paard verkocht, kopers willen paard na 4 weken terugbrengen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:15

Yommie wat een leuk paard

Chely

Re: paard verkocht, kopers willen paard na 4 weken terugbren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:40

even iets anders *kan zijn dat ik TE doemdenkend ben*

jij was niet bij die laproscopie en het maken van de foto's....ze kunnen je dus ook gewoon een cdrom/dvd opsturen met foto's van een ander paard........

het is vergezocht, maar het gebeurt!!! aangezien de mensen graag van haar af willen, en de dierenarts misschien niet zo eerlijk is (wat ook heel reeel is.)....

Naisven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:54

Inderdaad een heel leuk paardje! Gewoon terughalen. Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Mensen die beweerden dat ze geen "mensen met paarden waren, maar paardenmensen", vervolgens mijn 4-jarige kopen die echt superbraaf en cool in het hoofd is (maar als je haar losgooit wel eens lekker kan dollen natuurlijk) en haar na 1 dag terug wilden brengen omdat ze "wild" deed. Nou ja, meteen opgehaald dus, dit soort mensen verdienen mijn superpaardje gewoon niet....

Naisven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:55

Naisven schreef:
Inderdaad een heel leuk paardje! Gewoon terughalen. Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Mensen die beweerden dat ze geen "mensen met paarden waren, maar paardenmensen", vervolgens mijn 4-jarige kopen die echt superbraaf en cool in het hoofd is (maar als je haar losgooit wel eens lekker kan dollen natuurlijk) en haar na 1 dag terug wilden brengen omdat ze "wild" deed als je haar losgooit. Nou ja, meteen opgehaald dus, dit soort mensen verdienen mijn superpaardje gewoon niet... Toen ik haar 2 dagen later ophaalde zeiden ze nog wel dat ze inmiddels iets rustiger was (ach ja, moet even wennen he?), maar dat ze het risico toch niet wilde lopen.....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:32

Vandaag is ze weer terug op stal,ben eigelijk wel weer blij dat ze weer terug is

maarja alleen kon ik die mensen wel villen toen ze weg waren..toen zag ik namelijk dat haar staat tot aan der hak was afgeknipt...en er nog maar een paar sliertjes hingen:(
ze had echt een hele mooie lange dikke staart..

en dan maar blijven volhouden dat ze op proef was

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:23

Wat zonde van de staart geen wonder dat ze wel kunt villen

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:51

ff update...

ze gaan er een rechtzaak van maken!
er schijnen wervels verkeerd te zitten in zijn rug (?) nog nooit iets van gemerkt...
en ze willen hem terug brengen.. (na nu ong 3 maanden ofzo..) dit gaat niet ivm met geld en plaatsgebrek, dus gaan ze naar rechtsbijstand...

spannend dus wat er gaat gebeuren..! we hebben alle mailtjes van haar bewaard waar in staat dat het goed gaat, hij niet luistert.. dan weer wel.... en zo totdat het niet meer gaat..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:54

Jij zei in je eerste post dat er meerdere kopers waren geweest voordat ze verkocht is en dat de rug is nagekeken. Als je daar nog bewijs van hebt, staan ze natuurlijk heel erg zwak, vooral omdat zij geen aankoopkeuring hebben gedaan.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:01

Ik kan je alleen maar sterkte wensen met de rechtzaak

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:14

Die rechtzaak ga je vast winnen (moet wel!!) slim om de emailtjes te bewaren!

Succes,
Groetjes Petrarca

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:01

ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken en heel veel sterkte

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:14

Ik heb het topic ff snel doorgelezen, maar wat een gedoe zeg!!! En ik vind persoonlijk dat die mensen het paard hadden moeten keuren (bij allebij trouwens) In 3 maanden kan er heel veel gebeuren...... Ik heb paarden gezien die op eens dood neer vielen.... Hadden ze in zo'n situatie ook naar de rechter gegaan?? Bij levende wezens kan er altijd wat gebeuren.....
Ik ben heel benieuwd hoe het nu af gaat lopen, en ik hoop dat je ons op de hoogte houd.... Succes!!!!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:46

SuperQuinta schreef:
ff update...

ze gaan er een rechtzaak van maken!
er schijnen wervels verkeerd te zitten in zijn rug (?) nog nooit iets van gemerkt...
en ze willen hem terug brengen.. (na nu ong 3 maanden ofzo..) dit gaat niet ivm met geld en plaatsgebrek, dus gaan ze naar rechtsbijstand...

spannend dus wat er gaat gebeuren..! we hebben alle mailtjes van haar bewaard waar in staat dat het goed gaat, hij niet luistert.. dan weer wel.... en zo totdat het niet meer gaat..

Nou dan heb je wel een aantal jaren voor de boeg hoor!
Ik heb pas een zaak gehad tegen een dierenarts ,hij had ons aangekochte paard klinisch en rontgonologisch gekeurd,helemaal goed!
Vanaf de dag dat wij het paard op stal hadden was hij kreupel,anderhalf jaar lang gedokkterd met het paard en uiteindelijk bij de slacht beland!
Dat was allemaal in 2002 en de zaak is pas afgehandeld twee geleden!
Ik heb de zaak wel gewonnen uiteindelijk en een schadevergoeding gekregen!
Dus mocht het tot een zaak komen,heb dat paard voorlopig niet terug!
Wat de mensen vertellen dat er wervels verkeerd zitten ,kan verschillende oorzaken hebben,laat ze maar bewijzen dat hij dat ook al bij jullie had!
Hij kan wel bij hun gevallen wezen of weet ik veel wat.............ik denk dat je heel sterk staat!
In een zaak moeten ze met harde bewijzen op tafel komen en die hebben ze niet!
Misschien is het een optie die mensen een stap voor te wezen en zelf alvast je rechtsbijstand inschakelen over deze zaak,en hun om advies vragen hoe je zo snel mogelijk van die mensen af kan komen!
Sucses ermee!
Groetjes Lundi

tollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:27

ik zou hem terug nemen, maar voor een veel lagere prijs. En eerst laten keuren door de da!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:56

Hoest verder met de rechtzaak?
ik kwam er net achter waarom mijn paard terug kwam met een afgeknipte staart...omdat ze dus is afgekeurt....echt belachelijk
ik zou de helft van de kosten betalen om er achter te komen wat ze nou had...
Nu willen ze ook de kosten terug van alle onderzoeken...
nou ze kunnen ze pot op....het paard is nu naar leuke mensen toe gegaan..voor gezeldschap,en misschien om er nog een veulen mee te fokken..