smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:41

ach alles is te overleggen met een smit, met iedereen overigens....... als ze gewoon even had overlegd met de smit dan was het geen probleem geweest

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:44

Ik vindt persoonlijk dat je de smid kan noemen, tenminste bij de mensen die het per pb vragen.
Voor hetzelfde geld neemt iemand die smid en gebeurt hetzelfde. En ttrouwens de smid nam toch zelf die zadels mee, dus eigenlijk maakt ze zichzelf zwart.

MAar kan de smid haar kant ook wel begrijpen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:45

superwoman schreef:
Libertylove schreef:
wat een raar verhaal!
Ik zou toch nog naar een andere smid gaan .... ik bedoel je gaat toch niet zomaar 2 zadels meenemen?

Ik denk niet dat de smid haar nog wil helpen

Citaat:
Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal

Als je dat overlegt is dat anders - je moet daar wel beiden mee instemmen

Hij weet dat ook niet van te voren als hij komt.
Soms is mijn pa bijvoorbeeld niet thuis.
Zijn paard gaat naar de smid en ik heb niet zoveel geld opzak.
Hij komt en ik zeg als hij bezig is dat ik niet zoveel geld opzak heb en dat mijn pa niet thuis is.
Hij zegt uit zich zelf al,, ooh dat komt wel goed.
Maak je daar maar geen zorgen over en gaat fluitend verder.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:46

Ik vind niet dat je de naam van de smid kan noemen.
Je hoord hier de smid niet op het forum.
Ze kan zich zelf niet verdedigen.
Hoe oneens ik het ook ben met die actie als diut het hele verhaal is.
Namen mag je niet noemen als die persoon niet voor zich zelf op kan komen

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:47

tienus63 schreef:
Aangifte doen, bankafschrift of uitdraai van telebankieren meenemen, en natuurlijk SMS laten zien.

Dat zou ik ook doen!!

Dit is toch belachelijk!!!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:49

Clitia schreef:
Natuurlijk is de klant ook fout. Maar de smid heeft de wet overtreden: in plaats van een officiele aanmaning te sturen heeft ze gestolen.

Smid had klant aanmaning moeten sturen "deze rekening staat nog open gaarne overmaken voor *datum*. Is de rekening dan nog niet betaald zullen administratiekosten in rekening gebracht worden"

Als de smid de vrees had haar geld niet te zien, had ze een incassobureau in kunnen schakelen.

Niemand mag de wet overtreden, maar een rekening te laat betalen overkomt iedereen wel eens...

My thoughts exactly!

Ik zou de naam van de smid niet noemen, dat is niet relevant!

Ik weet niet hoe ik 2 quotes in 1 bericht moet zetten
Laatst bijgewerkt door Bramblerose op 15-02-06 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:51

daantjuhhh schreef:
Monnik schreef:
Goh zover had ik nog niet gedacht. Ik neem beide zadels mee, dan kan ze niet rijden. Wel een sterke!

Nogmaals als dit verhaal op waarheid berust, dan zal er meer spelen dat de hoefsmid in kwestie zo handelt, daar ben ik van overtuigd!

Enne misschien schop ik nu wel tegen zere benen, maar als je de kosten van een hoefsmid, wat iedere 6/8 weken terug komt, al niet kunt betalen, misschien moet je jezelf dan eens ernstig achter de oren krabben of het hebben van een eigen paard wel zo verstandig is.
Ook ik zit wel eens wat krapper, maar weet wat de maandelijkse kosten voor mijn paarden zijn en zorg dat die er ook altijd zijn.
Mijn geldproblemen (die er overigens niet zijn) hoeven niet de problemen van een ander te worden!

Mijn smid heeft er overigens helemaal geen probleem mee als ik een x niet betaal en dan de volgende x 2x tegelijk betaal.
Ik heb hem aan een grote stal geholpen waar hij een dag in de week vast werk heeft.
en aan verschillende buren (toen hij net begon)
Mijn smid komt altijd optijd.
Als er wat is staat hij binnen een paar uur op de stoep.
Betere smid kan je niet wensen.
Hij is zelfs een keer om 12 uur s avonds langs gekomen omdat mijn pony kreupel was en ik met een pony van kennissen op de 4daagse mocht maar alleen met ijzers.
Maar ik denk dat het wel een beetje aan je band met je smid ligt.
Hij weet dat we altijd wel betalen.
Al is het misschien 1 x per jaar een keer 2 weken later.

Een keer niet betalen zullen de meeste niet erg vinden maar hier steekt vast veel meer achter. Anders zou ze dat ook niet doen Zoals eerder gezegd het lijkt op een wanhoopsdaad.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:54

Wie zegt niet dat de smid aanmaningen ed gestuurd heeft? Aangezien het verhaal hier nog steeds van 1 kant verteld is. Rekeningen van december die nu nog betaald moeten worden, een keer te laat betalen is tot daar aan toe maar we zijn nu halverwege februari

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:55

Clitia schreef:
Niemand mag de wet overtreden,
maar een rekening te laat betalen overkomt iedereen wel eens...

Oh dus dat is normaal, ik vind een rekening 2 maanden later betalen niet normaal. Moet je eens bij je gemeentelijke belastingen proberen....

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:56

Phoe alle bladzijdes gelezen
Ik vind dat de smid niet het recht had om de kast open te brkene en de zadels mee te nemen.
Maar idd. je vriendin had wel optijd moeten betalen.
Maar gelukkig is het nu opgelost

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:59

als de smid die zadels niet meegenomen had was het nog niet opgelost

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:02

Dat denk ik ook!
Dappere smid Afbeelding

andrea37

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:25

sorry maar ik vind dat de smid wel een beetje gelijk heeft. omdat zij zo nodig een paard wilt en krap bij kas zit, moet dan maar een smid maar op zijn geld wachten kom op dat is toch te gek als je bij de bakker brood gaat halen moet je toch ook gelijk betalen of niet dan. deze mensen moeten toch ook hun rekeningen betalen dat gaat ook gewoon door als ze 10 van zulke klanten hebben is het voor hun einde verhaal.en je ziet nu maar nu heeft ze dan opeens wel betaald. had ze dan gelijk maar moeten betalen loopt de rekening ook niet zo hoog op ik hoop dat ze nu ook geen veearts nodig heeft maarja ik ben blij dat ik anders ben en weet ook heel goed dat paarden geld kosten.

saskia23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:41

Wat moet je met een paard als je de smid niet eens kunt betalen? Ik bedoel, iik zit ook weleens krap bij kas maar heb toch altijd zeker genoeg geld op mn spaarrekening om de smid te betalen. Zou me rotschamen om dat geld te moeten lenen

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:49

Nou dat heeft er toch niks mee te maken, het is opgelost dus volgens mij kan dit topic wel op slot?

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:54

Ik kan die smid geen ongelijk geven. Ze heeft een dienst verleend, en dient hiervoor betaald te worden, en niet na 2 of 3 maanden!

Nu is het wel opgelost, meisje heeft zadels terug, en smid heeft haar geld. En de persoon in kwestie zal hier wel veel van hebben geleerd!

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:03

poeh poeh
de meningen zijn verdeeld hihi!

nog ff mijn ongezouten mening:
mijn vriendin betaald alles normaal netjes op tijd
ze had de smid al een poosje en betaalde altijd netjes
ik vind wel dat ze gewoon eerder had moeten betalen maar ik weet ook waarom ze nu even krap bij kas zat dus ik kan er natuurlijk wat meer begrip voor opbrengen.
het is dus niet zo dat ze een paard heeft en het niet kan betalen.
waren even de omstandigheden die nu allemaal al opgelost zijn.
ze had een herrinering gehad en daarna heeft ze dus die 80 euro overgemaakt.
ik blijf van mening dat een kast openbreken diefstal blijft.
dit soort geschillen los je naar mijn mening via bv deurwaarder op.

ook had mijn vriendin vandaag al gesmst dat het geld van haar rekening was geschreven en dat ze het bewijs wilde doormailen maar alsnog heeft die smid de zadels gepakt.

iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening zullen we maar denken.

mijn vriendinnetje betaald nu in ieder geval meteen alle rekeningen hihihi!

alles is nu opgelost, eind goed al goed dus.

en nogmaals ik verstrek geen namen want zoals ik al eerder vermelde is haar smid echt een vakvrouw en als je op tijd betaald is er ook verder geen kwaad woord over haar te zeggen!!

hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor iedereen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:10

Het is idd wel een hele discussie geworden

Ik ben het met je eens dat de hoefsmid die kast niet open had mogen breken. Maar ik ben en blijf ook van mening dat ook jij maar 1 kant van het verhaal weet. Vriendin of niet, ze kan natuurlijk best het 1 en ander niet verteld hebben Het scheelt dat het opgelost is nu, gaat ze ook op zoek naar een andere smid of blijft ze wel bij deze?

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:17

pixie schreef:
en nogmaals ik verstrek geen namen want zoals ik al eerder vermelde is haar smid echt een vakvrouw en als je op tijd betaald is er ook verder geen kwaad woord over haar te zeggen!!

Hoeft ook niet, want je hebt de plaatsnaam genoemd en zoveel vakvrouwen in deze zijn er niet. Het leed van het zwartmaken van de smid is dus allang gebeurd. Had je in mijn ogen een beetje beter over na moeten denken.
Maar ik denk dat het ook de opzet was de smid een minder goede naam te bezorgen.

Je hebt wel 8 berichtjes op bokt geplaatst en 7 in dit topic. Geen goede binnenkomer lijkt mij.....

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:23

de smid komt dus NIET uit spijkenisse

dus ik heb echt niemand zwart gemaakt!
dat was ook niet de bedoeling.
ik wilde gewoon vragen wat anderen zouden doen.
heb net even gekeken maar volgens mij zijn er geeneens vrouwelijke hoefsmeden in spijkenisse.

ik heb al meedere keren aangegeven daarom GEEN namen te geven ook NIET per pb!

als ik die smid zwart wil maken had ik haar naam hier echt wel neer gezet maar daar gaat het in dit verhaal gewoon niet om.

ben ook nog maar net op bokt. las altijd wel mee maar heb me pas aangemeld. het is niet zo dat ik speciaal mezelf heb aangemaakt om even hier een smid (die niet eens MIJN smid is) zwart te maken.
zo steek ik niet in elkaar.

vind het jammer dat sommigen metene er vanuit gaan dat je iemand zwart wil maken.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:28

En what the .....
Als je de naam van de smid denkt te weten...
Dan nog..
Iedereen die zich hier meld zegt dat ze niet van wanbetalers te houden..
Dus ik neem aan dat jullie dat ook niet zijn.
Dus echt nut in het hebben van die naam heeft het dan ook niet.
Zoals gezegd word als je netjes betaald doet ze goed werk.
Jullie betalen allemaal netjes dus...

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:30

dankjewel..

nogmaals: super goede smid verder echt totaal geen aanmerkingen op!!

vwil niemand zwart maken wilde alleen jullie mening goed raad

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:34

volgens mij als je dit had willen voorkomen moet je de smid op tijd betalen, op rekening heb je een termijn van 2 weken en meestal is de hoefsmid A contant, dus ik geef de hoefsmid gelijk, hij heeft uiteindelijk zijn werk al gedaan en wil daar voor betaald worden.

pixie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:38

ja dat is ook zo

alleen ging het erom dat er een kast is open gebroken en dat gezien word als diefstal
heb zelf ook even met de rechtswinkel gebeld etc en die zeiden ook dat de smid niet in haar recht stond

op tijd betalen HOORT gewoon
HELEMAAL mee eens

maar dat los je niet op door spullen te gaan stelen vind ik

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:39

Nou deze discussie gaat denk ik iedere keer opnieuw beginnen of eindeloos door, terwijl alles al is opgelost. ik had al even geTEMd, maar meld me nu maar af... Ciao