paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:38

Welshcobfan schreef:
Weet je wat ik helemaal niet kan begrijpen? ts zegt: wij staan nu nog dik in de schulden door mijn nieuwe paard te kopen bij dezelfde handelaar als wij mijn vorige ingeruild hebben

Waarom koop je in godsnaam een nieuw paard terwijl je dat niet kan betalen?

omdat ze beloofd had ufarno met winst te verkopen

konden wij de nieuwe kopen maar omdat ufarno niks opleverde moesten wij alsnog flink betalen.. ze maakten ons lekker door te zeggen dit paard is te wild voor je we verkopen hem voor je dan neem jij dit paard en betaal je eerst niks en als ufarno verkocht is rekenen we om hoeveel je ons nog moet betalen

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:40

Breitling schreef:
Citaat:
we hebben in mei een 4 jarige ruin gekocht die we beleerd hebben,
het rijden ging altijd wel iets minder elke keer als we hem iets nieuws wouden leren besgon hij erg gevaarlijk te worden en konden we alleen maar hopen dat we niet vermoord werden door hem we hebben toen de keuze gemaakt hem te verkopen en om hem tegen andere mensen te behoeden hebben we hem naar de slacht gebracht

Heb niet alles gelezen maar wilde even kwijt dat een paard wat bij jou gevaarlijk is bij iemand anders een heel fijn paard kan worden, dat paard hoeft dus niet onder de dope te zitten maar is misschien door een goede stal opnieuw ingereden en gewoon een braaf paard geworden.
Verder vind ik het wel asociaal dat ze een paard zo door verkopen en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen

door ataxie is hij de eerste weken bij iedereen braaf.. en daarna komt de ware naar voren.
toen wij hem kochten stond er ook zadelmak en moet nog van alles leren maar vollgens mij wisten ze toen al hoe en wat

XUlyssesX

Re:

shan schreef:
Als ik het goed begrepen heb speelt dit verhaal zich af binnen 2 weken.
Als je een duplicaat van een paspoort aanvraagd krijg je dat niet zonder slag of stoot en zeker niet binnen 2 weken!

wat is dat?

Hahaatje

Re:

vreemd... heb die foto's op MSN bekeken, maar zei daar helemaal geen onhandelbaar, gevaarlijk paard...?!?!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:42

liannes schreef:
heb contact met hun opgenomen, en het paard is van een pensiongast, die hem wil verkopen, en die komt uit frl, staat er net,
en ze geven geen les, etc, etc, etc,
paard mag aan alle kanten gekeurd worden, dusssss...........een pennyverhaal,
reken er maar op dat ze of onder een ander profielnaam inlogd
, of nooit weer wat van haar laat horen,

of.....die mensen liegen alles bij elkaar, maar dat betwijfel ik

zou je please nog eens kunnen bellen

en het nummer kunnen regelen van de mensen uit friesland?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:42

heb nog eens na die advertensie op marktplaats gekeken, wat ik erg vreemd vind is dat alle 3 de beesten in dezelfde bak lopen, maar bij elke een andere woonplaats staat, wat daar dan het nut van is is me een raadsel. lijkt me toch dat ze iets te verbergen hebben..

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:43

[quote]wat is dat?[quote]

wat bedoel precies?

hoeveel winst kan er op zitten als je hem voor €600 verkoopt en hij moet door naar de slager??

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:44

shan schreef:
hoe kan het dan dat hun de papieren van het paard hebben???
Die geef je toch niet mee als hij voor de slacht weg gaat!!!

ja die worden bij ons ook wel eens meegegeven. er wordt dan echter een groot rood kruis op de papieren gezet met het woord: SLACHT.

XUlyssesX

Re:

Hahaatje schreef:
vreemd... heb die foto's op MSN bekeken, maar zei daar helemaal geen onhandelbaar, gevaarlijk paard...?!?!

ataxie komt pas omhoog als de paarden het overbluffen te boven zijn

in een nieuwe omgeving zijn ze vaak altijd over bluft en rustig onder her rijden was hij wel onhandelbaar en we dachten steeds dat het kwam omdat hij nog zo jong was

het lijkt mij ook dat ze iets verbergen de advertenties zitten ook vol met leugens

Hahaatje

Re:

XlucienneX schreef:
Welshcobfan schreef:
Weet je wat ik helemaal niet kan begrijpen? ts zegt: wij staan nu nog dik in de schulden door mijn nieuwe paard te kopen bij dezelfde handelaar als wij mijn vorige ingeruild hebben

Waarom koop je in godsnaam een nieuw paard terwijl je dat niet kan betalen?

omdat ze beloofd had ufarno met winst te verkopen

konden wij de nieuwe kopen maar omdat ufarno niks opleverde moesten wij alsnog flink betalen.. ze maakten ons lekker door te zeggen dit paard is te wild voor je we verkopen hem voor je dan neem jij dit paard en betaal je eerst niks en als ufarno verkocht is rekenen we om hoeveel je ons nog moet betalen

nu ben ik de draad helemaal kwijt... Ufarno zou toch door de handelaar naar de slacht gebracht worden...??? Nou zeg je weer dat ze zouden proberen hem door te verkopen met winst...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:46

stalnijmegen schreef:
heb nog eens na die advertensie op marktplaats gekeken, wat ik erg vreemd vind is dat alle 3 de beesten in dezelfde bak lopen, maar bij elke een andere woonplaats staat, wat daar dan het nut van is is me een raadsel. lijkt me toch dat ze iets te verbergen hebben..

Als ze de paarden voor de eigenaar geadverteerd hebben is dat niet zo vreemd.

Lucienne, jouw profiel klopt ook niet echt. Ik neem aan de Ulysses je nieuwe paard is toch? Dat is bij Tineke huppeldepup gekocht schrijf je, maar dat nieuwe paard komt toch ook van die mensen van die advertentie af?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:47

XlucienneX schreef:

door ataxie is hij de eerste weken bij iedereen braaf.. en daarna komt de ware naar voren.
toen wij hem kochten stond er ook zadelmak en moet nog van alles leren maar vollgens mij wisten ze toen al hoe en wat

maakt niks uit, dan nog kan hij door een goede ruiter die hem opnieuw in rijd een handelbaar paard worden, kan ook zijn dat dat in dit geval niet zo is, maar je moet er niet meteen van uit gaan dat er dope gebruikt is ofzo

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:48

shan schreef:
Als je een duplicaat van een paspoort aanvraagd krijg je dat niet zonder slag of stoot en zeker niet binnen 2 weken!

nee binnen 1 week zelfs , ik was door brand in mijn auto de papieren verloren , en binnen 1 wk nieuwe papieren, het kan dus wel

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:52

liannes schreef:
shan schreef:

nee binnen 1 week zelfs , ik was door brand in mijn auto de papieren verloren , en binnen 1 wk nieuwe papieren, het kan dus wel

Het kan wel ja, maar ook omstreeks de feestdagen? Denk niet dat het KWPN momenteel alles snel afhandeld ivm recente verhuizing en de feestdagen . Verder kun je gewoon het KWPN even bellen als je vermoed dat ze een duplicaat hebben, dat houdt het KWPN gewoon bij.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:55

Dan stond het paard waarschijnlijk wel op jouw naam.
Als je alleen een chipnummer hebt zonder verdere gegevens zoals levensnummer enz. krijg je niet zomaar een nieuw paspoort. Dat moet nl voor een comissie komen.

xlucienex: had je de papieren meegegeven?

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:57

ook niet waar, je maak t fotos laat de da komen voor controle chipnummer, en geeft de afstammelingen door en voila een papier

Anoniem

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:00

Mijn papieren zijn anders een maand weggeweest voor een naamsverandering

Verder geloof ik steeds minder van het verhaal.In haar profiel heeft ze het niet over een moeilijk paard, bovendien vraag ik me af of ze weet wat ataxie is?
Een paard krijgt ataxie niet naar een paar weken bij een nieuwe eigenaar .Een paard Heeft altijd last van ataxie ,alleen als een paard er in mindere mate last van heeft kan je het aardig opvangen.Bovendien lijkt het me sterk dat het bij een keuring over het hoofd gezien word .Mocht dit wel zo zijn dan valt het onder koop vernietigende gebreken en kan je je geld terug krijgen.

Ook spreek je over ik heb er niet zo'n band mee ik heb hem nog niet zo lang gehad ,en dan weer over je knuffel beer?

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:04

Liannes, stond het paard op jouw naam??

fluffymeis/xlucienex : waarom moest hij nou voor de dood weg: wegens zijn ataxie of wegens zijn mok??

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:04

ik vind het nogal een vreemd verhaal. meer sensatie dan waarheid. op de foto's en in het profiel van de TS lees ik goede verhalen voer het paard, en de foto's zien er ook pima uit.
mijn paard is ook een tijd levensgevaarlijk geweest. ik kon de wei niet normaal in. was te wijten aan mijn opvoeding. ik was toen 14, en ik wist genoeg om hem goed te verzorgen, maar niks van opvoeding. paardje was toen twee, en flink aan het puberen, om nog maar te zwijgen over de hormoontjes. hij is toen gecastreerd, en ik ben met hem aan het werk gegaan (alsnog zonder grof geweld oid), en nu is het een superbetrouwbaar dier! dus zeker een jong paard kan je niet zomaar als levensgevaarlijk bestempelen, zeker niet als je hem nog maar zo kort hebt.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:05

Doeme heel mijn tekst weg

Wil je het hele verhaal nu nog eens opnieuw doen, en nu eens duidelijk? Want ik kan niet meer volgen, hoor

In je profiel zeg je dat dat paard braaf in omgang is en nooit een stap verkeerd deed en dat je hem hebt doorverkocht! reden: hij leerde niet vlot bij in dressuur, niet jou ding

Je vertelt ergens dat je geen band met dat paard had omdat je hem maar enkele maanden hebt ( minstens 7 gelet op de datums van de fotoposts op msn) en ergens anders is het je knuffelbeer mmmmm

Nu zeg je weer dat je hem eerst met winst wou verkopen terwijl hij ataxie heeft. En dat je onder een pseudo-naam ( nota bene van je nichtje, ook niet netjes om haar naam hier te bekladden }> ) je wilt verantwoorden tegenover je vrienden????

Maar je paard was toch al doorverkocht? Of had je die mensen dan wijsgemaakt dat die naar de slacht was? Een braaf, goed paard?

Sorry hoor, maar ik ben even het noorden kwijt?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:05

wegens ataxie het was te gevaarlijk om er op te rijden na 3 keer corrigeren werd dat ons duidelijk. slaan naar andere paarden maar blijven steigeren tot je met paard en al om lag. ect.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:06

schattebol schreef:
Doeme heel mijn tekst weg

Wil je het hele verhaal nu nog eens opnieuw doen, en nu eens duidelijk? Want ik kan niet meer volgen, hoor

In je profiel zeg je dat dat paard braaf in omgang is en nooit een stap verkeerd deed en dat je hem hebt doorverkocht! reden: hij leerde niet vlot bij in dressuur, niet jou ding

Je vertelt ergens dat je geen band met dat paard had omdat je hem maar enkele maanden hebt ( minstens 7 gelet op de datums van de fotoposts op msn) en ergens anders is het je knuffelbeer mmmmm

Nu zeg je weer dat je hem eerst met winst wou verkopen terwijl hij ataxie heeft. En dat je onder een pseudo-naam ( nota bene van je nichtje, ook niet netjes om haar naam hier te bekladden }> ) je wilt verantwoorden tegenover je vrienden????

Maar je paard was toch al doorverkocht? Of had je die mensen dan wijsgemaakt dat die naar de slacht was? Een braaf, goed paard?

Sorry hoor, maar ik ben even het noorden kwijt?

het is natuurlijk vlink vuil maar omdat hij nog doorverkocht moest worden
moest ik lief over hem blijven.

snappen jullie dat?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:08

me to schattebol

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:09

je hoeft toch niet lief te blijven als hij naar de slager gaat.
je kletst jezelf er steeds dieper in.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:10

Citaat:

het is natuurlijk vlink vuil maar omdat hij nog doorverkocht moest worden
moest ik lief over hem blijven.

snappen jullie dat?

Neen want je zei ergens dat je hem hebt weg gedaan voor de slacht, dus niet om doorverkocht te worden. Sorry hoor, maar vertel je heel het verhaal nog eens opnieuw, en niet in stukken hier en daar, met alles tegoei uitgelegd. Zo komt het niet meer geloofwaardig over.