atreyuevita schreef:karmische sessie kijken ze wat een paard heeft meegemaakt ook (even in mijn woorden.. misschien is het net iets anders) en proberen ze de lading van trauma's af te halen. Misschien kan het je paard helpen en wordt ze ook minder vals.
Heb wel een keer iets soortgelijks met hem gedaan. Ik had een homeopaat gevraagd om naar zijn kreupelheid te kijken. De dierenarts had destijds geen idee wat er was, de ostheopaat had hem behandeld maar hielp niets, dus vervolgen we de zoektoch naar genezing bij een homeopaat. (omdat hij niet van mij was is een 'echte' dierenarts behandeling niet toegestaan, dus zoek je het in de alternatieve hoek. zoals ik al zei, afwachten is niet mijn sterkste punt. Dit was trouwens nog helemaal in het begin, had toen nog geen idee waarom hij kreupel was.)
Toen ik meneer op de poetsplaats zette bleek zei ze ook te kunnen readen. Dat was dus eigenlijk toeval. Hoewel het me om zijn benen ging, was ik wel benieuwd of ze 'wat' kon. Op zich is er niet zoveel uitgekomen. Maar hij werkte dan ook niet echt mee. Volgens haar wilde hij gewoon niet geholpen worden, had hij een hekel aan mensen en sloot hij zich af van de buitenwereld. Alleen vond ik het wat minder prettig dat mijn draakje met zijn kreupele benen keihard tegen de stenen achterwand danwel houten tussenschot aan het trappen was zodra te tegen hem begon te praten. Ze kon ook absoluut niet bij hem in de buurt komen, denk dat iedereen beter in zijn buurt kon komen dan zij. Verder flipte hij ook geregeld, dus dat ze 'iets' met hem deed was wel duidelijk. Maar ik vond het niet echt een prettig geheel en vond het niet bevorderlijk voor zijn gezondheid. En ook niet voor die van haar, want toen ze toch tussen het schot en hem in ging staan zette hij haar vast met zijn lichaam om vervolgens met voor- en achterbenen gericht naar haar te gaan trappen. Heb echt nog een tijdje in zijn stal gestaan om hem te kalmeren.
Normaal hoor ik dat paarden juist heel rustig worden van zo'n reading, maar met Dak is alles altijd zo intens. Zoals ik al zei, hij is erg expressief...
Maar de kans is erg groot dat er binnenkort een diergesprek met hem komt, maar dan wel op afstand!! Via een foto ofzo. Een stuk veiliger.