Shetlander in de tuin?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

Re: Shetlander in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:21

niet doen !

Wij hebben een tijd geleden zo'n pony opgevangen die ook door mensen in een nog grotere tuin als jouw een mini shet hadden die pony had de hele tuin aan gort gelopen en ze wisten niet waar ze de mest kwijt moesten ook klaagden de buren dat het stonk.
Gun de pony een weilandje en een maatje !!

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:22

Dat hier nog een discussie over nodig is... het past toch gewoon niet?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:41

weet je de paardjes staan hier nu ook (ok slechts voor de winterdag ) in de tuin

wat als het nu een hengst is en nergens bij mag ? en dus alleen moet staan ? of net als een merrie die we ooit gehad hebben die dus echt NIET op gras mocht (allergie ..) en dus op zand moest en daarbij ieder wezen wat leek op een paard net zo lang achterna zat tot een der 2 er bij neerviel ?

voor zo'n pony is het een heerlijkheid

de stank is een hoop aan te doen
heb daar speciale spray voor in de stal voor op vlas doet al wonderen
zoiezo een loopstal maken dagelijks sochtends mest ruimen en in afegsloten container doen

wij hadden ons hengstje eerst ook alleen achter in een vergelijkbare ruimte

hij is nu de leider vd kudde , als ruin zijnde

het mooist is natuurlijk met een soortgenootje of een geit als het niet anders kan ..op de wei etc

ken een hoop stukjes bv in de bollenstreek waar grote paarden op zo'n stukje staan ..

mits je een mooie ruimte pony geschikt maakt met loopstal veel aandacht en liefst een 2e pony erbij etc etc moet het wel kunnen

mooiste is natuurlijk een weide met soortgenoten

en het feit dat er een hoop shetters op stal staan ergens in een manege
is natuurlijk geen excuus ..maar niet iedereen heeft alle mogelijkheden

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:43

Nick jij woont niet in een woonwijk En jouw tuin is iets groter dan 50 vierkante meter

jomaro

Re: Shetlander in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:59

Katoo71 schreef:
niet doen !

Wij hebben een tijd geleden zo'n pony opgevangen die ook door mensen in een nog grotere tuin als jouw een mini shet hadden die pony had de hele tuin aan gort gelopen en ze wisten niet waar ze de mest kwijt moesten ook klaagden de buren dat het stonk.
Gun de pony een weilandje en een maatje !!

Die mensen dan duidelijk niet wisten waar ze aan begonnen. Niet goed geïnformeerd hadden waar de mest te laten, En je een tuin niet als weiland kan zien.
Wij hebben al ruim twee jaar onze pony aan huis. Box met uitloop en in die uitloop om een modderpoel te voorkomen liggen rubber tegels.
Mest in de kliko's 7 stuks en die brengen we om de 8 weken bij een boer. Hooi en stro halen we om de die a vier weken. En er 3 balen hooi per week doorgaan? Want al is er geen gras hij wel de hele dag kan eten. Het kan dus wel, maar je moet heel goed weten waar je mee bezig ben en de tijd die je erin wil en kan steken, wat ga je er verder mee doen enz enz. Maar zo kan ik nog wel doorgaan mensen die een pony in een pension stal zetten en ook niet beseffen dat het hun pony is hij er niet uitkomt als de eigenaar niet komt opdagen ook die mensen denken en weten niet waar ze aan beginnen. Wij hier op het bokt niet kunnen kijken hoe en wat die mensen er nu precies mee gaan doen met de shetlander in de tuin. Als je in het profile kijkt zie ik dat het om een meisje gaat van 12 jaar. Dan zeg ik direct niet doen nu vind je het leuk maar straks pas je er niet meer op en dan staat zo'n pony er. Wacht tot je oud genoeg bent en er een eerst op een manege een kan plaatsen dan weet je of je in staat ben om er elke dag opnieuw je tijd er in wil steken. Maar dan heb ik nog in mijn achterhoofd als ik iets heb dan blijft het bij mij tot zijn dood, of ik moet er door ziekte niet meer voor kunnen zorgen.