Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
superwoman schreef:Libertylove schreef:wat een raar verhaal!
Ik zou toch nog naar een andere smid gaan .... ik bedoel je gaat toch niet zomaar 2 zadels meenemen?
Ik denk niet dat de smid haar nog wil helpenCitaat:Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal
Als je dat overlegt is dat anders - je moet daar wel beiden mee instemmen
tienus63 schreef:Aangifte doen, bankafschrift of uitdraai van telebankieren meenemen, en natuurlijk SMS laten zien.
Clitia schreef:Natuurlijk is de klant ook fout. Maar de smid heeft de wet overtreden: in plaats van een officiele aanmaning te sturen heeft ze gestolen.
Smid had klant aanmaning moeten sturen "deze rekening staat nog open gaarne overmaken voor *datum*. Is de rekening dan nog niet betaald zullen administratiekosten in rekening gebracht worden"
Als de smid de vrees had haar geld niet te zien, had ze een incassobureau in kunnen schakelen.
Niemand mag de wet overtreden, maar een rekening te laat betalen overkomt iedereen wel eens...

daantjuhhh schreef:Monnik schreef:Goh zover had ik nog niet gedacht. Ik neem beide zadels mee, dan kan ze niet rijden. Wel een sterke!
Nogmaals als dit verhaal op waarheid berust, dan zal er meer spelen dat de hoefsmid in kwestie zo handelt, daar ben ik van overtuigd!
Enne misschien schop ik nu wel tegen zere benen, maar als je de kosten van een hoefsmid, wat iedere 6/8 weken terug komt, al niet kunt betalen, misschien moet je jezelf dan eens ernstig achter de oren krabben of het hebben van een eigen paard wel zo verstandig is.
Ook ik zit wel eens wat krapper, maar weet wat de maandelijkse kosten voor mijn paarden zijn en zorg dat die er ook altijd zijn.
Mijn geldproblemen (die er overigens niet zijn) hoeven niet de problemen van een ander te worden!
Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal.
Ik heb hem aan een grote stal geholpen waar hij een dag in de week vast werk heeft.
en aan verschillende buren (toen hij net begon)
Mijn smid komt altijd optijd.
Als er wat is staat hij binnen een paar uur op de stoep.
Betere smid kan je niet wensen.
Hij is zelfs een keer om 12 uur s avonds langs gekomen omdat mijn pony kreupel was en ik met een pony van kennissen op de 4daagse mocht maar alleen met ijzers.
Maar ik denk dat het wel een beetje aan je band met je smid ligt.
Hij weet dat we altijd wel betalen.
Al is het misschien 1 x per jaar een keer 2 weken later.
Zoals eerder gezegd het lijkt op een wanhoopsdaad. 
Clitia schreef:Niemand mag de wet overtreden,
maar een rekening te laat betalen overkomt iedereen wel eens...

Het scheelt dat het opgelost is nu, gaat ze ook op zoek naar een andere smid of blijft ze wel bij deze? pixie schreef:en nogmaals ik verstrek geen namen want zoals ik al eerder vermelde is haar smid echt een vakvrouw en als je op tijd betaald is er ook verder geen kwaad woord over haar te zeggen!!