dierengesprekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:40

haha, ok dan!! Zit er over na te denken zelf die cursus ook bij haar te doen. Heb deze zomer al een curus paardenmassage bij dr gedaan en dat beviel goed

Ludora

Re: dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:32

Jenna schreef:
Jawel..maar ik moet nu eerst even werken
Ik pb je vanavond wel .

Zou je of mij een kopie van de PB willen doen of het in het topic willen schrijven. Ik ben namelijk heel erg geinteresserd in dit en ga in februari ook een workshop doen en zou graag van te voren er nog wat meer over willen weten !!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:54

Hier een sceptische bokker aan de praat met een directe vraag

Jenna: Hoe moet ik zien dat jij die andwoorden doorkrijgt?
Krijg je andwoorden te horen, alszijnde stemmen in je hoofd ofzo?
Of zie je aan de hand van een dier zijn (kleur)Aura hoe het dier zich voelt?

kortom kun je mij vertellen hoe jij een paard kan "lezen"en vragen kan laten beandwoorden??

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:36

Ludora schreef:
Jenna schreef:
Jawel..maar ik moet nu eerst even werken
Ik pb je vanavond wel .

Zou je of mij een kopie van de PB willen doen of het in het topic willen schrijven. Ik ben namelijk heel erg geinteresserd in dit!!

Idem hier.

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:08

Alytuiere schreef:
freaky schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel veel verschillende namen nu lees, als het maar geen hype gaat worden...

die hype is er volgens mij al wel, er is zelfs een forum dat over communiceren met dieren gaat. En ja dan krijg je toch een aantal prutsers. Ik kijk altijd of ze aangesloten zijn bij stichting RING en/of in de Klikgids staan. Meestal vraag ik het nog even na bij mn schoonmama en vriend, wat zij er van vinden.

@ carola1 waarin sprak ze zich tegen? Wat klopte er niet? (mag ook via pm) Want kan het niet zijn dat het dier een warrig verhaal geeft: dieren denken en zien dingen anders dan mensen en wij kijken vaak naar de uitkomst van zo'n gesprek vanuit ' de mens'

ik zal even wat copieeren vanuit de mail die ik van haar gehad heb.

Hoe voel je je?
Ongelukkig ze krijgt niet genoeg aandacht van haar mens.

en 2 vragen verder staat er:
Ben je gelukkig?
Ja ze is gelukkig met haar mens. Maar zelf ook hoor.

beetje vreemd.

verderop in het verhaal vraag ik waarom zezo moeilijk doet met het buitenrijden terwijl ze binne in de bak zo braaf is.
krijg ik dit:

Waarom doe je zo vervelend met het buitenrijden?
Omdat zij niet lekker in haar vel zit doet ze bokkig en ze heeft er op dit moment ook niet zoveel plezier in.

tja, uhhh, ze staat al een half jaar stil (i.v.m. het krijgen van haar veulen en dat ik minder tijd heb)
en ze doet niet bokkig, maar ze dramt nogal.

en bovendien is er helemaal niks geschreven over haar veulen.

ik geloof er dus echt helemaal niks van.

ergalgemeen verhaal waar je echt niks mee kan dus.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:41

mij spreekt dit dus al heel erg lang aan en zou het dus met mijn shetlander willen doen, omdat zij vroeger een handelspony is geweest voordat ze bij mij kwam.
ze is al aardig op leeftijd, en ik weet dus nooit wat er met haar afgespeeld is voor ze bij mij kwam.

alleen weet ik nog niet wie ik ga benaderen en wie er echt goed is.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:46

Pb is verstuurd naar Oosterhoff. Misschien is zij zo lief om het naar jullie door te sturen ?
Ik wil jullie trouwens ontzettend veel plezier wensen op de cursussen. 1Tip, zorg ervoor dat je na de cursus echt helemaal niets meer te doen hebt en maak tijd voor jezelf de dagen erna.Kijk niet gek op als je ej depri voelt en je onzeker voelt.
Dit is normaal. Als je je dan zo voelt is dat omdat je eraan moet wennen.

Ik vind het ook inderdaad niet persé een goede zaak dat het een hype wordt. Het is zeker zo dat iedereen het kan, maar of iedereen ook van zijn fouten durft te leren? En of iedereen het wel met het juiste idee doet? Zo was er iemand die net zelf een cursus had gedaan, direct na de cursus betaalde consulten ging doen en heel kort daarna cursussen ging geven.
Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik vreemd.
Ik heb ook eens een pb van een meisje gehad die was opgelicht. dat meisje was 13 of 14 en mocht van haar ouders het 1 x proberen. Dat meisje betaald 15 euro en krijg welgeteld 5 zinnetjes verslag terug waar ze niets mee kon.

Citaat:
Jenna: Hoe moet ik zien dat jij die andwoorden doorkrijgt?
Krijg je andwoorden te horen, alszijnde stemmen in je hoofd ofzo?
Of zie je aan de hand van een dier zijn (kleur)Aura hoe het dier zich voelt?

kortom kun je mij vertellen hoe jij een paard kan "lezen"en vragen kan laten beandwoorden??

Inderdaad, ik kreeg het onder andere te horen via een stem in mijn hoofd.Vaag ? Ja inderdaad..en weet je wat nog vager is ? Dat sommige dieren een hele eigen stem hebben en dat ik soms een hele zware stem hoor of soms wel eens engels of frans. En dat is lastig want ik ken amper frans.
Verder krijg ik ook antwoorden via beelden of filmpjes, geuren,smaken, geluiden, gevoelens en kleuren. Maar beelden, zinnen,gevoelens en kleuren komen het meest voor.
De aura 'lees' ik ook altijd, maar eigelijk meer als hulpje voor mijn verslag. de aura lezen is voor mij een soort toets om te zijn of ik het allemaal goed heb 'vertaald' en of ik het dier goed heb begrepen.

Verder 'lees' ik geen paard. Ik heb daarwerkelijk contact met het paard en het paard verteld mij het antwoord op de vragen.
Ik laat het paard ook niet antwoorden, daar kiest hij zelf voor. Wil hij niet antwoorden dan krijg ik ook gewoon geen antwoord.
Laatst bijgewerkt door SheMellon op 14-12-05 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:47

Ik heb de pb al verstuurd!!!

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:48

kun je hemmij ook sturen oosterhoff?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:21

@carola1: dat is inderdaad niet echt een goed voorbeeld nee . Ik moet ook eerlijk bekennen dat als mijn vragenw aren doorverwezen ik er denk ik vanaf had gezien. Van deze persoon wist ik al het een en ander. Ondanks dat ik zeer spiritueel ingesteld ben blijfi k toch wel met de beentjes op de bodem. Hoe je het ook wendt of keert, er blijven mensen die graag misbruik maken van iemands goedgelovigheid. Niet dat zij dat nou perse zou doen maari k ga liever naar iemand waar ik al iets van weet.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:37

Kent iemand Gerda Rienstra?

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:05

@faas, omdat ik op die site werdt doorgelinkt naar haar, dacht ik dus dat het wel goed zat.
daar ga ik dan tenminste wel vanuit.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:16

weet iemand misschien op welke site irene bras staat?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:31

Lees alleen overal dat er een lange wachtlijst is. Bij Parcival staat er wel wat noodgevallen voorrang krijgen, maar moet ze dan niet eerst contact maken? Of is het de bedoeling dat je in je mail aangeeft dat her urgent is en waarom?

Vraag dit namelijk omdat 'mijn' 8 jarige paard misschien ingeslapen moet worden, maar de second opinion bij andere dierarts was ietsje milder. Kan moeilijk met hem heel nederland door gaan leuren op zoek naar....tja..wat eigenlijk? Moet je naar 10 dierenartsen en dan het gemiddelde nemen? Wanneer leg je je bij een diagnose neer? Hem laten inslapen terwijl het misschien niet nodig is? Of hem onnodig langer laten leven met pijn?

Vandaar dat ik niet echt 2 maanden kan wachten...
Weet van ellende niet meer wie ik allemaal in moet schakelen!!

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:37

je betaald voor een spoedcunsult alleen meer geld.
als jij zegt dat hij ingeslapen moet worden volg7ens de ene dierenarts, dan krijg je voorrang.
niet zeggen waarvoor en wat hij allemaal heb.
want als zij contact legt met het dier, verteld het dier waar hij last van heeft.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:44

Ik weet niet of je meer moet betalen als je een spoed consult aanvraagt. (ik denk dat de achterliggende gedachte altijd blijft, het dier helpen)

Ik zou in een mail vragen om een spoed consult omdat een DA adviseerd het dier in te laten slapen. Verder niets. Overige info hoort ze zelf van het dier wel.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:04

Prijs blijft bij Parcival (Monique) hetzelfde (30 euro), voorrang of niet. En hoe urgenter, hoe eerder je aan de beurt bent.
Ik zou gewoon even contact opnemen. Bel haar desnoods even Rivano!

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:10

Djilan schreef:
Prijs blijft bij Parcival (Monique) hetzelfde (30 euro), voorrang of niet. En hoe urgenter, hoe eerder je aan de beurt bent.

Grinnik, ben zo bezig met mailen/info op internet zoeken/wachtlijsten/wanneer wordt email gelezen, etc dat ik bijna vergeten was dat -bellen- ook nog tot de mogelijkheden behoort..

Ga haar bellen!!
duimen maar!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:11

Succes ermee!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:27

carola1 schreef:
@faas, omdat ik op die site werdt doorgelinkt naar haar, dacht ik dus dat het wel goed zat.
daar ga ik dan tenminste wel vanuit.

Snap ik. Zou ik ook hebben. Misschien moet je je ongenoegen ook naar Monique uiten. Ik neem tenminste aan dat ze zoiets niet graag heeft als reclame op haar site.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:29

Vertel even de uitkomst Rivano. Lijkt me dat je alle reden hebt om voorrang te krijgen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:32

Rivano schreef:
Djilan schreef:

Grinnik, ben zo bezig met mailen/info op internet zoeken/wachtlijsten/wanneer wordt email gelezen, etc dat ik bijna vergeten was dat -bellen- ook nog tot de mogelijkheden behoort..

Ga haar bellen!!
duimen maar!

Ik zal voor je duimen !! Veel succes !!!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:40

AndiraStud schreef:
Kent iemand Gerda Rienstra?

Ik ken haar niet persoonlijk ofzo, maar zij heeftf een gesprek gevoerd met mijn paard. Ik was zeer tevreden. Ben veel duidelijk geworden. Sommige dingen in het gesprek had ik mijn twijfels over, andere dingen kloppen gewoon echT!

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:04

Faas schreef:
Vertel even de uitkomst Rivano. Lijkt me dat je alle reden hebt om voorrang te krijgen.

Kreeg de voicemail dat ze niet in de gelegenheid waren om de telefoon aan te nemen.

Ga het straks weer proberen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:41

irene.bras@hetnet.nl
Haar site is nog niet af maar dit is in elk geval haar mailadres.

Ik vind het zelf onzin als communicaters meer geld vragen voor een spoedconsult. Ik bedoel..daar doe je het toch voor ?Tenminste..ik wel. Mijn doel is in eerste instantie om te helpen. En hoe kan je nou beter helpen dat een speodconsult te doen. Dat zijn de consulten die echt nodig zijn.
Ook als ik soms de prijzen hoor van sommige communicaters hoor dat schrik ik echt.
Maar goed..zolang de eigenaren maar tevreden zijn