wel eens gehad, hoor. Namen we instructrice mee met paarden kijken, ging ze toch vreemde dingen uithalen op het betreffende paard. Toen ik vroeg wat ze toch allemaal aan het doen was, was het antwoord: 'Even kijken of hij echt zo braaf is en niet alleen als je er doodstil op zit en hem vooral niet stoort'

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:02

Kaja schreef:
imaudy schreef:
Ik ben dan niet op zoek naar een paard maar wel naar een pony. Wat mij opvalt is dat Breitling echt een superleuke uitstraling heeft. Ik denk dat meer mensen dat vinden en dat ze toch komen kijken ondanks dat hij in eerste instantie niet is wat ze zoeken. Dan komen ze rijden en dan pas weten ze weer wat ze zochten.
Ik ben een superleuke ijslander tegen gekomen. Ze staat hier vlak in de buurt, maar heeft eczeem en dat vind ik een probleem. Nou ga ik wel verhuizen naar een beter gebied voor eczeem, maar hoe het zich daar zal ontwikkelen dat is niet bekend. Toch heb ik de neiging even te gaan kijken en te rijden
terwijl ik eigenlijk al bijna zeker weet dat ik haar niet neem.

Jouw paardje heeft ook een uitstraling waarvan veel mensen denken hebbeh hebbeh hebbeh

Zou je dat zelf ook prettig vinden als je mensen over de vloer krijgt die kijken, rijden maar niet kopen???

Triest hoor!!

He joh, leer eens lezen en quote anders!
Er staat alleen dat ik de neiging zou hebben te gaan kijken. Als je de neiging hebt wil dat niet zeggen dat je echt gaat kijken. En er staat ook dat ik haar bijna zeker niet zou kopen. Dat is nog heel iets anders dan echt zeker weten dat ik haar niet zo kopen. Het is gewoon een groot nadeel. Ik heb de eigenaar geschreven dat ik er nog eens goed over na zou denken voordat ik zou komen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:04

imaudy schreef:

He joh, leer eens lezen en quote anders!

Whahahhahahhaa.... goeie

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:05

weetje laat maar, jullie zullen het toch niet snappen zoals ik het gezien heb (op een aantal na dan die het zelf mee gemaakt hebben en ik pm van heb gekregen)

Ik heb genoeg gehad aan de tips die ik wel heb gekregen en ben er nu wel van overtuigd dat ik een goed plekje vinden zal

Kaja nou dan weet je dus ook niet waar je over praat en kun je dus beter je mond houden, deze prijs heb ik niet zelf bedacht maar heb ik gekregen en is inmiddels veranderd. En als je mensen treft die echte intresse hebben kom je daar heus wel uit

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:05

Kaja schreef:
Wat vervelend nou dat uitgerekend jij paardonvriendelijk NL over de vloer krijgt!!!

Ik denk namelijk dat menig verkopend paardeneigenaar in zijn handjes mag klappen met 6000 euro voor een vier jarige krampentrekker!!

TS reageert hier verder in het topic op door te zeggen dat kramptrekkers niet allemaal kneusjes zijn en daar heeft ze gelijk in.

Verder vind ik het ook een behoorlijke aanval van jou om te gaan oordelen over het paard terwijl het daar in dit topic absoluut niet om gaat, of het nou om een super getalenteerd paard gaat of het paard van Sinterklaas of weet ik veel welk paard, voor TS is het dier veel van emotionele waarde en het gaat er hier niet om want zo te merken heeft TS voldoende geinteresseerden gehad.

Natuurlijk speelt prijsklasse wel een béétje een rol want op elke klasse kun je over het algemeen (ja, generaliserend dus) wel een bepaalde bevolkingsgroep betrekken....

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:06

Moeten ze eerst nog door de keuringscommisie met een rapport met allemaal 1-tjes, anders mogen ze niet eens jouw paard kopen .

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:08

goh anoekie wat ben je toch weer grappig, jou onzin komt me inmiddels ook mn strot uit. dus zou je zo vriendelijk willen zijn je onzin ergens anders naar te typen?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:08

Als ik je strot uitkom, moet je op het rode uitroepteken drukken. Daar is hij voor.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:09

wees maar niet bang, allang gedaan

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:09

Breitling schreef:
weetje laat maar, jullie zullen het toch niet snappen zoals ik het gezien heb (op een aantal na dan die het zelf mee gemaakt hebben en ik pm van heb gekregen)

Ik heb genoeg gehad aan de tips die ik wel heb gekregen en ben er nu wel van overtuigd dat ik een goed plekje vinden zal

Kaja nou dan weet je dus ook niet waar je over praat en kun je dus beter je mond houden, deze prijs heb ik niet zelf bedacht maar heb ik gekregen en is inmiddels veranderd. En als je mensen treft die echte intresse hebben kom je daar heus wel uit

Ik denk toch dat je eens serieus naar bepaalde mensen zou moeten luisteren, die er dus echt wel verstand van hebben.
Wees reëel, in je eerste topic over de verkoop meldt je zelf dat hij klinisch niet helemaal in orde is.
Dan lijkt de vraagprijs mij buitensporig.
En ik kan me voorstellen dat er dus ook minder serieuze mensen op af komen, omdat grote groepen mensen dan niet eens willen komen kijken.
Maargoed, het is jouw paard, ik hoop dat je een goed tehuis voor hem zal vinden.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:09

Breitling schreef:

Grote meid .

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:11

MissJ zoals ik al zei niet alle kramptrekkers zijn kneusjes en denk dat een zz licht ruiter/intructrice er genoeg verstand van heeft als die mij zegt dat het paard veel zal bereiken tja wie ben ik dan om dat niet te geloven, maar daar gaat het hier niet om en het gaat ook niet om de prijs van mijn paard
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 14-03-06 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:11

Randy01 schreef:

Natuurlijk speelt prijsklasse wel een
béétje

een rol want op elke klasse kun je over het algemeen (ja, generaliserend dus) wel een bepaalde bevolkingsgroep betrekken....

Een beetje???

Daar draait het hele verhaaltje om hoor!!

Bij iedereen..

En oordelen over een paard?? Ik oordeel niet, het is namelijk niet mijn mening maar het is een feit... en daarmee kom je ook weer direct terug bij de prijsklasse...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:12

Breitling schreef:

Op grond waarvan?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:12

MissJ schreef:
Breitling schreef:

Op grond waarvan?

Dat ik haar strot uitkom .

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:13

Breitling schreef:
MissJ zoals ik al zei niet alle kramptrekkers zijn kneusjes en denk dat een zz licht ruiter/intructrice er genoeg verstand van heeft als die mij zegt dat het paard veel zal bereiken tja wie ben ik dan om dat niet te geloven, maar daar gaat het hier niet om en het gaat ook niet om de prijs van mijn paard

Is jou paard vaak een kneusie genoemd??

Je haalt het zo vaak aan...

ZZ licht zegt ook echt niet alles hoor !!!

Kaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:14

Breitling schreef:

Heeft ze je bubbel doorgeprikt???

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:14

Maar kan hij helemaal niet springen dan? heeft martin er al een keer opgezeten?

Die zou hem toch wel een keer over een hindernis moeten krijgen?

En wie is je instructrice als ik vragen mag? heeft die geen connecties dat iemand nog een paard zoekt.
Ik bedoel er zijn zat mensen die voor een normaal bedrag dit paard misschien wel willen hebben, maar dan moet je ze wel een kans geven.

En anders toch eerst zorgen dat hij echt geklasseerd is , je rijd er nu toch al even op en is nog niets geklasseerd dus dat werkt ook niet echt mee lijkt me en ik weet niet maar laad hij ondertussen al wel wat makkelijker?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:17

MissJ schreef:
Ik denk toch dat je eens serieus naar bepaalde mensen zou moeten luisteren, die er dus echt wel verstand van hebben.
Wees reëel, in je eerste topic over de verkoop meldt je zelf dat hij klinisch niet helemaal in orde is.
Dan lijkt de vraagprijs mij buitensporig.
En ik kan me voorstellen dat er dus ook minder serieuze mensen op af komen, omdat grote groepen mensen dan niet eens willen komen kijken.
Maargoed, het is jouw paard, ik hoop dat je een goed tehuis voor hem zal vinden.

Aan de ene kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze hem niet voor een weggeefprijs te koop zet, want dat kan ook verkeerd publiek aantrekken.

Aan de andere kant zou iemand die wel heel prettig met paarden omgaat, leuk kan rijden, maar niet direct een groot bedrag kan neerleggen, er wellicht een heel leuk paard aan kunnen hebben. En andersom.

Misschien is het een idee om eens advertenties na te pluizen waarin paarden worden gevraagd.

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:18

Anoukie schreef:
Anoukie schreef:
]

Op grond waarvan?

Dat ik haar strot uitkom .

Dan is het maar goed dat je wat kilotjes kwijt bent

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:18

krampentrekkers komen makkelijk door klin+rontgen keuring heen + worden volledig in de verzekering opgenomen, en komen ook prima tot aan het Z dressuur of hoger (Q in mn profiel maar die viel op zn rug en was toen klaar met de sport)

maar ik herinner me dat in het verkoop-topic hier op bokt erbij stond dat het paard waar t hier om gaat het ook in stap laat zien, daarom is ze hem gaan starten om te zien wat de jury er van zou zeggen
in dat geval mag een paard nooit zonder opmerkingen door een klinische keuring heenkomen, en zeker niet verkoch worden als ee paard met veel potentie voor het hogere werk, omdat hij gewoon net niet zuiver is als je het krampentrekken kan zien in stap

is het echt kramptrekken, dan zie je er in stap drafen galop etc niets van, alleen diagnoaal achterwaarts gaan zal een moeilijk puntje zijn
zodra je het in stap weleens kan zien gaat het meer naarhanetred dan naar kramptrekken
en een lichte hanetred aan beide achterbenen gelijk is meestal geen probleem, maar aan 1 achterbeen, ja dan krijg je een wisselend beeld achter en dat is niet iets waarmee je later in de M en het Z punten gaat scoren op de beweging etc...
de vraagprijs weet ik ff niet meer, maar t paard is nu weer een jaar ouder dan verwachten kopers dat hij meer kan of de prijs moet gezakt zijn

verder ben ik een muts als t om verkopen gaat Q heeft te koop gestaan en ik vond ook niemand goed genoeg maar hij hoefde toch niet verkocht te worden, mocht alles mooi thuis houden van mn ouders

dus ik snap best dat je het niet makkelijk vind om geschikte mensen te vinden, en wanneer het niet klikt je je paard niet wil verkopen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:22

CCCCorine schreef:
Aan de ene kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze hem niet voor een weggeefprijs te koop zet, want dat kan ook verkeerd publiek aantrekken.

Aan de andere kant zou iemand die wel heel prettig met paarden omgaat, leuk kan rijden, maar niet direct een groot bedrag kan neerleggen, er wellicht een heel leuk paard aan kunnen hebben. En andersom.

Misschien is het een idee om eens advertenties na te pluizen waarin paarden worden gevraagd.

Maar zou jij een paard kopen die een dergelijke bemerking heeft?
Ik koop liever iets met minder risico op problemen.
Voor dit bedrag wil ik gewoon een gezond paard met goede gangen hebben, die ook al geklasseerd is.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:24

Dames; kan deze discussie iets minder persoonlijk gevoerd worden?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:25

mijn prijzen etc gaan jullie helemaal niks aan dus daar ga ik verder ook niet meer over praten, mensen die contact met mij gehad hebben ook deze week weten hoe er over te praten valt dus dat is voor mij voldoende. Verder renske laat hij helemaal niks meer zien onder het zadel alleen als hij los loopt maar mensen die er niet zo heel veel van af weten willen gewoon horen/zien/weten (zekerheid)of ze er op wedstrijd niet afgestraft kunnen worden. verder ga ik nergens meer op in, heb via pm goede gespreken dus mochten jullie hier lekker door willen gaan ga je gang