kimmy1986x schreef:dus als ik het goed begrijp mag en paarde wat Niet gechipt is niet worden geslacht
dat klopt.. daar moet je ook voor tekenen (staat vermeld in het bezwaarschrift)
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kimmy1986x schreef:dus als ik het goed begrijp mag en paarde wat Niet gechipt is niet worden geslacht
Cassebas1991 schreef:
ik heb gezien hoe ze een paard laten "ïnslapen" met de kogel EN met de spuit, als je een goede schutter hebt, is het voor het paard zo gebeurt en merkt hij/zij er niets van, maar het kan wel eens gebeuren dat de schutter er niet veel van bakt en het paard dus onnodig veel pijn heeft.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel en ieder nadeel zijn voordeel.
maar ook geldt dit voor het spuitje, sommige veeartsen zijn er erg handig in en sommige bakken er niets van.
Dus wat is dan wijsheid, bij alle 2 kan het verkeerd gaan, maar dat hoeft niet perse.
Er wordt ook door een persoon op deze site beweerd dat het onzin is dat paarden geendood en verderf kunnen ruiken, nu is dit bij de gewone slager zeker niet het geval, maar bij een slachthuis waar de dieren "blok"worden gezet gaat het niet altijd volgens de regels, en de lucht van dood en verdoemenis is daar duidelijk aanwezig, de paarden die daar op die manier aan hun einde komen (in Nederland zeldzaam) gaan niet vredig het hoekje om, maar hebben zeer veel stress (deze manier gebeurt veel in bv, italie) ze ruiken dat er iets mis, ze horen dat er iets mis is, ze hebben misschien dan niet helemaal het besef wat er gaat gebeuren, maar een paard blijft een vluchtdier en wil dan ook het liefst vluchten.
kimmy1986x schreef:mijn paard is niet gechipt dus als het ooit moet wezen dat ze moet worden geslacht of ingeslapen en ik dus geen keus
Delphi schreef:. Ik heb wel eens gehoord van een paardencrematorium (tot bepaalde schofthoogte) maar dat was geloof ik in Belgie. Ik weet ook niet of je legaal je paard in Nederland kunt laten cremeren of begraven.

kimmy1986x schreef:mijn paard is niet gechipt dus als het ooit moet wezen dat ze moet worden geslacht of ingeslapen en ik dus geen keus
kimmy1986x schreef:ik heb er maar weinig verstand van.
maar waarom mag en paard zonder chip dan niet geslacht worden
zammetje schreef:Ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit laten slachten
a: paard ruikt bloed en raakt bij het ábbatoir (zoals men dat tracht te noemen) in paniek
b: ik vind dat een dier dat zoveel voor mij heeft gedaan een humanere manier moet krijgen om te sterven
c: eerder genoemd door mayday; paard merkt als hij dood is toch niet wat er met hem gebeurt. Voor mij maakt het wel uit of hij opgegeten wordt of samen met andere kadavers wordt verbrand.... verbranden dus!
kimmy1986x schreef:ik heb er maar weinig verstand van.
maar waarom mag en paard zonder chip dan niet geslacht worden
xxxcatjuxxx schreef:zammetje schreef:Ik zou mijn paard nooit maar dan ook nooit laten slachten
a: paard ruikt bloed en raakt bij het ábbatoir (zoals men dat tracht te noemen) in paniek
b: ik vind dat een dier dat zoveel voor mij heeft gedaan een humanere manier moet krijgen om te sterven
c: eerder genoemd door mayday; paard merkt als hij dood is toch niet wat er met hem gebeurt. Voor mij maakt het wel uit of hij opgegeten wordt of samen met andere kadavers wordt verbrand.... verbranden dus!
hier ben ik het 100 procnet mee eens je moet je paard net zo behandelen als je behandeld zou willen worden naar zoveel gedaan te hebben voor je en dan laten slachten en opeten en eindiggen als fikadel nee dat nooit
Jolliegirl schreef:
ieder z'n mening, maar je bericht vind ik niet kloppen
En eerlijk? Als ze mij zouden opeten, het zou me geen barst schelen, aangezien ik niet geloof dat het lichaam nog een nut heeft na de dood
xKatleentjex schreef:Jolliegirl schreef:
ieder z'n mening, maar je bericht vind ik niet kloppen
Inderdaad, want als ik zelf behandeld zou willen worden als mijn paard zou ik ook liever een kogel door mijn hoofd hebben dan een spuitjeEn eerlijk? Als ze mij zouden opeten, het zou me geen barst schelen, aangezien ik niet geloof dat het lichaam nog een nut heeft na de dood
) wezen.