paard in 1 uur zadelmak voor 100 euro

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:40

Kan iemand mij het filmpje PMen? Kan beetje moeilijk mening geven nu

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:42

mij ook graag, heb volgens mij wel al eens gezien..
maar 1 uur vind ik veel te snel!

ArabStables

Re: paard in 1 uur zadelmak voor 100 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:20

Nou, heb het filmpje op Kapaza bekeken, maar vind er niets shokking aan??
De mensen doen alles rustig, paardje lijkt het ook allemaal prima te vinden (oortjes naar voren) kalm paard in de bak erbij voor vertrouwen (paarden zijn kuddedieren) of heb ik dé horror film gemist? (van Kapaza gehaald oid?)
Tuurlijk, de meningen zullen verdeeld zijn over een paard in 1 uur zadelmak maken, maar ik dacht dat ik vreselijke praktijken zou gaan zien op de video en zat al half met mijn handen voor mijn ogen..
Nou weet ik dat er best veel prutsers zullen zijn en zadelmak maken zou ik persoonlijk nooit uit handen geven omdat ik veel te bang zou zijn dat mijn paard verpest zou worden, maar ik heb écht geen commentaar op de video op Kapaza, ook al wordt zoiets in een uur gedaan.
Dan wil ik eerst praten met mensen die hun paard daar zadelmak hebben laten maken en slechte ervaringen hebben, maar zolang ik daar niets over hoor kun je er niet over oordelen vind ik.
Ik denk dat de meeste handelsstallen aan deze video nog een voorbeeld kunnen nemen. Lees: zadelmak maken met strakke bijzet in een zware bak longeren totdat de paarden erbij neervallen of een been opbinden, erop klimmen en dan een paard op 3 benen zijn gang laten gaan en meer van dit soort afschuwelijke praktijken..

Selket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:22

engeltjuh_15 schreef:
femkjuh schreef:
ik heb net die filmpjes gezien.. bah.. al dat getrek.. En als dit dan alleen de 'goeie' filmpjes zijn.. Nou, wil het niet weten allemaal hoor..

Iemand in dit topic zei al dat in het filmpje dat paard volgens haar (hem?) twee verschillende dekjes opheeft.. ik heb erop gelet en inderdaad.. Dus óf ze hebben dit paard 2x opgezadelt, óf dit filmpje is niet van hun 1 uur zadelmak proces

veel succes met het zoeken naar gedupeerden.. misschien op kapaza zelf even adverteren?

Welk filmpje bedoel je? Want op die filmpjes bij kapaza wordt geen gebruik gemaakt van dekjes hoor.

Er zijn meerdere filmpjes.. Bij de eerste 2 advertenties is het geloof ik zonder zadel in de bak.. Daarna heb je een advertentie dat ze een pony in de stal bestijgen en daarna 'zadelmak' maken..

Zusje

Re: paard in 1 uur zadelmak voor 100 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:57

Jeetje heb het even doorgelezen!
Kan me er geen voorstelling van doen, wil iemand mij de link naar de filmpjes PMen??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:59

Ik heb het filmpje gezien en vind het allemaal reuze mee vallen. Vind het wel wat link dat ze zonder zadel in de stal op zijn rug gaat zitten. Als je goed kijkt ie je er ook verschillende mensen op zitten en idd verschillende dekjes. Ik kan dus niet geloven dat dit in 1 uurtje is gedaan, maar vind het niet storend hoor. Het is wel naar dat ze beweren dat ze zoiets in 1 uur doen, want dat kan niet... (dat bewijzen ze zelf ook door er verschillende dekjes op te hebben liggen)

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:15

Ik heb het net ook bekeken en staan 2 verschillende filmpjes en ook ik zie niets schokkends, absoluut niet mijn manier maar ik heb het veel erger gezien als dit,
het ene filpje zie je niet iemand met zadel en ook maar 1 iemand er op, ik geloof best dat dat in een uur gebeurt is,

Overgens waar mijn tinker vandaan komt heb ik ook een video gezien nou daar zaten ze ook binnen een uur op het dier in de bak te stappen en dit ziet er dan vriendelijker uit,

Ik moet wel zeggen dat toen ik mijn tinker kocht ik hem eerst maar eens even heb laten bijkomen en toen opnieuw zijn begonnen gewoon omdat het niet mijn manier is, Maar trouma`s haaft hij er niet aan over gehouden,

Maar ondanks dat is het absoluut niet mijn ding en ben ik meer iemand van eerst het vertouwen hebben van het paard en dan lanzaam opbouwen en niet hup boem er op,

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:42

Er zijn 2 soorten filmpjes, maar beiden komen erg op hetzelfde neer. Snap alleen niet waarom ze er steeds eerst zonder zadel opgaan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:40

Als je er zonder zadel op gaat zitten zijn ze niet zadelmak. Toch vind ik het wel lef maar dit waren volgens mij ook makkies om zadelmak te maken. Heb ze toch regelmatig onder de kont gehad die vele rare sprongen maakten. Daar was je echt wel een zadel bij nodig en dan nog moest je alle zeilen bijzetten om erop te blijven zitten.