Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 13:20

2misty2 schreef:
Ik vraag me af hoe het nu gaat?Met Dak en de rest.Kan je het zelf nog een beetje volhouden?En het wachten is verschikkelijk!

Echt!!! Bij elk mailtje naar de tussenpersoon heb ik allemaal zinnen in mijn hoofd, maar ik kan me tot nu toe steeds inhouden. Ze doet het allemaal belangeloos, dus... probeer ik rustig te blijven. Het is voor haar ook anders, misschien is paard voor haar gewoon paard en gaat ze ervan uit dat het wel goedkomt, alle tijd....
Maar in de tussentijd kan ik niets doen. Misschien dat dat het is, dat ik het als verloren tijd zie waarin hij maar staat te staan, en ik niets kan doen/veranderen. Maar als hij straks echt echt van mij is.. dan komt de rust. Dacht eerst dat het dan pas zou beginnen, maar daar kom ik bij deze op terug. Denk dat er dan juist eindelijk rust is. (en hoef ik niet steeds obsessief mijn mailbox te checken of er al nieuws is. )

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 13:40

atreyuevita schreef:
karmische sessie kijken ze wat een paard heeft meegemaakt ook (even in mijn woorden.. misschien is het net iets anders) en proberen ze de lading van trauma's af te halen. Misschien kan het je paard helpen en wordt ze ook minder vals.

Heb wel een keer iets soortgelijks met hem gedaan. Ik had een homeopaat gevraagd om naar zijn kreupelheid te kijken. De dierenarts had destijds geen idee wat er was, de ostheopaat had hem behandeld maar hielp niets, dus vervolgen we de zoektoch naar genezing bij een homeopaat. (omdat hij niet van mij was is een 'echte' dierenarts behandeling niet toegestaan, dus zoek je het in de alternatieve hoek. zoals ik al zei, afwachten is niet mijn sterkste punt. Dit was trouwens nog helemaal in het begin, had toen nog geen idee waarom hij kreupel was.)

Toen ik meneer op de poetsplaats zette bleek zei ze ook te kunnen readen. Dat was dus eigenlijk toeval. Hoewel het me om zijn benen ging, was ik wel benieuwd of ze 'wat' kon. Op zich is er niet zoveel uitgekomen. Maar hij werkte dan ook niet echt mee. Volgens haar wilde hij gewoon niet geholpen worden, had hij een hekel aan mensen en sloot hij zich af van de buitenwereld. Alleen vond ik het wat minder prettig dat mijn draakje met zijn kreupele benen keihard tegen de stenen achterwand danwel houten tussenschot aan het trappen was zodra te tegen hem begon te praten. Ze kon ook absoluut niet bij hem in de buurt komen, denk dat iedereen beter in zijn buurt kon komen dan zij. Verder flipte hij ook geregeld, dus dat ze 'iets' met hem deed was wel duidelijk. Maar ik vond het niet echt een prettig geheel en vond het niet bevorderlijk voor zijn gezondheid. En ook niet voor die van haar, want toen ze toch tussen het schot en hem in ging staan zette hij haar vast met zijn lichaam om vervolgens met voor- en achterbenen gericht naar haar te gaan trappen. Heb echt nog een tijdje in zijn stal gestaan om hem te kalmeren.

Normaal hoor ik dat paarden juist heel rustig worden van zo'n reading, maar met Dak is alles altijd zo intens. Zoals ik al zei, hij is erg expressief...

Maar de kans is erg groot dat er binnenkort een diergesprek met hem komt, maar dan wel op afstand!! Via een foto ofzo. Een stuk veiliger.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:52

aha.. mijn zus is erin opgeleid voor mensen maar Atreyu wil niet met haar "praten" en komt ook niet graag in haar buurt dus de regel is dan dat het dan ook niet wordt aangedrongen. Dus normaal mag allen worden verdergegaan als een paard het zelf toestaat. Mocht je iemand zoeken heb ik een adres van iemand die het dus bij atreyu met goed gevolg heeft gedaan en zij heeft buiten dit ook erg veel paarden ervaring en gaat alleen door als een paard ermee instemt. Atreyu is heel eenkenning en nerveus maar gelukkig niet zo expressief als die van jou... maar op zich is die vecht;ust heel goed he? kunnen jullie samen vechten voor haar gezondheid!

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:04

Heey, lang niet meer in dit topic gekeken. Wat goed zeg dat Dak nou waarschijnlijk echt van jou is! Gefeliciteerd! Grace komt ookal niet meer naar je toe als je dr roept. Blijft gewoon tegen Dak aangeplakt staan. Zal van het weekend eens kijken of ik naar Esbeek kan gaan, voor een poetsbeurt in de wei (ai, wat ziet ze eruit op de foto's ). Mocht je een keer iets van een diergesprek regelen en die persoon dan naar Esbeek laten komen, ben ik ook eventueel wel geinteresseerd voor Grace. Blijft toch ook een beetje een twijfelgevalletje. Hoe bevalt het in Rio, alweer opgehouden met regenen? Ga zeker van het weekend of anders volgende week n keertje bij ze langs, komt er een opdate!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:21

Wauw zeg, wat ben jij ongelooflijk goed bezig!
Petje af! Heb echt groots respect voor je!
Ik denk aan je, en hoop dat alles goed komt. Of dat nu op de eeuwige jachtvelden is voor Dak, of dat hij toch nog een leven als licht recreatiepaard kan hebben, dat is afwachten...
Heel veel succes!

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:43

Ik heb het hele topic gelezen, echt, wat ben jij SUPER bezig!!!!! Ik blijf het topic volgen, want ik ben echt heel erg benieuwd hoe het afloopt.

Ik hoop Echt voor je dat alles uiteindelijk goed komt! Je bent iig iemand waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:14

zo'n reading kan wel helpen, ik heb voor Faram en Flicka ook foto's ingestuurd, en wacht nu op het resultaat. jammer dat Dak voor deze persoon niet openstond, misschien wel voor iemand anders?? als je een adresje wil, pb me maar!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 18:16

Jenna (van Bokt) heeft aangeboden een reading met Dak te doen via een foto. Met haar toestemming hierbij het verslag.

Zijn complexe persoonlijkheid en de sfeer waarin hij leeft komt er duidelijk in naar boven.

----------------------------------------
Ik vraag Dak of hij het goed vind dat ik hem wat vraag namens jou. In eerste instantie voelt hij afwijzend maar als ik vertel dat het jou zal helpen wil hij het toch wel. Hij antwoord ‘ Ja ok, maar je moet me niet aanraken. Ik hou niet van ongevraagde handen. Als ik handen wil zoek ik ze wel. Mensen laten me schrikken als ze dat doen, bovendien ben ik er niet van gediend.’

Het word me duidelijk waarom. Dak is een erg gevoelig paard en moest in stress situaties niet zoals andere paarden gerustgesteld worden dmv aanraking. Dak kan daar niet tegen. Hij raakt er niet ontspannen door maar juist meer van over de zeik. Dak heeft moeite met het bezig zijn van meerdere dingen. Hij kan zich op 1 ding concentreren en thats it. Hiermee bedoel ik niet dat hij dom is, want hij is juist intelligent, maar hij heeft teveel meegemaakt en gevoeld. Eigenlijk heb je een overspannen paard.

Niet dat je niet al voorzichtig genoeg was maar misschien kun je bij verzorging e.d. zorgen dat het zo rustig mogelijk is. Zodat hij de rust heeft. Hij moet gewoon echt helemaal zichzelf worden weer en daar heeft hij rust voor nodig.

Maar goed..we waren nog niet eens met de vragen begonnen ;0)

1) Hallo dak, hoe gaat het met je ?

‘ Hoe goed kan het met mij gaan ? Ik loop niet zoals het hoort en ik vertrouw de boel niet. Ze zijn bezig met me, dat weet ik, er is iets maar ik weet niet wat. Ik weet graag alles zodat ik niet verrast word. Jullie mensen vergeten dat ook paarden en dieren zekerheid willen. Niet alleen jullie. ’

Omdat hij het erg vervelend vond dat hij niet wist wat er over hem aan de hand was heb ik het helemaal uitgelegd. Ik vroeg hem of hij het begreep ‘ Ja ik begrijp dat mijn oude eigenaar me heeft verwaarloosd, opzettelijk pijn heeft laten lijden zonder dat ze van plan was er iets aan te doen. En me dan nog weg doen ook ! Ik wist niet dat Lottie dit wist, dacht dat ik alleen leefde met die wetenschap.’

Dak is er geschrokken van het feit dat zij hem als gezond paard wilde kopen. Hij word er boos van dat ze de boel op wilde lichten.
Ik zie hem echt in ene naar de zijkant uithalen. Er is niks..maar hij laat zo aan mij zien dat hij er boos van werd.

2) Dak je mag mij vertellen wat je wilt vertellen :

‘ Ik wil weten of Lottie echt voor mij gaat of dat ik straks weer zonder baas zit. Want als ze niet voor me gaat heb ik weinig zin om mezelf aan te passen. Ik heb nou eenmaal geleerd te zijn wie ik ben nu dankzij jullie mensen. Gaat Lottie wel voor me dan doe ik mijn best voor haar.’

Ik vertel hem dat het toch wel voor jou spreekt dat jij zoveel voor hem wil doen.

‘ Dat weet ik wel maar ik wil het zeker weten en van haar horen.’

Wanneer je meer weet over dak en wat je met hem wilt doen laat het me dan weten dan kan ik het hem vertellen.

‘Mijn verleden heeft er voor gezorgd dat ik ben wie ik nu ben. Dat gaat niet zomaar weg. Ik ben bereid om mij aan 1 mens te geven. Ik hoop dat mijn lichaam het toestaat meer te kunnen genieten. Ik zou niet weten hoe dat zou zijn, zonder pijn en zorgen. Ik ben een beste man maar laat echt niet over me heen lopen. Ik ben uiterst kieskeurig.’

3) Waar heb je pijn ?

Meestal is het heel duidelijk te voelen voor mij waar een dier precies pijn heeft maar bij Dak voelde ik van alles tintellen en hier en daar irriteren dus ik hoop dat ik het goed heb begrepen.

*Halverwege zijn nek, ongeveer in het midden doet het hem zeer. Hij zegt dat het kraakt als hij met zijn hoofd naar de zijkant zwaait/buigt.
* Links voor, zijn knie en zijkant/binnenkant van de knie, zijn pees lijkt wat gevoelig
* Links achter, zijn knie doet echt zeer het trekt soms door naar zijn bekken
* rechts voor, zijn knie en pijpbeen zijn gevoelig maar op dit moment niet pijnlijk.

Het voelt ook alsof er vocht zit in zijn achterbenen, de onderbenen. De voorbenen daar voel ik iets in zijn hoeven tintelen. Volgens mij is dat de HKO. Zo voelt het nml vaker als een paard HKO heeft.

Dak sluit zich zoveel mogelijk af voor zijn pijn. Het is een echte bikkel.
Ik voel het ook maar heel matjes terwijl ik uit jouw verhalen weet dat hij meer pijn heeft.

Hij wil nog wel even laten weten dat zijn hart goed is ;o)

4) In hoeverre is jouw pijn te dragen ? Lottie weet van jouw pijn af maar kan en mag je niet helpen.

‘ Soms is het te negeren. Het mag duidelijk zijn dat ik geen aansteller ben. Maar soms doet het veel pijn. Vaak als ik weer op stal sta, soms weet ik gewoon niet hoe ik moet staan. Liggen is dan het beste maar dan zie ik niet genoeg.’

‘Maar er zijn ook leuke momenten hoor! Momenten dat ik los mag en Lottie niet op mijn lichamelijke gestel let. Vind het fijn als ik los mag.’

Dak heeft wel degelijk last van zijn pijn, hij doet wel heel erg zijn best niet de pijn te voelen maar wanneer hij moe is of komt de pijn in alle hevigheid opzetten.

5) Dak waarom kan je zo lelijk doen tegen Lottie ?

‘Zelfbescherming. Zij wil soms dingen die ik niet wil. Bovendien ben ik altijd met rust gelaten, kreeg geen aandacht en nu wel. Vind het moeilijk weer met mensen om te gaan en hun regels te kennen.’

‘ Het is niet zo dat ik haar wil verwonden, maar ik wil haar uit mijn buurt. En ik kan dat niet zeggen dat ze weg moet gaan. Alleen zo!’

6) En waarom val je andere mensen aan die je geen kwaad willen doen maar alleen helpen ?

‘ Andere mensen moeten zich niet met mij bemoeien.’

Toen heb ik hem maar even duidelijk gemaakt dat hij zonder die ‘andere mensen’ hij er nooit bovenop zal komen lichamelijk. En dat hij ook de hoefsmid nodig heeft en die niet mag trappen.
Hij was hier toch wel even van onder de indruk en was even stil.

7) Begrijp je wel wat je Lottie kan aandoen met het gericht trappen ?

‘ Heb niet nagedacht over wat het kon doen bij Lottie…Sorry. Het is een reactie die ik wil afleren. Ik zal het anders laten merken wanneer ik haar of een ander uit mijn buurt wil. Ik zal dreigen maar niet doorzetten.’

Bij het woordje dreigen zie ik hem zijn oren in zijn nek leggen.

Dak is heel dubbel in zijn gevoel. Aan de ene kant wil hij niemand pijn doen en wil hij aandacht, maar aan de andere kant wil hij ieder mens om zich heen weg hebben. Ik merk wel dat hij een beetje ‘terugkomt’. Dak is er nog erger aan toe geweest, zodanig dat niemand hem kon benaderen. Dat word wel minder. Het zal een lange weg worden maar als hij nu al langzaam aan terug naar de sociale wereld komt, kan het niet anders dan dat hij zich steeds een beetje beter gaat gedragen.

8) Weet je wel hoe erg Lottie haar best doet voor je ?

Ik vertel hem hoe jij bezig bent voor hem. Dacht dat het hem misschien wat zou opbeuren.

‘ Ja daar heb ik niet om gevraagd. Mensen doen maar. Begrijp me, ik waardeer het enorm dat Lottie zich voor mij inzet en haar best doet.’

Dit bedoelt hij niet slecht, maar mensen hebben hem zodanig teleurgesteld dat hij mensen in het hokje ‘ pijnlijke herinneringen’ heeft gestopt.
Jij springt daar wel uit hoor!

‘ Ik vind Lottie heus een bijzonder mens met een goed karakter. Ze is lief en niet snel bang. Dat vind ik wel leuk aan haar, dat ze soms niet schrikt. Daar heb ik wel respect voor.’

Voilá ! Respect zelfs ;o)

9) Wil je Lottie nog iets vertellen ?

‘ Lottie, onze tijd samen is voor mij nog erg onzeker. Begrijp dat ik wel wil maar zekerheid en tijd nodig heb. Ik doe mijn best voor je nu ik weet dat jij mij écht wil helpen. Ik vind het fijn te weten dat jij een goed mens bent.’

Eigenlijk is Dak gewoon een heel erg bijzonder paard. Je zal je handen vol hebben aan hem hoor. Want zijn karakter en gedrag bestaat nu hoofdzakelijk uit zich afzijdig gedragen, afwijkend zijn, zich twijfelend gedragen, zichzelf beschermend gedragen.
Maar je zal merken dat hij langzaam aan meer interesse gaat tonen en nieuwsgieriger word. Hij zal vriendelijker worden maar blijft altijd eenkennig. Dak heeft ook echt humor. Hij zal echt ondeugend worden. Volgens mij is het een echte jatmoos.
Wat kenmerkend is nu, is dat hij echt hard is voor zichzelf. Hij heeft meer last van zijn geestelijke gestel dan zijn lichamelijke.

Een stukje over zijn aura :

Kleuren en hun Betekenis
Gevoelens, Gedachten en Emoties hebben hun eigen trillingen. Deze trillingen uitten zich ook in het Energieveld van de Aura, waardoor deze zich als kleur manifesteert. De Kleur van een Aura is dus een maat voor de gemoedstoestand van een bepaald persoon of dier. Hieronder worden de Kleuren van de Aura kort beschreven, met hun bijbehorende betekenis.

Grijs : Angst, Ineenkrimpen ( Hier zal ik even wat uitleg over geven. Hij is vooral bang voor wat er komt als hij weg gaat bij jou.)
Rood : Woede, Daadkracht, Ergernis, Leidersnatuur, Mannelijkheid, Moed, Wil, Kracht.
Groen : Energie, Groei, Healing, Verandering, Levenskracht, Verslagenheid.
Geel : Intellect, Originaliteit,

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:12

Rivano,ongeloofelijk wat een verhaal!
Als hij echt van jou is straks,ben ik ervan overtuigd dat die echt bij gaat draaien doordat je met hem bezig bent,ik geloof niet dat dit paardje ook klaar is voor de dood,hij geniet nog veels te veel.
Ik vind het verhaal echt bijzonder en ik geloof hier ook in,ik hoop dat het snel de goede kant op gaat,dat het vertrouwen er komt en dat die weer opknapt!
Heel veel succes en ik lees het wel weer!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:11

het is een mooie en duidelijke reading. er komt niet echt naar voren dat hij ingeslapen zou willen worden, dat hij het niet meer trekt ofzo. er komt wel naar voren dat hij niet dood wil, en dat hij het nog wel volhoudt zo. natuurlijk geen reden om het zo te laten, maar ik denk dat het voor Dak nog niet de juiste oplossing is, hem laten inslapen. ik hoop voor jou dat jij er wat wijzer uit geworden bent, en dat hij de dingen die hij tegen deze vrouw gezegd heeft ook daadwerkelijk gaat laten merken. we horen van je!!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:36

sooo wat mooi! Wat een bikkel is het !!!

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:37

pffff, wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte ermee. Ik heb hier echt alleen maar heel erg veel respect voor. (en ik dacht ook toen ik dit topic opende van... wie op bokt wil nou weer de slachtprijs van een paard weten???)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 23:04

Nog geen nieuws.

De tussenpersoon wilde het contract nog even aan de advocaat laten lezen of er nog lekken inzitten. Dus duurt wel weer even...

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 08:23

Merk je verschil in zijn gedrag na deze reading?

Balen dat je weer af moet wachten.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:25

Rivano schreef:
Nog geen nieuws.

De tussenpersoon wilde het contract nog even aan de advocaat laten lezen of er nog lekken inzitten. Dus duurt wel weer even...

Wat spannend toch allemaal,en wat duurt het wachten lang zeg!En inderdaad ik ben ook wel benieuwd of je al iets kan zien na het gesprek?Ik hoop dat er snel een bericht van je staat dat het allemaal rond is Nog even geduld,

Aramat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:44

Pff wat een geduld moet je opbrengen zeg! Merk je dat ie anders is na de reading?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:45

idd, ik zou ook wel willen weten of zijn gedrag tov jou nu veranderd is.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:02

nog sterkte met wachten!!
net zoals de andere: ik ben ook benieuwd of je verschil merkt !

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:56

Ik vind dat toch altijd vaag; dat reading.Ik weet nooit of dit nou echt kan enzo, maar dit ff terzijde.
Hoop dat het allemaal waar is, want dat zou betekenen dat hij wel voor je wilt gaan en dat hij jou wilt (gaan) vertrouwen.
Ben ook benieuwd of hij zijn nieuwe dreigtechnieken al uitvoert, of dat ie nog steeds de oude gebruikt.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:22

spannend ik hoop dat er snel nieuws is

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:08

is er al wat meer bekend??

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:46

Het nieuwe contract ligt nog steeds bij de tsjechische advocaat. Hij doet het gratis, dus zodra hij wat tijd over heeft kijkt hij ernaar. Hopelijk houden de tsjechische criminelen zich wat in, zodat er tijd overblijft om even het contract te bestuderen.

Volgens mij is er een europese wet die zegt dat je na 6 maanden na de aankoop geen recht meer hebt om een dier met gebreken terug te brengen. Vraag me af in hoeverre dat voor mij geldt, want ik heb hem tenslotte nog niet echt gekocht. Of dat 'in het bezit zijn van' ook al geldt voor dat termijn van 6 maanden. En of het dan ingaat vanaf de keuring die ik heb laten doen, of aankomst op stal. Want dan begint de tijd toch wel te dringen.

Met Dak gaat alles goed, hij is nog diep in love met Grace en de stijgende lijn die erin zat blijft erin zitten.

Ga vandaag weer mailen met de tussenpersoon...

Bellamafia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:10

ik ben ook erg nieuwsgierig of zijn gedrag naar jou toe nu is veranderd is na de reading, ik had er eerlijk gezegt nog nooit van gehoord ...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:26

Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je je paard nog een fijne tijd kunt geven, dat 'ie zich een beetje lekker voelt met jou en zich lekker vermaakt met z'n vriendinnetje.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:59

ik heb ook de uitslag van onze reading, het klopte allemaal, ik herkende mijn beesten er duidelijk in. gisteren was Faram vrolijker dan ooit, hij gedroeg zich asl een jonge hengst. maar of dat er nou mee te maken heeft, ik weet het niet, maar ik geloof graag van wel!

gelukkig gaat dak nog steeds vooruit, hopen dat het zo blijft! ik blijf duimen voor jullie!